Gå til innhold

Realistisk sett, hvor mye må man ut med for å innrede et helt hus, til moderne standard?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og dessverre er bruktmarkedet ekstremt tynt her jeg bor, langt utpå bygda. Tror Jysk er nærmeste rimelige forhandler...og da er det snakk om rundt 80 km.

Anonymkode: 0fee3...aca

Jysk er elendig kvalitet. Dra til en større by, og handle brukt. Leie av tilhenger koster lite. 

Anonymkode: 3eceb...a25

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske dyrt. Flyttet for snart to år siden og har fortsatt ikke innredet ferdig. Har vel brukt over 100k så langt men i tillegg sparte jeg 60k på sofa (var vanvittig heldig). Her gjenstår småting som vitrineskap hyller, bilder og lenestoler i stua, konsollbord/kommode i gangen, et skap til kontoret pluss hele gjesterommet. Regner vel med å bruke minst like mye på det restrerende.

Si 300k hvis du vil ha fine ting.

Skrevet

Vi brukte finn flittig, og var ikke så mange tusen som trengtes for å innrede første leilighet vi flyttet til. Vi trengte sofa (200,-), tv-bord (150,-), spisebord (400,-)  og stoler (600,-) + vaskemaskin (1000,-). Teppe til tv-krok kjøpte vi nytt, til ca 1400 på IKEA. Seng hadde vi kjøpt tidligere da vi bodde på hybel (ca 5000 på IKEA). Garderobeskap, lamper og gardiner var fine i leiligheten da vi flyttet inn, men byttet ut et par gardiner og lampe etter hvert som vi lei (ca 1000). Spisebord ble byttet til et mindre et, også fra finn (400,-). Det samme med tv-bord (200,-). Kjøkkenredskaper, servise og slikt hadde vi også, og det holder fortsatt. Mye fått med hjemmefra, og mye fra IKEA. Holder fortsatt, selv om ting er 10-30 år! 

Ved flytting til større bolig har vi bare måttet kjøpe lamper, gardiner og persienner (ca 2-3000). Samt en ny større dobbeltseng til 15000,- . Den gamle er gjesteseng. Alt det andre skal byttes på sikt, men vi vil bo oss inn. Bodd i nytt hus ett år nå, og har så vidt fått pusset opp litt småtterier innvendig som trengtes. 

Så ting trenger absolutt ikke være dyrt! 

Men vi har bare bodd i nærheten av de store byene, så utvalget på finn har vært ganske stort. Om du er opptatt av gjenbruk og ikke å bruke så fryktelig mye penger på innredning, så går det an å leie/låne stor bil og bruke en dag/helg for å hente ting i nærmeste større by som har det du ser etter. Evt så har IKEA mye bra, og ikke alt for dyrt. Jysk synes jeg har jevnt over dårlig kvalitet, men de har noe bra de også. Jeg ville ikke kjøpt masse dyrt design i første omgang i alle fall. 

Anonymkode: f166e...ee5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi brukte finn flittig, og var ikke så mange tusen som trengtes for å innrede første leilighet vi flyttet til. Vi trengte sofa (200,-), tv-bord (150,-), spisebord (400,-)  og stoler (600,-) + vaskemaskin (1000,-). Teppe til tv-krok kjøpte vi nytt, til ca 1400 på IKEA. Seng hadde vi kjøpt tidligere da vi bodde på hybel (ca 5000 på IKEA). Garderobeskap, lamper og gardiner var fine i leiligheten da vi flyttet inn, men byttet ut et par gardiner og lampe etter hvert som vi lei (ca 1000). Spisebord ble byttet til et mindre et, også fra finn (400,-). Det samme med tv-bord (200,-). Kjøkkenredskaper, servise og slikt hadde vi også, og det holder fortsatt. Mye fått med hjemmefra, og mye fra IKEA. Holder fortsatt, selv om ting er 10-30 år! 

Ved flytting til større bolig har vi bare måttet kjøpe lamper, gardiner og persienner (ca 2-3000). Samt en ny større dobbeltseng til 15000,- . Den gamle er gjesteseng. Alt det andre skal byttes på sikt, men vi vil bo oss inn. Bodd i nytt hus ett år nå, og har så vidt fått pusset opp litt småtterier innvendig som trengtes. 

Så ting trenger absolutt ikke være dyrt! 

Men vi har bare bodd i nærheten av de store byene, så utvalget på finn har vært ganske stort. Om du er opptatt av gjenbruk og ikke å bruke så fryktelig mye penger på innredning, så går det an å leie/låne stor bil og bruke en dag/helg for å hente ting i nærmeste større by som har det du ser etter. Evt så har IKEA mye bra, og ikke alt for dyrt. Jysk synes jeg har jevnt over dårlig kvalitet, men de har noe bra de også. Jeg ville ikke kjøpt masse dyrt design i første omgang i alle fall. 

Må nevne at flytting til leilighet var for 5 år siden, så prisene har selvfølgelig gått noe opp på den tiden. Skal du kjøpe nytt, så har det vært ekstra stor prisstigning det siste året. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jysk er elendig kvalitet. Dra til en større by, og handle brukt. Leie av tilhenger koster lite. 

Har mye fra Jysk og vil ikke si at det er dårlig kvalitet, ingen feil eller mangler på de tingene vi har derifra.  

Anonymkode: d34a3...fd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har mye fra Jysk og vil ikke si at det er dårlig kvalitet, ingen feil eller mangler på de tingene vi har derifra.  

Anonymkode: d34a3...fd6

Bord og sånt derfra begynner fort å vakle om det blir flyttet på. Er IKEA-kvalitet. Også er det meste de selger stygt da. Bortsett fra dobørstene

Anonymkode: e5e9f...bdb

• Liker 1
Skrevet

Det blir fort rundt 100.000. Vi hadde senger, og oppbevaring er her fra før. 2 sofaer (stor stue), tv, tvbenk, spisebord med stoler, stuebord, avlastningsbord, ny støvsuger, blomster, bokhyller - det blir dyrt.

Vi kjøpte ikke alt samtidig da, startet med spisebordet, brukte den gamle sofaen noen måneder før vi kjøpte ny, og så den siste måneden etter. Mange virker å tro at alt må se perfekt ut etter en måned, men det er bare tull. Her tok det 6 mnd til vi hadde det viktigste på plass. Det tok tid fordi vi var nøye med hva vi kjøpte, og vi ville ikke kjøpe ting på kreditt.

Anonymkode: 0f686...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 0.14):

Vi kjøpte en pendlerleilighet på 55 kvm for et par år siden. Overraskende hvor mye penger som renner ut. Sofaen var på tilbud men kom på 30.000 likevel. Seng 10.000. Sofabord, tv-bord, teppe kostet 7.000, tv 10.000. Lamper, noen hyller, tepper, gardiner, sengetøy, dyne 15.000. Spisebord med stoler 10.000. Til kjøkkenet kjeler, gryter, bestikk, boller, kopper og kar, stavmikser, kaffetrakter var det 10.000.

Vi kjøpte ikke veldig dyrt, noe var fra IKEA. Vi brukte over 100.000.

Anonymkode: 265da...d84

Jeg synes dette hørtes mye ut. Det finnes da mange fine sofaer til under 30 000? Og de andre tingene synes jeg også var dyre. Ikke noe galt med det, hvis man har økonomi til det, men man må altså ikke opp i de summene for å få ok ting.

Skrevet

Jeg gikk for leilighet og her er det ingenting som må gjøres med det første. Jeg så på hus, men i min prisklasse var det mye som måtte gjøres(eldre hus) så jeg var livredd for å ta det på meg ene og alene. Min første eide leilighet og etter å ha bodd på studenthybel frem til nå, så har jeg innsett hvor dyrt bare garderobeskap kan være😅

Anonymkode: a2b97...cdb

Skrevet

Handler du rådyrt har du som regel den fordelen at om noe blir ødelagt på stolen til 50.000,- får du tilsendt ekstradelen du trenger kostnadsfritt, istedenfor å kaste møbelet når slitasjedeler ryker. Du får en helt annen service på feks Krosby, enn på jysk. Men det koster. Du kan nok fort komme opp i 1 mill om design er av betydning. Og du kan finne godbiter gratis, så her må du være bevisst på hva du prioriterer.

• Liker 1
Skrevet

Du får det meste gratis på Finn. 
start der og bytt ut etterhvert som økonomien tillater det. 

Anonymkode: 1177a...4aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du får det meste gratis på Finn. 
start der og bytt ut etterhvert som økonomien tillater det. 

Anonymkode: 1177a...4aa

😅 Joda, men når TS bor langt utpå landet med begrenset tilgang på bruktmarked sier det seg selv.

MEN, likevel:

Om man tar for seg nærmeste by og tråler Finn - og avtaler henting til helgen som kommer eller neste så får man nok hentet en sofa/spisestue og litt attåt. 

Så kan man ta seg en pause med litt mat - og hente varer man har reservert til henting i butikk :) 

Alt hos Ikea kan leveres mange steder, men hvis ikke får man ta neste helg der. Eventuelt på Jysk/Skeidar eller liknende.

Ikke minst vurdere å gå innom høstens loppemarkeder for litt servise/tekstiler/småmøbler og sånt. 

• Liker 2
Skrevet
On 9/19/2022 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Altså, bor ytterst i Øst-Finnmark. Alta er 6 timer unna, så Tromsø 10 timer. Hver vei. 

Anonymkode: 0fee3...aca

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil vel egentlig be deg om å prioritere det viktigste først, og pass på at noe kan ha lang leveringstid. Sov 2. mnd på feltseng pga. denne tabben 😂 

Anonymkode: a7668...ad8

• Liker 1
Skrevet

Regnet grovt på det nå og jeg har brukt ca 50- 55 000 på møbler uten hvitevarer. Mitt soverom, stue med to sofakroker og stoler, lite spisebord+4 stoler på kjøkken, kommoder, tv benk og sofabord. Har også et gjesterom med billig seng. Det meste er kjøpt nytt på bohus/skeidar uten om sofabord, 1 kommode og nattbord på gjesterom og to lamper. Har hovedsakelig kjøpt rimelige møbler, dyreste jeg har kjøpt er en sofa til 12 000 på tilbud. 

Husk at interiør koster også en del som gulvtepper, lamper, solskjerming etc. Klesoppbevaring, knagger, speil, konsollbord, bilder, hyller etc og ikke minst kjøkkenutstyr. 😅  

Ser at du bor ganske langt nord. Kanskje du kan se om du finner en nettbutikk og få det levert? 

Anonymkode: 7f56a...571

Annonse
Skrevet

Tror vi brukte ca 200- 250 tusen..vi kom til et tomt nytt hus hvor alt ble nytt. Dette er uten hvitevarer,de kom på husbudsjettet. Men ca noe slikt, 4 soverom,hvor et er gjesterom. To stuer, og ikke Noe større fancy greier forutenom noen dyre lamper,jeg hadde ønska meg lenge. Møbler fra Bohus, senger og kommoder fra Ikea. 

Anonymkode: 2f9de...c7b

Skrevet

Sett opp søk på finn og lei f.eks et lite lager i byen for 7-800 i måneden, hvor du kan samle til det blir nok å kjøre flyttebil med. Er sånn jeg har det nå i allefall, på lagret mitt står det stueseksjoner og bord og det meste. 

Anonymkode: 1ec27...a17

Skrevet

Her har jeg vel brukt rundt 10 000 kroner tenker jeg på å innrede rekkehuset vårt. Da gjenbrukte jeg møblene vi hadde i leiligheten vi bodde i før vi flyttet. Og når vi flytter igjen, så blir møblene med videre.

Anonymkode: 170fd...f22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...