AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Hei. Jeg sitter og funderer på en del ting om dagen ang min samboer. Vi har vært sammen i snart to år og venter barn sammen i januar. tidlig i år, i mars så fikk jeg en melding av kjæresten til eksen til samboer, hvor han kunne fortelle at de hadde upassende dialog på meldinger. Vi hadde det ikke så bra i utgangspunktet på den tiden, men det er kanskje ingen unnskylding for å sende meldinger med eksen. For å gjøre en historie kort så konfronterte jeg han med dette og han angret veldig på hva han hadde gjort.. Ergo jeg tilgav han dette. Det kan jo skje den beste (tenkte jeg) like etter jeg var blitt gravid, i april, så var han ute med jobben. De endte opp på byen for en hyggelig kveld.. Det som kanskje ikke var så hyggelig var da jeg oppdaget dagen etter at den hvite fine skjorta hans var full av leppestift søl og foundation.. Jeg sa ikke så mye om dette annet enn at jeg vasket skjorten fordi den var ikke særlig pen.. Etter noen dager oppdager jeg at han har en ny «venninne» på snap. Og allerede da jeg fant ut av dette hadde de hatt kontakt hver dag i en hel uke. Jeg spurte han om dette og fikk beskjed om at det var ei venninne fra ungdomsskolen… Hvilket jeg på disse snart to årene aldri hadde hørt om.. kontakten mellom dem fortsatte og selvfølgelig gjorde jeg mitt for å grave frem hva i alle dager dette var! Det jeg fant ut var at hun var veldig ivrig på å få han med seg på fest og ut på livet. Det høres kanskje ikke så skyldig ut.. Jeg gikk lenge med en ekkel følelse av at noe hadde skjedd mellom dem.. men samboer nektet for dette. Det gikk vel såpass i tankene at jeg valgte å snakke med henne om min undring og hun kunne bekrefte at de både hadde sittet nærme, klemt hverandre, hun hadde sittet på fanget hans og de hatt en flørtende dialog på snap.. De hadde også tydeligvis snakket mye om meg.. og på en punkt så hadde de to drøftet hvorvidt de burde ha kontakt eller ikke… noe jeg synes er merkelig siden jeg var jo bare hun som sto på sidelinjen og observerte alt dette uten å si så mye. Da de også begynte å slette hverandre for så å legge til hverandre da de skulle ha kontakt så satte jeg ned foten. For det første var hun knapt en bekjent lengre, hun var overhode ikke en venninne han hadde kjent i lenge så dette var for meg helt uhørt. Han innså til slutt hva som hadde vært etter samtalen med henne og beklaget seg nok engang, og slik mente han også at man ikke gjør i et forhold man vil være i.. ok.. og det stopper ikke der.. nå de siste ukene var den siste jenta ei han har sett på trening én gang (i følge han). Han hadde også hatt med sine barn på et kjøpesenter der de hadde vært innom en cafe hvor hun tilfeldigvis jobbet.. Etter dette la de hverandre til på Instagram. Han likte bilder av barnet hennes og hadde chattet med henne privat med masse «hjerte emojis» osv.. Selv er han over 30, sånn som meg. Mens den siste jenta han fisket opp er 21 år gammel. gjennom min tid med han, der jeg finner meg selv stå med klumper i magen på det ene og det andre og faktisk ikke engang behøver å snike og snoke for å skjønne at det er noe galt.. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Ville dere stått i det eller stått alene med en nyfødt baby på armene? dette er for meg meget forvirrende og nærmest deprimerende for øyeblikket. Hadde jeg nå ikke vært i denne situasjonen jeg er i så hadde valget kanskje vært lettere.. setter pris på de svar jeg kan få. Anonymkode: bb129...d04 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Huff nei, fy fader... Altså, jeg skjønner ikke annet enn at du må gå i fra han en eller annen gang uansett, for denne fyren er søppel. Og da er det kanskje bedre med før heller enn senere? Så skaper du gode rutiner med deg og barnet alene fra starten av ❤️ Dette klarer du uten han ❤️ Den hjelpen han kan gi deg veier nok ikke opp for den påkjenningen du kommer til å kjenne ved å fortsette å være med han. Anonymkode: 4203b...058 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Du må bare finne en måte å klare deg på uten han der. Dette er en typisk notorisk utro mann, ingenting å samle på. Føler med deg, så stygg han er mot deg som venter barnet hans. Prøv å hold hodet kaldt, og planlegg hvordan du praktisk skal gjøre dette videre. Anonymkode: c2b6b...c06 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Hadde du gått om dere ikke hadde hatt barn sammen? Hvis ja, så går du. Du klarer deg fint alene! Det er bedre å samarbeide som foreldre uten å være kjærester i ditt tilfelle. Anonymkode: b3f05...3d8 2
Elise9009 Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Det hadde nok gjort saken litt enklere. Det er jo klart, man vil jo ikke sitte der alene med en nyfødt baby:( er jo ikke det man hadde sett for seg. Er bare så surrealistisk når man ser hvordan ting henger sammen. Og Gud vet om dette er alt.. men det får jeg nok aldri svar på heller. Det jeg har funnet ut holder jo i grunn, og sier jo en hel del:(
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Du har funnet deg i allerede altfor mye. Du har sett hvordan han er. Og slik forblir han! Han blir ikke bedre, heller verre. Livet ditt blir nok jævlig fremover med mange klumper i magen. Du må finne ut om du vil ha det slik, eller å bli alene. Håper dere ikke eier hus sammen itilleg… jeg ville blitt alene. Jeg fikk tre barn med en slik. Jeg skulle gått etter første barn, men levde i håper. tenk på deg selv at du og baby skal ha det bra. Ikke tenk på hva HAN egentlig vil. Han fortsetter sitt løp uansett. Anonymkode: 82e94...44c 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Jeg ser at du skriver "hans barn", så da antar jeg at han har barn fra tidligere forhold og at DU potensielt var denne nye dama i et tidligere forhold? Kan virke som at han allerede er på utkikk etter en arvtaker som kan ta over for deg... Det at du har barn på vei virker å bry han midt i, ref. barn fra tidligere forhold. Anonymkode: 8e4b0...e10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Ofte synes jeg bermen på KG er for raske til å hive ut røde flagg, men her er det riktig. Overgangen fra å være singel til å være i et forhold kan ha et visst ''etterslep'', hvor kontakten med gamle flammer fortsetter. Men når det går år, og dere i tillegg har fått baby i lag, da er jeg tom for unnskyldninger for denne karen. Jeg er en av de som kan tilgi litt av hvert jeg, men her blir summen for høy. Gjøre en feil eller to kan skje den beste, men her er det mer et mønster. Anonymkode: d7786...aaf 1 1
Elise9009 Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg ser at du skriver "hans barn", så da antar jeg at han har barn fra tidligere forhold og at DU potensielt var denne nye dama i et tidligere forhold? Kan virke som at han allerede er på utkikk etter en arvtaker som kan ta over for deg... Det at du har barn på vei virker å bry han midt i, ref. barn fra tidligere forhold. Anonymkode: 8e4b0...e10 Ja han har to barn med eksen sin. Han har også hatt rundt tre forhold etter det før han møtte meg… På veldig kort tid. Man skulle tro at man kan finne seg til ro i en alder av 33 år.. Men ser ikke helt ut til det.
Tough cookie Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Jeg sitter og funderer på en del ting om dagen ang min samboer. Vi har vært sammen i snart to år og venter barn sammen i januar. tidlig i år, i mars så fikk jeg en melding av kjæresten til eksen til samboer, hvor han kunne fortelle at de hadde upassende dialog på meldinger. Vi hadde det ikke så bra i utgangspunktet på den tiden, men det er kanskje ingen unnskylding for å sende meldinger med eksen. For å gjøre en historie kort så konfronterte jeg han med dette og han angret veldig på hva han hadde gjort.. Ergo jeg tilgav han dette. Det kan jo skje den beste (tenkte jeg) like etter jeg var blitt gravid, i april, så var han ute med jobben. De endte opp på byen for en hyggelig kveld.. Det som kanskje ikke var så hyggelig var da jeg oppdaget dagen etter at den hvite fine skjorta hans var full av leppestift søl og foundation.. Jeg sa ikke så mye om dette annet enn at jeg vasket skjorten fordi den var ikke særlig pen.. Etter noen dager oppdager jeg at han har en ny «venninne» på snap. Og allerede da jeg fant ut av dette hadde de hatt kontakt hver dag i en hel uke. Jeg spurte han om dette og fikk beskjed om at det var ei venninne fra ungdomsskolen… Hvilket jeg på disse snart to årene aldri hadde hørt om.. kontakten mellom dem fortsatte og selvfølgelig gjorde jeg mitt for å grave frem hva i alle dager dette var! Det jeg fant ut var at hun var veldig ivrig på å få han med seg på fest og ut på livet. Det høres kanskje ikke så skyldig ut.. Jeg gikk lenge med en ekkel følelse av at noe hadde skjedd mellom dem.. men samboer nektet for dette. Det gikk vel såpass i tankene at jeg valgte å snakke med henne om min undring og hun kunne bekrefte at de både hadde sittet nærme, klemt hverandre, hun hadde sittet på fanget hans og de hatt en flørtende dialog på snap.. De hadde også tydeligvis snakket mye om meg.. og på en punkt så hadde de to drøftet hvorvidt de burde ha kontakt eller ikke… noe jeg synes er merkelig siden jeg var jo bare hun som sto på sidelinjen og observerte alt dette uten å si så mye. Da de også begynte å slette hverandre for så å legge til hverandre da de skulle ha kontakt så satte jeg ned foten. For det første var hun knapt en bekjent lengre, hun var overhode ikke en venninne han hadde kjent i lenge så dette var for meg helt uhørt. Han innså til slutt hva som hadde vært etter samtalen med henne og beklaget seg nok engang, og slik mente han også at man ikke gjør i et forhold man vil være i.. ok.. og det stopper ikke der.. nå de siste ukene var den siste jenta ei han har sett på trening én gang (i følge han). Han hadde også hatt med sine barn på et kjøpesenter der de hadde vært innom en cafe hvor hun tilfeldigvis jobbet.. Etter dette la de hverandre til på Instagram. Han likte bilder av barnet hennes og hadde chattet med henne privat med masse «hjerte emojis» osv.. Selv er han over 30, sånn som meg. Mens den siste jenta han fisket opp er 21 år gammel. gjennom min tid med han, der jeg finner meg selv stå med klumper i magen på det ene og det andre og faktisk ikke engang behøver å snike og snoke for å skjønne at det er noe galt.. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Ville dere stått i det eller stått alene med en nyfødt baby på armene? dette er for meg meget forvirrende og nærmest deprimerende for øyeblikket. Hadde jeg nå ikke vært i denne situasjonen jeg er i så hadde valget kanskje vært lettere.. setter pris på de svar jeg kan få. Anonymkode: bb129...d04 Løp 🚩🚩🚩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå