Gå til innhold

En liten historie om Herbalife, det er faktisk en sekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne lurte meg inn i dette, jeg så på det som vennskap og fellesskap. Så dum var jeg, når jeg ser tilbake var jeg jo helt hjernevasket. Produktene de selger er heller ikke noe bra fant jeg ut etterhvert.

Hadde ikke snakket med denne venninna på flere år før hun sendte meg melding på facebook, etterhvert ville hun selge meg produkter. Ha meg til å selge også, for dette tjente man mye på. Tenkte ikke så mye på dette, så ble jo med da jeg trengte penger utenom.

Vært på mange treff/møter, dette er faktisk en sekt som unytter mennesker. Mange som blir med er ensomme mennesker som søker fellesskap, tror det får venner. Tror det er ekte vennskap. Men de er kun ute etter å utnytte deg for å tjene penger. Du kan trykke rundt på instagram å se hvordan sektmedlemmene holder på å booster hverandre. 

Det er også flertallet av kvinner, pga vi kvinner er jo veldig avhengige av å henge i en flokk og ha en venninnegjeng. Ene som var med sluttet i jobben sin for å drive dette på fulltid, hun mistet hus og hjem til slutt. Alt gikk i grus.

Hadde heldigvis jobb på fulltid som jeg ikke sa opp. Jeg er så flau over å ha vært med på dette, mener det må bli totalforbud mot den slags type bedrifter.

Når man bryter ut av sekter så får man jo høre hvor dum man er, hva man går glipp av. Da er døra steng, vennskap var det ikke alikevel.

Anonymkode: ae8b8...3cc

• Liker 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal i hvert fall ikke være flau over å ha vært med. Om ikke annet så har du fått førstehåndserfaring, og kan si det du sier her med litt mer troverdighet enn oss andre som bare har sett Herbalife fra utsiden. 

Men ja, jeg også syns Herbalife virker ganske pussig… Og tenker bare sånn: hvis noe hadde vært så bra, hvorfor kunne det ikke blitt solgt i butikker som alt annet 🤷‍♀️ For å være helt ærlig, så syns jeg det er litt rart/flaut med folk som vier hele livet til Herbalife, kjører Herbalife-bil osv. Det gjorde ikke du! Du sluttet og skjønte at dette ikke var noe særlig 👏🏼

Anonymkode: eb8ce...d82

• Liker 13
Skrevet

Samme greiene med Forever living. Orker ingen av delene! 

Anonymkode: 52a40...8d2

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjøpte noen produkter gjennom en venninne, og ble med på en side på Facebook. Fant ut at den siden kun handlet om hvor mye salg osv de hadde, og ingenting om lundene, resultater osv - hvis det ikke handler om salgsresultater da…. Produktene var bare tull! 

Anonymkode: 4e1f6...bd6

• Liker 5
Skrevet

Kan ikke fordra det..

Vet om flere som holder på med det..

• Liker 1
Skrevet

Jepp, det er en sekt, men disse har eksistert lenge! Har du sett On Becoming a God in Central Florida? Du kommer sikkert til å kjenne deg en del igjen i den serien, den gir et bra bilde på hvordan det er i slike grupper.

Anonymkode: 49f34...dfd

• Liker 2
Skrevet

Skjønner følelsen du sitter med. Drev med Mary Kay i ett år, og er så flau over det nå! Ble med fordi jeg ikke ville være kjip og si nei😂 så sånnsett fortjener jeg kanskje å føle meg flau! Ris til egen bak! Holdt heldigvis ikke på veldig aktivt, og tapte ikke penger på det. Men flaut likevel, jeg er jo smartere enn som så, liksom! 

Anonymkode: 796cc...587

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Du burde heller være stolt over at du kom deg ut :)

ALLE kan bli offer for sekter eller sektlignende grupper. Avsolutt alle. Det handler bare om riktig tidspunkt. De i MLM (multi level marketing, eks. mary kay, herballife, forever living etc.) blir trent opp til å finne og manipulere mennesker i vanskelige livssituasjoner.

• Liker 3
Skrevet

Har hatt gjeng, to ganger. En kompisgjeng i ungdommen, og en gjeng der vi var 3 par som var venner. 

Så sånn kvinne greie har jeg aldri falt for. Er i en jentegjeng nå, som jeg har begynt og ta avstand fra, kunne noen ganger ønske at de var mannfolk 😂 Så nei, har flere som har sendt meg melding om det ene og det andre, men aldri bitt på. 😊

Skulle jeg ha solgt noe, så skulle det vært det der kjøkkenutstyr ting Tangen. Bokser, flasker, osv osv. TUPPERWARE! 🫡🤦 Heller det som er litt tidløs og folk liker produktene og blir anbefalt i mat og bake grupper på Facebook 😊

Men mennesker er som døde fisk, de følger strømmen. Desverre. 

• Liker 2
Skrevet
Maestro skrev (4 timer siden):

Men mennesker er som døde fisk, de følger strømmen. Dessverre. 

Slik er nesten alle ja, det beste er å ikke høre til noen gjeng. Men ha noen få venninner man er nære, det holder faktisk med bare en nær venn. :) 

Når folk blir prakket på noe av "venner" sier de ofte aldri nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slik er nesten alle ja, det beste er å ikke høre til noen gjeng. Men ha noen få venninner man er nære, det holder faktisk med bare en nær venn. :) 

Når folk blir prakket på noe av "venner" sier de ofte aldri nei.

Ja ikke sant 😊 Trodde man fant litt utav sånn og ble såpass trygg på seg selv med alderen. At behovet for 20 venninner ikke er der, eller streb etter og bli likt. 

Skrevet

Har to tidligere kolleger som er med i Herbalife-sekten også. Begge har naturvitenskaplig utdanning, og sluttet jobbene sine for å drive med dette som jobb.

Jeg orker ikke kontakt med dem lengre, for alt handler om å få sugd folk inn i deres verden. Det legges stadig ut stories på Face om hvor flotte liv de har med masse god næring (drittshakene fra Herbalife), trening og alt er så fantastisk etter at de begynte med sin livsendring. Hvis de virkelig var så glade og lykkelige over livet sitt, trenger de da å legge ut det på Face hver dag, med hopevis av hashtags. Hvem prøver de å overbevise? Folk flest er for opptatte av å leve livene sine til å drive å poste på Face om hvor bra de har det. Det kommer til å gjøre vondt for dem den dagen den bobla sprekker. I mellomtiden håper jeg at disse innleggene får andre til å føle at livene demmers er så miserable at de blir med i sekten for å då et like fantastisk liv 🙄 Tror det er mest seg selv disse Herbalife-folkene prøver å lure

Anonymkode: e4886...14e

• Liker 5
Skrevet

Så faktisk noen kjentfolk i den instaen som ble lagt ut 🙈 de på toppen tjener jo godt da, problemet er at de tjener på de som taper. Alle streber etter å komme seg oppover på noen andres bekostning. 

Anonymkode: fa07e...e9c

• Liker 2
Skrevet

For noen år tilbake spredde ZinZino (kaffekapsler og maskin og "fantastisk" olje som "selvfølgelig ikke er det samme som tran") som en pest der jeg bodde. Overraskende mange av mine venner og bekjente beit på dette, men sluttet heldigvis etter en liten stund. 

Ble selv "lurt" med på et slikt møte, der en av dem "på toppen" i området var med. Det var ganske skremmende hvor manipulativ denne mannen var og hadde en forklaring på "alt". Jeg var skeptisk, men kan godt forstå at desperate og naive folk kunne gå på det han sa. 

"Multi level marketing er ikke et pyramidespill-my ass" 😄

Anonymkode: 31415...129

• Liker 5
Skrevet

Er det samme med Forever living?

De tjener grovt på å selge produkter 

Anonymkode: 3479b...e57

Skrevet

Jeg liker produktene, drakknshaker for noen år siden i perioder jeg var dårlig til å spise, men kunne aldri i livet gått inn i det der😂😂😂 blitt spurt mange ganger -og har samme inntrykk som deg, de later som de er venner - men nope, ikke for meg! (Produktene er også veldig dyre i forhold til andre tilskudd. )

Det er bare å si nei folkens - om du vil kjøpe produktet holder det å kjenne til en som selger og sende sms hver gang du vil kjøpe - ikke gå på møter, etc!!!! Hallelujastemning og salgspress gidder jeg virkelig ikke forholde meg til! 

Anonymkode: 2d7e5...194

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for persondebatt. 

Christina82, mod

Skrevet

Ikke vært med på noe selv heldigvis. Siste jeg hørte om var noe med Keto, jeg bare rygget 10 meter tilbake, aldri i verden!!! 

Men Tupperware, det tror jeg at jeg kunne jeg vært med på-ish. Skal i hvertfall snart oppsøke en dame jeg vet om som selger, liker produktene de har. 

Anonymkode: 577bc...5bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har drevet med Herbalife i fire år. Det er synd å se at dere forsøker å villede andre på den måten her. Det er slik i samfunnet vårt, noe fungerer for noen og noe ikke. Jeg har fått tilbake helsen min fordi at jeg bruker disse produktene. Daglig. Her handler det blant annet å lese veiledningen for ernæring, hvor mye proteiner og vitaminer man skal ha hver dag. Det er slik menneskekroppen fungerer. Vi trenger riktig og balansert ernæring. Man kan bruke Herbalife til det, og man kan annen metode for det. Som sagt, noe fungerer for noen og annet fungerer for andre. Hver sin smak. Det er sikkert noen som sier at vi spiser pulverprodukter. Da kan dere ta en titt i butikkhyllene på Kiwi og Rema og finne ut om det er pulverprodukter der og 😊.

Jeg vil og presisere at hvis man skal tjene på Herbalife, så må man jobbe for det. Akkurat som man er i en jobb, sånn er det med Herbalife også. Ingenting kommer gratis. Jeg er stolt av vennskapene jeg har fått i Herbalife og hvordan jeg har fått tilbake helsen min. Det er ikke gratis, men ærlig og god innsats. ☺️

Anonymkode: 0977b...541

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har drevet med Herbalife i fire år. Det er synd å se at dere forsøker å villede andre på den måten her. Det er slik i samfunnet vårt, noe fungerer for noen og noe ikke. Jeg har fått tilbake helsen min fordi at jeg bruker disse produktene. Daglig. Her handler det blant annet å lese veiledningen for ernæring, hvor mye proteiner og vitaminer man skal ha hver dag. Det er slik menneskekroppen fungerer. Vi trenger riktig og balansert ernæring. Man kan bruke Herbalife til det, og man kan annen metode for det. Som sagt, noe fungerer for noen og annet fungerer for andre. Hver sin smak. Det er sikkert noen som sier at vi spiser pulverprodukter. Da kan dere ta en titt i butikkhyllene på Kiwi og Rema og finne ut om det er pulverprodukter der og 😊.

Jeg vil og presisere at hvis man skal tjene på Herbalife, så må man jobbe for det. Akkurat som man er i en jobb, sånn er det med Herbalife også. Ingenting kommer gratis. Jeg er stolt av vennskapene jeg har fått i Herbalife og hvordan jeg har fått tilbake helsen min. Det er ikke gratis, men ærlig og god innsats. ☺️

Anonymkode: 0977b...541

Et vanlig, godt og variert kosthold er det kroppen vår trenger. Ikke enda mere ting å tang fra laboratoriet. 

• Liker 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...