AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jeg mottar pleiepenger for mitt barn med en tung diagnose og ekstrem søvnforstyrrelse. Har vi lov til å hoppe på en restplass til Hellas i feks høstferien til barnet , uten at det vil gå utover pleiepengene ? ( altså blir jeg trekt for pe ger de 5 dagene vi tenker å bestille tur) ? Anonymkode: f96c7...f30
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Siden Hellas er innenfor EØS er det bare å reise. Trenger ikke si fra og du beholder pleiepengene for de dagene du er der. Anonymkode: 4a4b2...b6a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Har du egentlig ferie fra jobb så stopper pleiepenger. Jeg fikk ikke pleiepenger de 4 ukene jeg skulle hatt ferie i sommer. Anonymkode: e4c5f...869
Baktusen Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 (endret) Hvis du skal reise til et land utenfor EØS må du gi beskjed til NAV. Du må gi beskjed fordi vi må vite: Om du er sammen med barnet i tiden du reiser Hvilket land dere skal reise til I hvilken periode dere skal være i utlandet Om du skal avvikle ferie Når du reiser utenfor EØS og retten din til pleiepenger er oppfylt i perioden, kan du motta pleiepenger i opptil 8 uker i løpet av en 12 måneders periode. Du melder fra ved å skrive en beskjed til oss, eller ved å ringe 55 55 33 33. Endret 19. september 2022 av Baktusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå