AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Hei. Jeg så nærmere på fakturaen og ser at vår snittpris er 470 øre/KWh. Strømstøtten er 274 øre/KWh. Reell snittpris er det 156 øre pr kwh. Føler vi gjør absolutt alt for å bruke strøm på natten, når det er billigst og å unngå toppene. Har ikke varme på enda heller. Vi snitter på ca 18 kwh per dag, enderekkehus tre plan, to voksne og ett barn. Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…), tenker over matlaging og klesvask(er egentlig bare trommelen vi ser gir utslag på strømforbruket vårt)… Nå kommer vinteren… Noen tanker om hvorden senke snittprisen ENDA mer? Anonymkode: 6af81...811
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Glemte å nevne det, men vi bor i Sør-Øst Anonymkode: 6af81...811
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Har gått gjennom alle fakturaene, og ser at i alle månedene ligger vi allikevel over snittet?!?!? Anonymkode: 6af81...811
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Ja den strømstøtte ordingen er helt tullete av flere grunner. Noen får til og med BETALT(!!!) for å bruke mest mulig strøm. Anonymkode: f0b7f...877
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Dessverre er det slik som du erfarer nå, at uansett hvor lavt forbruk vi har på de dyreste timene, vil det trekke gjennomsnittet opp. Anonymkode: 6b7d4...130 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja den strømstøtte ordingen er helt tullete av flere grunner. Noen får til og med BETALT(!!!) for å bruke mest mulig strøm. Anonymkode: f0b7f...877 Ja… Derfor vi prøver desperat å komme under snittet. Da får vi jo mer i støtte reellt sett. men fatter ikke hvordan jeg skal klare mer nå! Anonymkode: 6af81...811
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre er det slik som du erfarer nå, at uansett hvor lavt forbruk vi har på de dyreste timene, vil det trekke gjennomsnittet opp. Anonymkode: 6b7d4...130 gruer meg veldig til vinteren nå ser gjennomsnittsprisen i de forskjellige sonene i 2022, og det er dyster utvikling! Tenker at å ligge nært snitt er bra, men jo lavere jo bedre… Anonymkode: 6af81...811
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…) Anonymkode: 6af81...811 Husk at det ikke er når man dusjer som er viktig, men når varmtvannstanken varmer opp mer vann. Anonymkode: 47fde...350 1
newman01 Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg så nærmere på fakturaen og ser at vår snittpris er 470 øre/KWh. Strømstøtten er 274 øre/KWh. Reell snittpris er det 156 øre pr kwh. Føler vi gjør absolutt alt for å bruke strøm på natten, når det er billigst og å unngå toppene. Har ikke varme på enda heller. Vi snitter på ca 18 kwh per dag, enderekkehus tre plan, to voksne og ett barn. Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…), tenker over matlaging og klesvask(er egentlig bare trommelen vi ser gir utslag på strømforbruket vårt)… Nå kommer vinteren… Noen tanker om hvorden senke snittprisen ENDA mer? Anonymkode: 6af81...811 Skaffe elbil som kan lade masse når strømpris er lavest? Vi hadde i august en snittpris på 438øre/kWh på huset generelt, og helt nede i 229øre de tidspunktene vi ladet bilen. Så sånn sett fikk vi jo "betalt" for å lade bilen 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): gruer meg veldig til vinteren nå ser gjennomsnittsprisen i de forskjellige sonene i 2022, og det er dyster utvikling! Tenker at å ligge nært snitt er bra, men jo lavere jo bedre… Anonymkode: 6af81...811 Jeg skjønner deg, men så lenge du må bruke noe strøm over snittprisen, vil det være tilnærmet umulig å komme under snittprisen. Må du bruke 1 kwh i tiden der prisen er en krone over snittet, må du bruke 2 kwh mindre når prisen er en krone under snittet etterpå for å komme tilbake på snitt. Anonymkode: 6b7d4...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå