Opptatt Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Bor sammen med ei som sliter psykisk har angst og er deprimert. Dette går utover forholdet og eg veit ikkje kva eg skal gjøre. Føle meg dårlig behandlet anklages stadig for å ville være utro og alltid sjå på andre. Ho følger med på Facebook kven eg har som venn og lager oppstandelse om eg får kvinnelige venner der kun slekt og slikt er greit, ho skjønner ikkje kvifor eg skal ha damer der. Ho er også missfornøyd med at eg ikkje er på snapkart og meiner det er for at eg skal kunne ha nokon på si. Ho har fleire ganger opnet pc og telefon når eg ikkje har vært der for å sjekke kva eg ser på der. Ellers er det skikkelig krangler om tullete ting ofte så begynner å bli sliten. Ungene er voksne og flyttet ut. Kor mye skal ein godtar, begynner å tvile på meg sjølv.
PM75 Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Det kan være veldig krevende å være sammen en som er psykisk syk. Og sykelig sjalu, kan det virke som. Har hun noen innsikt i hva hun utsetter deg for? Klarer hun å se at det er irrasjonelt å anklage deg? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Barna er flyttet ut. Hva venter du på? Bedre tider? Anonymkode: db6a7...112 1
Opptatt Skrevet 19. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2022 PM75 skrev (3 timer siden): Det kan være veldig krevende å være sammen en som er psykisk syk. Og sykelig sjalu, kan det virke som. Har hun noen innsikt i hva hun utsetter deg for? Klarer hun å se at det er irrasjonelt å anklage deg? Ja ho er klar over det og angrer veldig etterpå men det gjentar seg stadig, beskyldninger og bråk etterfulgt av veldig anger. Eg får veldig sympati for ho og seier vi glemmer det og at alt er ok men dette påvirker selfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Dette er faktisk ikke greit. Jeg har slitt med depresjon selv da jeg var yngre. Det er derimot IKKE en unnskyldning for å oppføre seg sånn. Det virker litt for enkelt å skylde på sykdom her, i mine øyne. Jeg kjenner flere som har vært borti den typen damer, uten at de damene har noen diagnose å skylde på. Jeg ville satt foten ned her. Enten søker hun hjelp for den adferden, eller så orker du ikke mer. Det er ikke bra for deg å leve med den oppførselen over tid. Anonymkode: 736d2...9d5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Hei. Det kan virke sånn at hun har lav selvtillit. Altså hun er syk og da kan man komme inn i en ond sirkel. Hun kanskje tenker og føler at hun ikke er attraktiv nok for deg, derfor er hun redd for at du har andre damer i kikjerten. Dette er hennes tanker men det går utover deg, dessverre. Hvordan har dere det i hverdagen? Er dere flinke til å gi klemmer, ros og oppmuntringer? Det kan spille inn også. Anonymkode: 610f6...73d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Høres ut som du lever med psykisk terror, og det trenger du ikke. Du har lov til å avslutte forholdet og ta vare på deg selv. Anonymkode: 6440f...c46
Opptatt Skrevet 19. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei. Det kan virke sånn at hun har lav selvtillit. Altså hun er syk og da kan man komme inn i en ond sirkel. Hun kanskje tenker og føler at hun ikke er attraktiv nok for deg, derfor er hun redd for at du har andre damer i kikjerten. Dette er hennes tanker men det går utover deg, dessverre. Hvordan har dere det i hverdagen? Er dere flinke til å gi klemmer, ros og oppmuntringer? Det kan spille inn også. Anonymkode: 610f6...73d Stemmer at ho har lav selvtillit ja. Var nok flinkere før å gi klem og ros men mine følelser for ho er borte så det blir så falskt no at det er berre når ein må at det blir gitt klem. Er i forholdet bare av sympati og veit eg ødelegger mitt eige liv men går eg så ødelegger eg restene av hennes liv..
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Opptatt skrev (10 minutter siden): Stemmer at ho har lav selvtillit ja. Var nok flinkere før å gi klem og ros men mine følelser for ho er borte så det blir så falskt no at det er berre når ein må at det blir gitt klem. Er i forholdet bare av sympati og veit eg ødelegger mitt eige liv men går eg så ødelegger eg restene av hennes liv.. Jeg forstår at du tenker at du ødelegger resten av hennes liv ved å gå fra henne. Hva om du snur litt på tankene og tenker at nå kan dere begge få muligheten til å bli "fri"? Hun merker jo at du ikke føler noe for henne. Tro meg, sånt merkes. Min ærlige mening er at dere burde gå fra hverandre. Du har like lite ansvar for hennes lykke som hun har for din. Harmoni og gode følelser må man "skape" selv. Alt godt ønskes fra meg. Anonymkode: 610f6...73d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Opptatt skrev (1 time siden): Ja ho er klar over det og angrer veldig etterpå men det gjentar seg stadig, beskyldninger og bråk etterfulgt av veldig anger. Eg får veldig sympati for ho og seier vi glemmer det og at alt er ok men dette påvirker selfølgelig. Parterapi. Og hun må gå i terapi selv, alene for å få noen verktøy som kan hjelpe på selvfølelsen. Skjønner at dette er slitsomt, men hun må faktisk også ta innover seg at hun sliter deg ut. Anonymkode: 03c19...194
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Parterapi. Og hun må gå i terapi selv, alene for å få noen verktøy som kan hjelpe på selvfølelsen. Skjønner at dette er slitsomt, men hun må faktisk også ta innover seg at hun sliter deg ut. Anonymkode: 03c19...194 Det nytter jo ikke å gå i parterapi når TS skriver at han ikke føler noe for henne lengre. Han blir værende i forholdet pga at han har sympati med henne som er syk. Anonymkode: 610f6...73d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #12 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det nytter jo ikke å gå i parterapi når TS skriver at han ikke føler noe for henne lengre. Han blir værende i forholdet pga at han har sympati med henne som er syk. Anonymkode: 610f6...73d Man forsøker å kjempe for et forhold. Etter kampen tar man en beslutning. Jeg vil gjerne vite at jeg har gjort det meste jeg kan før jeg bryter. Anonymkode: 03c19...194
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Man forsøker å kjempe for et forhold. Etter kampen tar man en beslutning. Jeg vil gjerne vite at jeg har gjort det meste jeg kan før jeg bryter. Anonymkode: 03c19...194 Det høres bra ut. -da er det et håp om å berge forholdet siden du har lyst å kjempe for det. Det virket ikke slik mtp det du skrev tidligere. For det er ikke fear å bli værende i sympati. Anonymkode: 610f6...73d
Opptatt Skrevet 19. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Parterapi. Og hun må gå i terapi selv, alene for å få noen verktøy som kan hjelpe på selvfølelsen. Skjønner at dette er slitsomt, men hun må faktisk også ta innover seg at hun sliter deg ut. Anonymkode: 03c19...194 Vi har vært i parterapi men det gjorde ting verre, ho syntes terapauten tok mitt parti og ikkje såg ho. Å dra ho med til han var eit svik meiner ho. For å bli med krevde ho også at ikkje alt skulle fortelles da ho skammer seg over ting som har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå