AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jeg kastet passet mitt fordi det gikk ut i fjor, men nå hørte jeg at man må sende inn det gamle for å få nytt? Stemmer det? 😮 Anonymkode: 73eab...cb7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Håper du i det minste makulerte det. Anonymkode: 58013...19b
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg kastet passet mitt fordi det gikk ut i fjor, men nå hørte jeg at man må sende inn det gamle for å få nytt? Stemmer det? 😮 Anonymkode: 73eab...cb7 Du må melde det gamle tapt så kan du søke for nytt pass. Håper du destruerte det for det er lett for feil folk å missbruke 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Du destruerte det i det minste eller? 😳 Anonymkode: be844...590
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Wow. Jeg tar vare på alle mine utgåtte pass. Har tre nå som er ugyldige og ett gyldig. Liker å ta vare på dem, jeg. Anonymkode: b5e8a...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Ok....... Anonymkode: 401a3...379 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Ingen krise. Bare melde det tapt. Det er uansett utløpt, så det kan uansett ikke benyttes. Dessuten er det jo 99,99% sjanse for at passet for lengst er brent opp og destruert sammen med øvrig avfall.... Anonymkode: d6377...c00
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Du får nytt. Bare pass på. Om du unngår å levere inn 2 utgåtte pass (uansett grunn) KAN du miste retten på å få fler pass igjen. De bruker skjønn Anonymkode: 1d9a3...2e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 40 år fengselsstraff og 600 piskeslag av hamstrer iført Gestapo-uniform. Det er i hvert fall det som står i loven. Anonymkode: 6ea2e...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Man trenger ikke det gamle for å få nytt, hvis man trengte det, hadde aldri noen fått sitt første pass. Anonymkode: 3e991...b97 1
MaestroR Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 40 år fengselsstraff og 600 piskeslag av hamstrer iført Gestapo-uniform. Det er i hvert fall det som står i loven. Anonymkode: 6ea2e...f5a Det har økt til 800 piskeslag 🤣
Snublefot62 Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man trenger ikke det gamle for å få nytt, hvis man trengte det, hadde aldri noen fått sitt første pass. Anonymkode: 3e991...b97 Fantastisk logikk! 2 1
Kittykat Skrevet 21. september 2022 #13 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 2.27): Jeg kastet passet mitt fordi det gikk ut i fjor, men nå hørte jeg at man må sende inn det gamle for å få nytt? Stemmer det? 😮 Anonymkode: 73eab...cb7 Det er vanlig prosedyre å levere inn sitt gamle pass når man bestiller et nytt pass. Du kan melde det tapt og så søker du om nytt pass. Jeg håper du i hvertfall destruerte det før du kastet det?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Skrevet 21. september 2022 Kittykat skrev (2 minutter siden): Det er vanlig prosedyre å levere inn sitt gamle pass når man bestiller et nytt pass. Du kan melde det tapt og så søker du om nytt pass. Jeg håper du i hvertfall destruerte det før du kastet det? Jeg klippet det i to som man gjør med gamle kredittkort (eller kanskje man ikke gjør det heller, men jeg klipte) Og så kastet jeg det i søplet, sammen med annet søppel i en knyttet pose, i en stor dunke bak blokka. Tror ikke noen finner det g misbruker det. Men jeg innser jo nå at det var utrolig dumt. Når jeg søker om nytt så må jeg forklare dette? Tapt kan jo bety så mye. TS. Anonymkode: 73eab...cb7
Kittykat Skrevet 21. september 2022 #15 Skrevet 21. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg klippet det i to som man gjør med gamle kredittkort (eller kanskje man ikke gjør det heller, men jeg klipte) Og så kastet jeg det i søplet, sammen med annet søppel i en knyttet pose, i en stor dunke bak blokka. Tror ikke noen finner det g misbruker det. Men jeg innser jo nå at det var utrolig dumt. Når jeg søker om nytt så må jeg forklare dette? Tapt kan jo bety så mye. TS. Anonymkode: 73eab...cb7 Dette er det som står på politiet.no: Mistet passet eller ID-kortet: Du må melde fra til politiet hvis du har mistet eller blitt frastjålet passet eller ID-kortet ditt. Hvis du har mistet eller blitt frastjålet passet eller det nasjonale ID-kortet ditt, må du melde fra til politiet så snart som mulig. Du må møte opp personlig. Du kan ikke melde det på telefon eller e-post. Du kan møte opp på alle politistasjoner. Du trenger ikke bestille time før du møter opp for å melde passet eller ID-kortet frastjålet eller mistet. Du må bestille time for å søke om nytt pass eller ID-kort. Så meld ifra så fort som mulig, så søker du om nytt pass. Usikker på om du kan melde tapt pass samtidig som du er på time for nytt pass. Kanskje ringe og spørre om det? Tror de vil vite hvorfor det er tapt - stjålet, mistet, finner det ikke hjemme osv. Men du kan jo bare si at du har mistet det/ikke finner det hjemme istedenfor å si at du har kastet det i bosset. Endret 21. september 2022 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Skrevet 21. september 2022 Kittykat skrev (31 minutter siden): Dette er det som står på politiet.no: Mistet passet eller ID-kortet: Du må melde fra til politiet hvis du har mistet eller blitt frastjålet passet eller ID-kortet ditt. Hvis du har mistet eller blitt frastjålet passet eller det nasjonale ID-kortet ditt, må du melde fra til politiet så snart som mulig. Du må møte opp personlig. Du kan ikke melde det på telefon eller e-post. Du kan møte opp på alle politistasjoner. Du trenger ikke bestille time før du møter opp for å melde passet eller ID-kortet frastjålet eller mistet. Du må bestille time for å søke om nytt pass eller ID-kort. Så meld ifra så fort som mulig, så søker du om nytt pass. Usikker på om du kan melde tapt pass samtidig som du er på time for nytt pass. Kanskje ringe og spørre om det? Tror de vil vite hvorfor det er tapt - stjålet, mistet, finner det ikke hjemme osv. Men du kan jo bare si at du har mistet det/ikke finner det hjemme istedenfor å si at du har kastet det i bosset. Takk, ja jeg skal gjøre det 😊 Anonymkode: 73eab...cb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå