AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Kanskje rart spørsmål, men håper noen kan ha opplevd noe lignende og har råd! Er gravid i uke 20, og har veldig lyst å melde meg på gravidsvømming. Problemet er at jeg har pcos, og derav mye hårvekst. I syden og slikt har jeg brukt å ha bikini og barbere bikinilinjen jevnlig. Men liker det ikke, for det blir sårt og mye inngrodde hår. Resten av året bare holder jeg det litt kortere, uten å barbere. Ønsker ikke, og tror ikke det er lurt å barbere så mye nå når jeg er gravid. Samtidig vil jeg ikke gå på svømming med masse hår hengende utenfor. Hva ville dere gjort? Skulle helst hatt badedrakt, men vurderer en truse som er litt bokser-aktig. Noen gode tips? Anonymkode: b63ea...c98
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Personlig ville jeg tenkt driiiiit og dra, og bare gått med hår hengende utenfor. Men skjønner jo at du ikke ønsker dette. Da ville jeg kjøpt en bikintruse med litt ben, altså som en helt kort shorts Anonymkode: c9395...6c6 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Har sett mange (ikke-gravide) her jeg bor på sommerstid som har brukt tettsittende, kort treningsshorts istedenfor bikinitruse. Kanskje dette kan være noe for deg? Anonymkode: 16fbd...0fd 3
Sølvrosen Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 (endret) Den lokale svømmeklubben her selger badebukse for kvinner, sikkert for alle som i likhet med deg vil være litt mer påkledd. De selger også badedrakt med bein. Selv går jeg på babysvømming, og har valgt å ikke bry meg om hårvekst. Det er ingen andre de på det tidspunktet, bortsett fra de gamle damene som har vanngym etter oss. Jeg er nok heller ikke den eneste som har lite tid til barbering. Endret 19. september 2022 av Sølvrosen
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Bruk badeshorts? Det gjør menn 🤷🏼♀️ Anonymkode: 21cbb...93a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Bruk hårtrimmer? Da får du ikke inngrodde hår og det blir ikke sårt. Blir jo ikke like smooth som med barberhøvel men det er min redning for å fjerne hår nedentil. Anonymkode: e6373...7c3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Kjøp en bikini-shorts. Selv har jeg gått til innkjøp av IPL (laser). Hårveksten er betydelig redusert. Ikke helt borte, men mye mindre. Går også raskere å barbere da. Anonymkode: 1f675...ed8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk hårtrimmer? Da får du ikke inngrodde hår og det blir ikke sårt. Blir jo ikke like smooth som med barberhøvel men det er min redning for å fjerne hår nedentil. Anonymkode: e6373...7c3 Interessant, dette kunne vært noe! Får du det så kort at det «ikke vises»? Er jo ingen som skal være nært opp i skrittet mitt heller liksom 😂 Har faktisk vært inne på tanken at jeg kanskje burde skaffet meg en slik trimmer nå som jeg gradvis blir å se mindre og mindre der nede. At det kanskje var en måte man fikk til å frisere noe, siden man i større grad kan gjøre det «i blinde», uten å være redd for kutt og slikt. Anonymkode: b63ea...c98
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Hvis du sliter med å få inngrodde hår, så må du alltid huske å skrubbe deg godt der du har barbert - jeg bruker en skrubb jeg har lagd selv av kaffegrut, havsalt og litt sitron. Inngrodde hår kommer av tette hårsekker, så hvis man ikke er nøye med skrubbing etter man har barbert seg - så blir det jo slik. Og alltid ha myke hår når man barberer, bruk en olje og massere inn der du skal barbere slik at hårene blir myke og huden ikke blir irritert. Anonymkode: 2e568...59a
Anonym6789 Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 Jeg får også inngrodde hår av barbering, men ikke hårfjerningskrem om jeg smører med fuktighetskrem etterpå. Har en venninne med samme problem med mye hårvekst, vi går på svømmekurs sammen med ungene og da har hun en badedrakt som går lengre ned enn en vanlig badedrakt. Altså en slags shorts-underdel
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Interessant, dette kunne vært noe! Får du det så kort at det «ikke vises»? Er jo ingen som skal være nært opp i skrittet mitt heller liksom 😂 Har faktisk vært inne på tanken at jeg kanskje burde skaffet meg en slik trimmer nå som jeg gradvis blir å se mindre og mindre der nede. At det kanskje var en måte man fikk til å frisere noe, siden man i større grad kan gjøre det «i blinde», uten å være redd for kutt og slikt. Anonymkode: b63ea...c98 Hvis du tar hårene samme dagen som du skal bade så går det nok bra. Jeg har pcos selv, det er noe herk. Jeg bruker "oneblade" og har aldri skjært meg heller og det tror jeg skal godt gjøres med den!😊 Hårfjerningskrem som en person nevner her også et gull verdt. Anonymkode: e6373...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå