Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg hater jobben min. Virkelig - jeg HATER den så inderlig, og jeg går hver dag og tenker på en ny hverdag. 
Jeg har null motivasjon, ingen ambisjoner og trives hverken med rollen eller arbeidsoppgaver. 

Jeg går rundt med en drømmejobb i magen, men tør ikke satse. Det er for risky økonomisk. Samtidig klarer jeg ikke la være å tenke: « Hva om jeg klarer det?».

Hat noen av dere hoppet og satset? Hvordan gikk det?😊

Anonymkode: 1c5a1...04e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg hater jobben min. Virkelig - jeg HATER den så inderlig, og jeg går hver dag og tenker på en ny hverdag. 
Jeg har null motivasjon, ingen ambisjoner og trives hverken med rollen eller arbeidsoppgaver. 

Jeg går rundt med en drømmejobb i magen, men tør ikke satse. Det er for risky økonomisk. Samtidig klarer jeg ikke la være å tenke: « Hva om jeg klarer det?».

Hat noen av dere hoppet og satset? Hvordan gikk det?😊

Om du burde gjøre det eller ikke er jo helt umulig å svare på uten å vite hva du jobber med, hva du er utdannet som, hva «drømmejobben» er, hvor gammel du er, om du har barn, lån, etc etc…

Men de fleste vil sikkert si: «Go for it!»

Skrevet

Om du satse eller ei kommer jo an på deg. Hvilke risiko er det med denne satsingen. Vil du klare deg da? Har du laget noen seriøs plan, høres ut som noe du vil starte selv ?

Uavhengig av drømmejobben så hadde jeg uansett forsøkt å fått noe annet enn å ha en jobb jeg hater.

Anonymkode: 19dc6...684

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (7 timer siden):

Om du burde gjøre det eller ikke er jo helt umulig å svare på uten å vite hva du jobber med, hva du er utdannet som, hva «drømmejobben» er, hvor gammel du er, om du har barn, lån, etc etc…

Men de fleste vil sikkert si: «Go for it!»

Det er jeg klar over 😊 Jeg forventet ikke et svar på min usikkerhet, men om noen her har gjort det? 

Men jeg er 41, har to tenåringer, mann og lån over pipa. Har en bachelor, men jobber ikke med det jeg er utdannet som. Jobber innen helse og har mye ansvar. Havnet i helt feil bransje da jeg byttet jobb for snart to år siden. 

Har eget firma som skribent på si, men å satse for fullt på dette er veldig risky. Samtidig er jeg helt desperat etter å ta sjansen. Jeg er en skikkelig A4- person som liker fast inntekt, og med lån og høyere utgifter enn noen gang vil det jo bare være dumdristig. 

Hadde bare vært gøy å høre andre sin erfaring 😊

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du satse eller ei kommer jo an på deg. Hvilke risiko er det med denne satsingen. Vil du klare deg da? Har du laget noen seriøs plan, høres ut som noe du vil starte selv ?

Uavhengig av drømmejobben så hadde jeg uansett forsøkt å fått noe annet enn å ha en jobb jeg hater.

Anonymkode: 19dc6...684

Godt poeng 😊 Samtidig føler jeg at det blir nedtur og ta nok en «omvei», dvs. en annen jobb mens jeg jobber mot drømmejobben. 

Men du har også helt rett - å stå i en jobb jeg hater er virkelig ikke noe jeg vil anbefale. 

Jeg er frilansskribent, men har ikke lagt noe «plan». Kun en tenkt plan, om det gir mening. Og risiko? Ganske mye 🙊🙄 Det er dét som er noe dritt. Den (økonomiske) risikoen skulle aldri vært der - tenk på alle de som hadde gått for drømmen sin da!🙌

Hater at livet handler i så stor grad om penger. 

(Drømmer forøvrig også om en klekkelig Lotto - gevinst 😅

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jeg klar over 😊 Jeg forventet ikke et svar på min usikkerhet, men om noen her har gjort det? 

Men jeg er 41, har to tenåringer, mann og lån over pipa. Har en bachelor, men jobber ikke med det jeg er utdannet som. Jobber innen helse og har mye ansvar. Havnet i helt feil bransje da jeg byttet jobb for snart to år siden. 

Har eget firma som skribent på si, men å satse for fullt på dette er veldig risky. Samtidig er jeg helt desperat etter å ta sjansen. Jeg er en skikkelig A4- person som liker fast inntekt, og med lån og høyere utgifter enn noen gang vil det jo bare være dumdristig. 

Hadde bare vært gøy å høre andre sin erfaring 😊

Ts 

Ps: Mannen er ikke over pipa, men jeg regner med at dere skjønte hva jeg mente 😅

Ts 

Skrevet (endret)

Vanskelig å gi råd, men de jeg har observert har lykkes som frilans, har ventet til de føler seg sikker på at de vil klare seg økonomisk, og har i en periode før de har sluttet jobbet omtrent dobbelt opp for å bygge portefølje til de er sikker på at de har et godt nok grunnlag før de sier opp den andre jobben. Det er sikkert ikke så lett når man har familie i tillegg, men jeg tenker kanskje du bør ha en plan før du slutter og bygge deg oppover, da det virker som du er veldig usikker på hva planen er. 

Om du setter deg et mål frem i tid på feks. på hva minimuminntekten må være en måned før du kan si opp, så jobb mot det målet en periode og se om det er mulig før du bestemmer deg for å si opp den sikre inntekten. Det er sikkert ikke enkelt å jobbe dobbelt opp i en periode, men det er kanskje det som må til for å lykkes, som frilandsskribent så handler det jo mye om å skaffe seg oppdrag vil jeg tro, og du bør få litt mer føling på det er marked for det. Kan du evt. be om å jobbe redusert i en kortere periode for å satse mer på frilans, eller søke delvis permisjon i en periode for å satse? Så får du prøvd deg litt ut men har samtidig noe å falle tilbake på.

Endret av missmcbeal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...