Gå til innhold

Barnebidrag, jeg har økt stillingen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger riktig svar.

Jeg har 2 barn som det i dag betales bidrag for. Jeg har samboer og 1 barn her.

Jeg har 100% omsorg, samvær er 2 døgn i mnd.

Bidragsmottaker: Jeg har økt min jobbstilling til 100%. Tjener 500 000. ( beregnet fra 80%, kr 415 000)

Bidragspliktig: tjener 410 000. Har ingen barn hos seg, men må betale bidrag for 1 barn.

Vi fikk fastsatt gjennom nav et bidrag.

Nå kommer spørsmålet:

Vil min nåværende lønn, økt, ha noe å si for bidrag fra far?

Hvordan?

Hvorfor?

Han betaler litt over 4000 i dag for 2 barn.

Anonymkode: e7e37...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste sikre svaret får du i bidragskalkulatoren til nav. Bidraget øker uansett ikke uten at en av dere søker om det.

Anonymkode: bad1f...c7a

• Liker 1
Skrevet

Det kan ha noe å si, men det skjer ikke endringer automatisk. Da må en av dere be om at det blir vurdert på nytt.

Anonymkode: 9eb0a...736

Skrevet

Her må du rett og slett sende oppdatert informasjon til NAV slik at de kan beregne et nytt, korrekt trekk.

Anonymkode: e30c6...2bd

• Liker 1
Skrevet

Ts her.Hørte med nav, og det er opp til en av partene å søke på nytt.

Jeg kommer ikke til å gjøre det. Hanbgsr selv valgt å flytte langt unna, og han har i flere perioder unnlatt å betale. Dette er penger som går til matnog utstyr osv til ungene.  Men melder en seg ut, må man ta følgende av der...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.Hørte med nav, og det er opp til en av partene å søke på nytt.

Jeg kommer ikke til å gjøre det. Hanbgsr selv valgt å flytte langt unna, og han har i flere perioder unnlatt å betale. Dette er penger som går til matnog utstyr osv til ungene.  Men melder en seg ut, må man ta følgende av der...

Da tenker du at det er geit at han gjør det samme om han får høyere lønn?

Anonymkode: 8728f...1a1

• Liker 2
Skrevet

Man skal forsørge barna etter evne. Og evnen din har økt,  da bør du ta en større andel av utgiftene. Men det er vel sånn at for at bidraget skal endres så må forskjellen i bidraget bli på 12 % (om jeg ikje husker feil) mer eller mindre enn det var tidligere. En av dere må dessuten søke om endringen. 

Skrevet

Trodde man var forpliktet til å oppgi endret inntekt jeg? Eller gjelder ikke det når det er snakk om barnebidrag? I verste fall kan du jo risikere å måtte tilbakebetale han.

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (58 minutter siden):

Trodde man var forpliktet til å oppgi endret inntekt jeg? Eller gjelder ikke det når det er snakk om barnebidrag? I verste fall kan du jo risikere å måtte tilbakebetale han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...