Far til 2 Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Finnes det mange foreldre som ikke har oversikt over barna eller som ikke bryr seg i den grad en bør forvente ? Og har vi lett for å dømme enhver forelder som i pressen blir fremstilt som uintersert i egne barn ? Dette er mer eller mindre 2 vinklinger av samme problemet som beskrives i VG på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110011 Et av våre barn forsvant da det var 5 år (kom ikke frem til SFO slik moren forventet). Jeg satte en hel verden i bevegelse da barnet ikke var kommet til rette etter 6 timer (da jeg fikk beskjed fra skolen) og det var mange av oss (inkl politiet) som var ute og søkte. Etter noen timer ble barnet funnet hos en nyinnflytet nabo som hadde forbarmet seg over barnet som satt forran døra. Og barnet hadde det heldigvis kjempebra hos naboen med boller og brus Men når skal vi sette himmel og jord i bevegelse for å finne barnet. Og når skal vi holde hodet kaldt ? I dette tilfellet synes jeg det ble litt sent (kl.22), men jeg vil gjerne høre andres mening.
Gjest LoisLane Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Jeg liker å ha oversikt over hvor ungene mine er. Det er selvfølgelig lettere med en treåring enn en fjortenåring, så her er ingen fasitsvar. Jeg hadde nok blitt stressa ganske fort om ungen min ikke dukket opp der han eller hun skulle. Ringt rundt, ville nok kontaktet politiet innen tre timer (tenker på 6- og 9-åringene mine). Kommer an på situasjonen, om det er dag eller kveld, hvor de var sist etc. Rart at naboen som forbarmet seg over barnet ditt ikke kom på å gi beskjed til noen, synes jeg.
Shea Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Galopperende hjerte og stor åndebesvær om min 5 åring ikke er på avtalt sted til avtalt tid. Aldrig i livet om jeg ikke har vært utenfor kinoen når filmen var ferdig for å hente. (sansynligvis har jeg vært med på kino) Har et tilfelle selv hvor jeg gikk ned til naboen for å hente arvingen når det nærmet seg barnetv tid slik vi avtalte. Da jeg kom dit hadde arvingen funnet ut at han skulle hjem til barnetv og var gått for 5-10 min siden. Men jeg hadde ikke truffe han på veien hjem. Sprang da så raskt jeg kunne hjem for å hente tlf slik at vi kunne lete på hver våre plasser og holde kontakt med hverandre i det vi var ute å gikk. Du skal tur d va panikk etter bare 5 min forsvinning. Da jeg kom hjem å hentet tlf. lå det mld fra en annen nabo om at arvingen var kommet dit på besøk. Lettelsens sukk Det viste seg at arvingen syntes det passet med et stopp der for å få noe å drikke på tur hjem. Sjeleglad for at dem sendte melding omgående. I forhold til artikkelen på VG kan det jo hende at missforståelse har oppstått i forhold til henting o.l. Det står ikke noe om det. Håper og går ut fra at barnets foreldre fikk seg en lerepenge av hendelsen.
Far til 2 Skrevet 28. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2005 ... ... Rart at naboen som forbarmet seg over barnet ditt ikke kom på å gi beskjed til noen, synes jeg. ← Da politiet parkerte ute i veien fant naboen ut at det kunne være barnet det ble lett etter. Bilen min eller de andre letemanskapene kjent de ikke. Moren fortsatte å jobbe tiltross for hendelsen, så hun var ikke hjemme (naboene hadde forsøkt å ringe på tidligere).
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Jeg får vondt i magen bare av å tenke på at barna kan forsvinne... Det har vært et par ganger at et av barna har vært borte en stund, men aldri i mange timer heldigvis. Ikke tale om at mine barn blir parkert alene på kino i en sånn alder. Eldstemann på 10 år har ymtet frempå, men jeg er fremdeles i tvil. Jeg tror også at jeg hadde ringt politiet etter 3 timer om barna er små. Etter en time hadde jeg nok ringt rundt, og fått andre til å hjelpe til å lete. Alt ettersom hva som er avtalt, og hvor gammel barnet er, om det er mørkt osv...
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2005 #6 Skrevet 28. november 2005 (endret) Min datter på ni år kommer hjem en halvtime til en time før meg. Vi har avtale om at hun ringer meg når hun kommer hjem. Hun skal alltid hjem og spise middag før hun evt. går noen steder. Om hun ikke har ringt til vanlig tid ringer jeg eller småløper hjem med hjertet i halsen fremdeles, selv om hun sannsynligvis bare har glemt å ringe. Jeg ringer, men om hun er på rommet sitt med lukket dør hører hun ikke hustelefonen. Det har hittil aldri hendt at hun ikke har kommet hjem, jeg er nokså streng med det med hjemmemiddag. PS! For meg er det helt utenkelig å etterlate en seksåring på kino helt alene! Aldri i verden! Endret 28. november 2005 av Violetta
Stjerne˜ Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 (endret) Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har våre oppå skolen for å hente eldste mann hjem fra skolen når hun ikke har kommet hjem enda til at det er 30 min siden skolen sluttet, og hun har 5 min skolevei Nå går hun i 2. klasse å kommer fremdeles ikke rett hjem, men jeg finner henne alltid på skolen. Vi har prøvd alt, for å få henne til å komme hjem. Jeg hater å sitte nervøs hjemme å vente. Men orker ikke å springe opp på skolen vær dag så jeg gir henne nå 1t på å komme hjem. Endret 28. november 2005 av Stjerne˜
Malama Skrevet 28. november 2005 #8 Skrevet 28. november 2005 Men her er det da faktsik snakk om å ha kjøpt billett og forlatt barnet ALENE på kino da, ikke bare at hun ikke kom hjem... Jeg synes det er litt mer alvorlig...
Stjerne˜ Skrevet 28. november 2005 #9 Skrevet 28. november 2005 Men her er det da faktsik snakk om å ha kjøpt billett og forlatt barnet ALENE på kino da, ikke bare at hun ikke kom hjem... Jeg synes det er litt mer alvorlig... ← Det er noe jeg ALDRIG kunne gjort mot mine barn! Kan ikke forstå at noen kan gjøre sånt Jeg lar ikke jenta mi gå i butikken som ligger nesten tett i vegg med huset vårt uten å spørre først. Uansvarlig forelder som gjør noe slikt. Mye kunne hendt henne...
Gjest Oktavia Skrevet 28. november 2005 #10 Skrevet 28. november 2005 Men her er det da faktsik snakk om å ha kjøpt billett og forlatt barnet ALENE på kino da, ikke bare at hun ikke kom hjem... Jeg synes det er litt mer alvorlig... ← Enig med deg Her står det om den samme saken i adressa: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article594728.ece
Stjerne˜ Skrevet 28. november 2005 #11 Skrevet 28. november 2005 Hva i alle dager jorde en 7 åring oppe så sent. Lurer seriøst på om denne mora er stoffmissbruker eller noe. Man går da ikke fra en 7 åring på den måten, og man drar dem ikke ut mitt på natta heller
Gjest Oktavia Skrevet 28. november 2005 #12 Skrevet 28. november 2005 Å ta med en 6 åring på kino kl 20.45 synes jeg er for sent, og det var jo ikke akkurat en film for 6 åringer...
Malama Skrevet 28. november 2005 #13 Skrevet 28. november 2005 Harry Potter er ikke for så små barn. Og Harry potter har 11 års aldersgrense, så små barn har ikke lov til å se den alene. Så små barn skal se kino på tidligere forestilling. Så små barn skal være sammen med en voksen de kjenner når de er på kino. Jenta burde jo helt klart vært i senga si hjemme, hun sovna jo underveis i filmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå