Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høygravid med mye smerter i mage og har vært plaget med kynnere siden tidlig i svangerskapet. Vi har ett barn fra før av på fire år, som idag måtte være hjemme fra barnehage. Mannen dro på jobb med den største selvfølge i morgest - har ikke engang ringt for å høre hvirdan det går hjemme. Er dette normalt? Jeg forstår at mannen kan tenke at jeg er hjemme «uansett» men jeg ligger jo strak ut stortsett hele dagen fordi jeg ikke er i form!

Anonymkode: ebd06...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket dere om det før han dro? Sa du at det ville bli tungt, ba ham være hjemme og ga uttrykk for bekymring, eller smilte du pent og da at Det går sikkert bra mens du forventet at han skulle være tankeleser og skjønne hva du egentlig følte?

Skrevet

Selvfølgelig skal mannen på jobb. 

Anonymkode: b4574...afd

• Liker 1
Skrevet

Kommunikasjon! Han er ikke en tankeleser 

Anonymkode: b7b66...292

• Liker 1
Skrevet

Om ikke du sier noe, regner han vel med at det går bra? 

Anonymkode: 820f4...e2b

Skrevet

Ring mannen og fortell at det ikke går, så han må komme hjem.

Vi var i denne situasjonen da jeg var gravid, og da tok mannen hjemmekontor på stua. Noen ganger måtte jeg sitte med barnet hvis han hadde møter, men da kunne han gå fra møtet hvis det var krise. Barnet fikk se mye TV, men det tenker jeg er greit med sykdom. 

Anonymkode: 28b77...290

Skrevet

Jeg er og gravid uke 30 hjemme med sykt barn, vet det er slitsomt, dette blir med tredje, bare gjør så godt du kan, og om fødsel starter så er han nok hjemme før du er 1 cm åpning

Anonymkode: c554e...0be

Skrevet

Om det er normalt eller ikke, avhenger av hvordan kommunikasjonen var og hva dere sa til hverandre på morgenen. Men nå som du innser at du ikke klarer ta vare på barnet, så ringer han eller sender han melding selvsagt, og sier at dette går ikke så bra som du tenkte, om han kan komme hjem hvertfall halv dag. Man kan gjerne prøve og få det til, men man har også en mental helse å ta vare på, hvis man til stadig presser seg selv over grensen man har. 

Anonymkode: 0573d...823

Skrevet

Du må fortelle mannen din hva du trenger. Han har sikkert tenkt at du klarer å ha 4åringen selv om du ligger på sofaen.

Jeg er gift med verdens snilleste selv, men han "ser" ikke alltid det samme som meg eller trekker de samme konklusjonene. Klarer jeg derimot å si hva jeg trenger er han verdens beste til å stille opp.

Anonymkode: 071f0...09e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...