Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har ordnet fastrente for 2 år siden i Lånekassen, kan de da sette høyere rente etter 2 år?

Anonymkode: 88b86...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ikke øke renten under bindingsperioden. Det er hele poenget med fastrente, at den ikke skal endres uansett hvordan det generelle rentenivået endrer seg. 
Øker det generelle rentenivået så taper låneinstitusjonen. Senkes det generelle rentenivået så taper lånetaker. 

• Liker 3
Skrevet
Taluno skrev (1 time siden):

De kan ikke øke renten under bindingsperioden. Det er hele poenget med fastrente, at den ikke skal endres uansett hvordan det generelle rentenivået endrer seg. 
Øker det generelle rentenivået så taper låneinstitusjonen. Senkes det generelle rentenivået så taper lånetaker. 

jeg fikk beskjed fra lånekassen de øker fastrenten som var bundet. Jeg forstår at det ikke er antall år du binder deg til, men kun binder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg fikk beskjed fra lånekassen de øker fastrenten som var bundet. Jeg forstår at det ikke er antall år du binder deg til, men kun binder. 

Du binder renten i et gitt antall år når du inngår fastrenteavtale, feks 2 eller 5 år. I denne perioden kan ikke renten din endres. Men når denne perioden er over får du automatisk over på flytende rente 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kaffemonsteret skrev (Akkurat nå):

Du binder renten i et gitt antall år når du inngår fastrenteavtale, feks 2 eller 5 år. I denne perioden kan ikke renten din endres. Men når denne perioden er over får du automatisk over på flytende rente 

Mulig det ikke var dette du lurte på. Om Lånekassen melder at fastrenten går opp menes det nok at NYE avtaler får høyere rente, ikke de som allerede er inngått 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg fikk beskjed fra lånekassen de øker fastrenten som var bundet. 

Lånekassen kan ikke justere en fastrenteavtale innenfor avtaletiden, det er renten på utbetalingstidspunktet som er gjeldene for fastsettelsen av renten. Det vil si at om du signerte fastrenteavtale for to mnd siden men pengene bel utbetalt i dag kan denner enten ha steget i mellomtiden - men om du ha rhatt dette lånet i ett år alt og har ett år igjen på avtalen kan ikke renten endres.. 

Anonymkode: c4f22...fbb

Skrevet
Kaffemonsteret skrev (42 minutter siden):

Mulig det ikke var dette du lurte på. Om Lånekassen melder at fastrenten går opp menes det nok at NYE avtaler får høyere rente, ikke de som allerede er inngått 

Jeg forstod dem som allerede er inngått.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Lånekassen kan ikke justere en fastrenteavtale innenfor avtaletiden, det er renten på utbetalingstidspunktet som er gjeldene for fastsettelsen av renten. Det vil si at om du signerte fastrenteavtale for to mnd siden men pengene bel utbetalt i dag kan denner enten ha steget i mellomtiden - men om du ha rhatt dette lånet i ett år alt og har ett år igjen på avtalen kan ikke renten endres.. 

Anonymkode: c4f22...fbb

Er innpå avtalen min. Den er lagd for 5års periode. Samt der står rentesatsen min. 

Skrevet

ok, jeg er enig med dere. Jeg ser at min fastrente er ikke øket som er bundet for 5 år. Den er faktisk under den flytende renten også. Og den gjelder for 3 år til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...