Gå til innhold

"Vi kan jo være venner da..." Hvorfor bruker kvinner dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en mann ikke er noe for dere så kan dere foreslå vennskap, noe så latterlig. Menn og kvinner passer ikke som venner, spesielt ikke noe utgangspunktet skulle være noe annet.

Å investere tid i en kvinne vennskapelig er jo bortkastet, når hun går inn i et forhold med en mann er det jo her hun vil bruke tiden sin. Da er ikke vennskapet hun noe hun vil bruke tiden sin på.

Anonymkode: 6e22e...8ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den holdningen der er det nok ikke så rart at det ikke blir noen andre tilbud enn vennskap... Det er faktisk ikke sånn at vi sitter i fengsel når vi er i forhold. 

Anonymkode: f4833...530

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med den holdningen der er det nok ikke så rart at det ikke blir noen andre tilbud enn vennskap... Det er faktisk ikke sånn at vi sitter i fengsel når vi er i forhold. 

De fleste kvinner forsvinner helt når de får seg mann og barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om en mann ikke er noe for dere så kan dere foreslå vennskap, noe så latterlig. Menn og kvinner passer ikke som venner, spesielt ikke noe utgangspunktet skulle være noe annet.

Å investere tid i en kvinne vennskapelig er jo bortkastet, når hun går inn i et forhold med en mann er det jo her hun vil bruke tiden sin. Da er ikke vennskapet hun noe hun vil bruke tiden sin på.

Det får være din mening. Jeg kunne ikke sett for meg verken noe romantisk eller vennskapelig med en som har slike holdninger du viser her. Bortkastet å investere tid i en kvinne vennskapelig? Må si jeg føler meg fornærmet som kvinne av å høre noe sånt. Jeg er helt uenig i at det er sant, for hvis du er min venn så er du viktig for meg som en venn, enten du er mann eller dame, og jeg vil jo bruke tid på deg også. 

Anonymkode: 937af...04c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje fra deg, ja. Det er ikke slik generelt, nei. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om en mann ikke er noe for dere så kan dere foreslå vennskap, noe så latterlig. 

Da sier du vel bare nei takk, antar jeg, hvis du ikke ønsker det vennskapet. 

Anonymkode: 19190...d72

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke sånn at vi sitter i fengsel når vi er i forhold. 

Det skulle man ikke tro når man er på kvinneguiden

Anonymkode: e59f6...254

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange både kvinner og menn blir naturlig nok ganske travle om de får 2-3 barn.

Anonymkode: 19190...d72

• Liker 3
Skrevet

Nettopp... :)  

Skrevet

Det er et diskusjonsforum.... Tror du folk sitter her og lager poster for å fortelle at de har det bra? Hadde ikke blitt mange igjen her inne da.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det får være din mening. Jeg kunne ikke sett for meg verken noe romantisk eller vennskapelig med en som har slike holdninger du viser her. Bortkastet å investere tid i en kvinne vennskapelig? Må si jeg føler meg fornærmet som kvinne av å høre noe sånt. Jeg er helt uenig i at det er sant, for hvis du er min venn så er du viktig for meg som en venn, enten du er mann eller dame, og jeg vil jo bruke tid på deg også. 

Kvinner og menn er utrolig forskjellige gjennomsnittlig, passer dårlig sammen i utgangspunktet. Er jo det seksuelle og romantiske som tiltrekker oss hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med deg på en måte. Og ikke enig på en annen måte.

Hvis du synes det blir vanskelig med vennskap fordi du håper på noe annet, så si det. Det er ditt ansvar å si det, og helt ok å si det. 

Jeg har sagt til en x (mann) som fortsatte å ringe og ville være venn, at det ble for vanskelig for meg å være venn, da jeg ikke hadde kommet over ham. Og da respekterte han det.

Jeg er kvinne. Jeg synes det er veldig kjekt å være venn med de som ønsker å være venn med meg. Men jeg forstår jo også at det kan være vanskelig hvis det er følelser i bilde. Men er det ikke uansett fint at den ene sier at hun gjerne vil være venn. Så kan du si hyggelig at du ikke ønsker det, da det blir for vanskelig fordi du da vil håpe på noe. Det er vel helt greit? Burde være, tenker jeg?

Men ja, når jeg får meg kjæreste, så går det mannlige vennskapet over til å tilhøre han på alle måter. Det synes jeg er naturlig å ville ønske å ha sin elskede som sin venn og kjæreste.

Det er vel også helt greit. Sånn er det :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man får det travelt så klart hvis man får barn. Men det å få barn, har vel ikke alt å gjøre med dette? Og det med at de fleste kvinner forsvinner helt, er det basert på erfaring eller av venninner du har? Hva med kompiser, blir det ikke travlere for de også om de får barn, kan det være du ser mindre av de også?

Det finnes ting i livet som gjør at man får det travelt og må prioritere. Men om man først er venn med noen, hvorfor spiller det en rolle om vennenn din er mann eller dame? Hvorfor er det dårligere å ha en god venninne som mann, enn en god kompis? 

• Liker 3
Skrevet

Det er vel en måte å si at du er en fin fyr, men det blir ikke dere. Og vil du ha vennskapet så har du muligheten til det. 

Anonymkode: d7003...53d

• Liker 2
Skrevet

Det er bortkastet tid for dere begge når han ønsker seg mye mer enn vennskap. Ingenting å bli fornærmet for. Menn og kvinner kan ikke ha et platonisk, altså platonisk vennskap. Det er bare kvinner som tror på sånt.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner og menn er utrolig forskjellige gjennomsnittlig, passer dårlig sammen i utgangspunktet. Er jo det seksuelle og romantiske som tiltrekker oss hverandre.

Det eneste som er å lese ut fra dette, er at for deg er damer kun objekter. De fleste er mer oppegående enn det. Ja, menn og kvinner er forskjellige og nettopp derfor er det viktig å ha venner av begge kjønn. Alle menn er nemlig ikke potensielle partnere eller seksuelle vesener, det er mennesker. Som har andre erfaringer som vi kan diskutere, og vi kan lære av hverandre. For et tragisk menneskesyn du har.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det betyr at man liker deg som person, men at man ikke er seksuelt tiltrukket, dessverre.

Anonymkode: 9a1c9...39a

• Liker 2
Skrevet

Det er vel en måte å si at du er en fin fyr, men det blir ikke dere. Og vil du ha vennskapet så har du muligheten til det. 

Anonymkode: d7003...53d

Nettopp :) og dt synes jeg i hvert fall er hyggelig.

Ts, hvis du ikke er interessert i en dame, vil du ikke være venner med henne heller?

Skrevet

Det er bortkastet tid for dere begge når han ønsker seg mye mer enn vennskap. Ingenting å bli fornærmet for. Menn og kvinner kan ikke ha et platonisk, altså platonisk vennskap. Det er bare kvinner som tror på sånt.

Så rart...jeg skal huske å spørre mine kompiser om dette. De kompisene jeg har hatt nå i 30 år..... Aldri flørting, aldri noe seksuelt. Alle er i solide, langvarige forhold. Voks opp. 

• Liker 5
Skrevet

Det er et diskusjonsforum.... Tror du folk sitter her og lager poster for å fortelle at de har det bra? Hadde ikke blitt mange igjen her inne da.

Hva er sammenhengen mellom diskusjonsforum og at folk poster for å fortelle dårlige ting? Å blir dratt til tabloid, sorg, elendighet og nød er salgbart, men ikke forutsetning for diskusjonsforum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...