Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg så nærmere på fakturaen og ser at vår snittpris er 470 øre/KWh. 

Strømstøtten er 274 øre/KWh. 

Reell snittpris er det 156 øre pr kwh. 

Føler vi gjør absolutt alt for å bruke strøm på natten, når det er billigst og å unngå toppene. Har ikke varme på enda heller. Vi snitter på ca 18 kwh per dag, enderekkehus tre plan, to voksne og ett barn. 

Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…), tenker over matlaging og klesvask(er egentlig bare trommelen vi ser gir utslag på strømforbruket vårt)… 

Nå kommer vinteren… 

Noen tanker om hvorden senke snittprisen ENDA mer? 

Anonymkode: 6af81...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne det, men vi bor i Sør-Øst ;) 

Skrevet

Har gått gjennom alle fakturaene, og ser at i alle månedene ligger vi allikevel over snittet?!?!? :( 

Skrevet

Ja den strømstøtte ordingen er helt tullete av flere grunner. Noen får til og med BETALT(!!!) for å bruke mest mulig strøm. 

Anonymkode: f0b7f...877

Skrevet

Dessverre er det slik som du erfarer nå, at uansett hvor lavt forbruk vi har på de dyreste timene, vil det trekke gjennomsnittet opp.

Anonymkode: 6b7d4...130

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja den strømstøtte ordingen er helt tullete av flere grunner. Noen får til og med BETALT(!!!) for å bruke mest mulig strøm. 

Anonymkode: f0b7f...877

Ja… Derfor vi prøver desperat å komme under snittet. Da får vi jo mer i støtte reellt sett. men fatter ikke hvordan jeg skal klare mer nå! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre er det slik som du erfarer nå, at uansett hvor lavt forbruk vi har på de dyreste timene, vil det trekke gjennomsnittet opp.

gruer meg veldig til vinteren nå :( 

ser gjennomsnittsprisen i de forskjellige sonene i 2022, og det er dyster utvikling! 

Tenker at å ligge nært snitt er bra, men jo lavere jo bedre…

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…)

Husk at det ikke er når man dusjer som er viktig, men når varmtvannstanken varmer opp mer vann.

Anonymkode: 47fde...350

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. 

Jeg så nærmere på fakturaen og ser at vår snittpris er 470 øre/KWh. 

Strømstøtten er 274 øre/KWh. 

Reell snittpris er det 156 øre pr kwh. 

Føler vi gjør absolutt alt for å bruke strøm på natten, når det er billigst og å unngå toppene. Har ikke varme på enda heller. Vi snitter på ca 18 kwh per dag, enderekkehus tre plan, to voksne og ett barn. 

Dusjer sjeldnere(og aldri i de dyre timene…), tenker over matlaging og klesvask(er egentlig bare trommelen vi ser gir utslag på strømforbruket vårt)… 

Nå kommer vinteren… 

Noen tanker om hvorden senke snittprisen ENDA mer? 

Skaffe elbil som kan lade masse når strømpris er lavest? Vi hadde i august en snittpris på 438øre/kWh på huset generelt, og helt nede i 229øre de tidspunktene vi ladet bilen. 

Så sånn sett fikk vi jo "betalt" for å lade bilen

2022-09-12 10.37.02.jpg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

gruer meg veldig til vinteren nå :( 

ser gjennomsnittsprisen i de forskjellige sonene i 2022, og det er dyster utvikling! 

Tenker at å ligge nært snitt er bra, men jo lavere jo bedre…

Jeg skjønner deg, men så lenge du må bruke noe strøm over snittprisen,  vil det være tilnærmet umulig å komme under snittprisen. 

Må du bruke 1 kwh i tiden der prisen er en krone over snittet, må du bruke 2 kwh mindre når prisen er en krone under snittet etterpå for å komme tilbake på snitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...