Gjest Adobyen Skrevet 18. september 2022 #1 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg pleier å se på VGs oversikt over smittetallene. Det har jeg gjort helt fra starten. Nå er det svært få smittede her i landet. Det er jo flott, men samtidig er det vel svært få tilfeller som blir registrert. Hvor kommer tallene i rapportene fra? Kun de som oppsøker helsevesenet? Vi kan altså få en ny smittebølge som ikke blir registrert annet enn ved innlagte tilfeller? Da vil vi ikke få noen advarsler om å passe litt ekstra på heller. Vet dere noe om det? Jeg bare lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 19. september 2022 #2 Del Skrevet 19. september 2022 Adobyen skrev (6 timer siden): Jeg pleier å se på VGs oversikt over smittetallene. Det har jeg gjort helt fra starten. Nå er det svært få smittede her i landet. Det er jo flott, men samtidig er det vel svært få tilfeller som blir registrert. Hvor kommer tallene i rapportene fra? Kun de som oppsøker helsevesenet? Vi kan altså få en ny smittebølge som ikke blir registrert annet enn ved innlagte tilfeller? Da vil vi ikke få noen advarsler om å passe litt ekstra på heller. Vet dere noe om det? Jeg bare lurer. Tenk på alle som ikke tester. Er nok bare innlagte som blir registrert nå, og trenger vi og vite mer? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 19. september 2022 #3 Del Skrevet 19. september 2022 zemer skrev (5 minutter siden): Tenk på alle som ikke tester. Er nok bare innlagte som blir registrert nå, og trenger vi og vite mer? Nei, vi trenger visst ikke å vite, men jeg liker nå likevel å kunne følge litt med. Jeg er en forsiktig tulling som har klart å unngå smitte hittil, og vil helst fortsette med det. Jeg har ingenting imot det altså, men jeg vil helst ikke klemmes på 😅 Det er skremmende med alle tilfellene av lang covid, spesielt om man ikke har noe særlig bra helse fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 19. september 2022 #4 Del Skrevet 19. september 2022 Flere av mine nærmeste er smittet nå, og dette er personer i risikogruppa som har vært veldig forsiktig hele veien. De aner ikke hvor smitten kommer fra heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 19. september 2022 #5 Del Skrevet 19. september 2022 De smittetilfellene som registreres nå er nok kun de som må ha sykemelding, må ha medisin eller må innlegges, de som kun får lett sykdom som går over innen egenmeldingsdager eller som ikke blir så syke at de må bli hjemme tester seg vel neppe og tenker de har vanlig forkjølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 4. oktober 2022 #6 Del Skrevet 4. oktober 2022 Hvorfor dør ikke de flere hundretusen uvaksinerte i hopetall? 🤔 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 4. oktober 2022 #7 Del Skrevet 4. oktober 2022 Nostradamus skrev (25 minutter siden): Hvorfor dør ikke de flere hundretusen uvaksinerte i hopetall? 🤔 Ja, det er virkelig et mysterium. Dette er jo svartedauden 2.0 som vi måtte stenge ned samfunnet i 2 år for. Den farligste sykdom i verdenshistorien. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 6. oktober 2022 #8 Del Skrevet 6. oktober 2022 On 9/19/2022 at 12:15 AM, Adobyen said: Jeg pleier å se på VGs oversikt over smittetallene. Det har jeg gjort helt fra starten. Nå er det svært få smittede her i landet. Det er jo flott, men samtidig er det vel svært få tilfeller som blir registrert. Hvor kommer tallene i rapportene fra? Kun de som oppsøker helsevesenet? Vi kan altså få en ny smittebølge som ikke blir registrert annet enn ved innlagte tilfeller? Da vil vi ikke få noen advarsler om å passe litt ekstra på heller. Vet dere noe om det? Jeg bare lurer. Tallene går ned fordi folk ikke rapporterer inn. Jeg tok selvtest for covid i Mars (positiv)og registrerte meg ikke. Kjenner flere som har hatt covid etter det og ingen har registrert seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #9 Del Skrevet 28. oktober 2022 Nå blir nesten ingen testet lenger, og de som tar positiv hjemmetest får ikke registrert det. På VGs oversikt er det veldig lav smitte, mange kommuner har 0 smitte. i dag leste jeg i en avis at to skoler i en kommune var delvis stengt, for halvparten av alle, både ansatte og elever var borte pga korona. De var også blitt veldig syke, men ikke innlagte. Det står at vi er inne i en mild høstbølge. Ønsker vi å unngå å bli smittet, så er det best å være litt obs på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg