AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Del Skrevet 19. september 2022 Mitt barn er akkurat fylt 4 år akkurat begynt på storbarnavdeling (han gikk et år ekstra der sammen med andre barn født på høst pga plass-mangel..) Virker absolutt som han leker bra og har det greit. Vil alltid i bhg. Jeg leser om folk her som har problemer med å avslå invitasjoner om lek. Vi har fått kun en slik invitasjon (mens barnet gikk på småbarn) men ingenting ellers. Tror forresten det var meg som tok kontakt den gang..Pga jobb har jeg skjult nr og ser at nr mitt ikke vises på bhg sine plan-sider. Men min mann er hvertfall søkbar på nettet. Kan det være grunnen? Syns levering og henting går så fort - vanskelig å opprette nok kontakt til å spørre om lek etter bhg. Og er alle foreldre ok med at barnet bare blir med hjem til (i utgangspunktet ) fremmede?🧐 Er førstegangsforelder, og føler meg så lost på slike koder. Både meg og mannen er heller ikke de mest utadvendte - men betyr ikke at vi ikke er glad i sosial kontakt og ønsker det absolutt. Verste mareritt er jo at barna faller utenom fordi vi ikke får til noe her:/ Er der helt merkelig at han ikke får noen invitasjoner ? og hvordan gjør man det med tanke på avtaling? Anonymkode: 8771f...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Del Skrevet 19. september 2022 Er nok lokale forskjeller. Her vi bor var det ikke vanlig at barnehagebarna inviterte eller ble med hverandre hjem. Ikke før siste året i barnehagen skjedde det, en gang i blant. Stort sett lekte de sammen med ungene i gata, eller vi møtte de som var ute på lekeplassen i nærheten. Anonymkode: 7c513...545 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Del Skrevet 19. september 2022 Mitt barn hadde besøk fra 3,5 års alderen. Anbefaler å invitere barna m/foreldre første gang, enten ute på en lekeplass eller hos dere på kaffe. Slik blir de trygge på dere og kan bli med hjem fra bhg neste gang. Anonymkode: e0b06...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Del Skrevet 19. september 2022 Skjedde for første gang denne høsten for min også, han blir 4 denne måneden. Han har både vært med hjem til en annen gutt uten meg, men for det meste har mammaen blitt med, eller jeg har blitt med dit. I tillegg treffer vi av og til andre barn ute, men erfaringsmessig blir det mindre av det når vinteren kommer. Opplever at de aller fleste er interessert i å møtes, men har også opplevd at vi aldri har fått noen invitasjon tilbake. Heldigvis har ikke barnet mitt spurt noe særlig etter disse barna i ettertid, og da tenker jeg at de kanskje ikke var så god match. Jeg tror det bare gjelder å ha antennene ute med tanke på hvor ofte og hvem man skal invitere. De aller fleste setter pris på initiativ 😁 Anonymkode: ff352...b96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Del Skrevet 19. september 2022 Her begynte folk å invitere andre fra avdelingen hjem da barna gikk siste året i barnehagen. Før det, var det kun de som kjente hverandre godt (foreldre som er venner, de som bor i samme gate) som hadde besøk av hverandre. Angrer litt på at jeg ikke spurte foreldre til de hun likte best å leke med det nest siste året i barnehagen, for min datter ønket seg seg også besøk når hun så at "alle andre" hadde besøk. Jeg utsatte det fordi jeg følte meg noe usikker på om det kom til å gå bra. Ikke morsomt hvis hun ble misfornøyd hjemme hos andre, tenkte jeg. Jeg hadde ingen grunn til å bekymre meg, for da vi først ble en del av gjengen som ble invitert (altså siste året), så gikk det over all forventning. Veldig gøy å ha besøk, og å gå på besøk hos andre. Bare å spørre folk, og ikke gi opp om du ikke treffer blink med de første. Det er jo alltid enkelte som ikke svarer, eller bare utsetter det. Litt vanskelig å vite om de ikke vil, eller om det bare ikke passer. Føler litt på at jeg ikke vil mase, så om det ikke blir noe av etter et par forsøk, så bare spør jeg noen andre. Anonymkode: 916ba...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Del Skrevet 19. september 2022 Ikke vanlig her jeg kommer fra(by). Kun blitt invitert til de vi kjenner fra før og det gjaldt kun ene barnet mitt. Med 4 åringen min har det ikke vært noe sosiale invitasjoner. Kjenner jeg ikke har behov for det. Han storkoser seg i barnehagen men har behov for tid med oss foreldre om ettermiddagen. Diller i huset, tegner sammen, er i hagen, osv Det trenger ikke være opplegg fra morgen til kveld i den alderen🙂 Anonymkode: 4cc20...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mitt barn er akkurat fylt 4 år akkurat begynt på storbarnavdeling (han gikk et år ekstra der sammen med andre barn født på høst pga plass-mangel..) Virker absolutt som han leker bra og har det greit. Vil alltid i bhg. Jeg leser om folk her som har problemer med å avslå invitasjoner om lek. Vi har fått kun en slik invitasjon (mens barnet gikk på småbarn) men ingenting ellers. Tror forresten det var meg som tok kontakt den gang..Pga jobb har jeg skjult nr og ser at nr mitt ikke vises på bhg sine plan-sider. Men min mann er hvertfall søkbar på nettet. Kan det være grunnen? Syns levering og henting går så fort - vanskelig å opprette nok kontakt til å spørre om lek etter bhg. Og er alle foreldre ok med at barnet bare blir med hjem til (i utgangspunktet ) fremmede?🧐 Er førstegangsforelder, og føler meg så lost på slike koder. Både meg og mannen er heller ikke de mest utadvendte - men betyr ikke at vi ikke er glad i sosial kontakt og ønsker det absolutt. Verste mareritt er jo at barna faller utenom fordi vi ikke får til noe her:/ Er der helt merkelig at han ikke får noen invitasjoner ? og hvordan gjør man det med tanke på avtaling? Anonymkode: 8771f...5bc For meg hadde det ikke kommet naturlig eller vanlig, å ta med et så lite "fremmed" barn hjem etter bhg.. Det kan de gjøre når de er eldre å går på skolen. Playdates derimot, med foreldre til stede er bare koselig - og for all del ta initiativ hvis du føler for det. Det er jo ikke et must, hvis du ikke kjenner behov for det? Du kjenner barnet ditt best og hvilke aktivitetsnivå h*n har etter en lang dag i bhg. Tror ikke det er så vanlig for folk flest i ukedagene, og være så himla aktiv etter en lang dag - da er det hjem å spise middag, leke litt - slappe av litt, kveldsmat og legging. Anonymkode: f694f...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Del Skrevet 19. september 2022 Dette varierer en god del. Fireåringen min er med/har med seg venner hjem en gang i blant, og da har det vært barna selv som har etterspurt det. Altså, når vi kommer og henter spør de om å være med hjem, og vi svarer at det må vi avtale med forelderen til det andre barnet. Så sender vi en melding, og avtaler en dag det passer. Men jeg kjenner foreldre til fireåringer som ikke har begynt med dette enda, fordi barna ikke har uttrykt noe ønske om det selv, og er veldig slitne etter barnehagedagen. Anonymkode: 51268...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå