AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Del Skrevet 18. september 2022 Skal kjøpe først hus om et par uker. Har tidligere bare bodd på studenthybel (er nyutdannet), slik at jeg må innrede huset. Huset består av 3 soverom, 2 bad, kjøkken, stue. For diskusjonens skyld, så vil jeg bare bruke 1 soverom. På sikt blir jeg å bruke ét av dem som gjesterom, og det siste som kontor / hobbyrom. Har null peiling på dette. Vil vel kanskje ikke ha de billigste greiene som faller fra hverandre etter et par år, men trenger heller ikke det dyreste og beste der ute. Hvor mye tror dere jeg må ut med? Anonymkode: 0fee3...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Del Skrevet 18. september 2022 Veldig vanskelig å anslå, men det blir dyrt. Og fordi det raskt blir svindyrt hadde jeg forsøkt å finne ting brukt, og hatt ganske få ting i starten. For alt av garderobe, lamper/belysning, sofa, seng, stoler, tekstiler av diverse sort, lysskjerming, servise+++ hadde iallefall jeg kommet lynraskt opp i 100.000. Men jeg hadde som sagt forsøkt å minimere - tenkte første året på hva du MÅ ha. Og bo deg inn, man forandrer behov og smak over tid. Hadde tatt soverom og stue først på møbler, og frekventert Finn. Anonymkode: 38f0f...906 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Del Skrevet 18. september 2022 Bare ett bad alene, som må totalrenoveres kommer på 300-500k (spør hvor i landet du bor og kvm på badet). Totalrenovering av kjøkken kommer på alt fra 60k til 300k ++ spør hvor stort og dyrt, og om du må flytte røropplegg og det elektriske. kan også regne på minst 100k for å bytte all el, i huset (kanskje mer, er ikke elektriker). Maling og sparkling kan man gjøre selv, men om du må bytte panel eller lignende så blir jo det også en del. Gulv koster jo nesten hva som helst og mye av det kan også legges selv. Hvis ikke kan du vel regne med 50-100k hvis du både skal kjøpe gulv og få det lagt. Kjenne noen som kjøpte steindyrt tregulv til kun stuen og det kostet 50000 og 20000 og legge (fiskebensparkett som måtte limes), sky is the limit. Anonymkode: f4d42...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Bare ett bad alene, som må totalrenoveres kommer på 300-500k (spør hvor i landet du bor og kvm på badet). Totalrenovering av kjøkken kommer på alt fra 60k til 300k ++ spør hvor stort og dyrt, og om du må flytte røropplegg og det elektriske. kan også regne på minst 100k for å bytte all el, i huset (kanskje mer, er ikke elektriker). Maling og sparkling kan man gjøre selv, men om du må bytte panel eller lignende så blir jo det også en del. Gulv koster jo nesten hva som helst og mye av det kan også legges selv. Hvis ikke kan du vel regne med 50-100k hvis du både skal kjøpe gulv og få det lagt. Kjenne noen som kjøpte steindyrt tregulv til kun stuen og det kostet 50000 og 20000 og legge (fiskebensparkett som måtte limes), sky is the limit. Anonymkode: f4d42...77b TS snakker vel om innredning, ikke renovering Anonymkode: 4c0ee...89a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg har en god blanding av nytt og litt dyrt, nytt og billig og brukt fra finn.no. Vil egentlig anbefale deg å bruke litt tid på å innrede huset, og ikke hastekjøpe inn alt. Ta deg tid til å finne ut hva du virkelig trenger og ønsker. Å innrede et hus kan være vanvittig dyrt, men også merkelig billig. Når jeg har brukt litt tid på møblering utover det mest nødvendige har jeg veldig ofte funnet ting på finn som var så bra at det ble værende, selv om jeg letet etter midlertidig løsning. Anonymkode: f10b9...949 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. september 2022 #6 Del Skrevet 18. september 2022 Begynn og let på Finn. Du kan finne kommoder, spisebord med stoler, lamper, reoler, ja alt egentlig, der. Noe gis bort, noe er billig, noe er dyrt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 18. september 2022 #7 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg handler overraskende mye møbler fra ikea selv om jeg har råd til å kjøpe dyrere, og kan ikke si at noe av det faller fra hverandre etter noen år altså… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): TS snakker vel om innredning, ikke renovering Anonymkode: 4c0ee...89a Ah sant det, jeg leste «moderne standard» og tenkte med en gang oppussing. 😅 Anonymkode: f4d42...77b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Del Skrevet 18. september 2022 Vi kjøpte en pendlerleilighet på 55 kvm for et par år siden. Overraskende hvor mye penger som renner ut. Sofaen var på tilbud men kom på 30.000 likevel. Seng 10.000. Sofabord, tv-bord, teppe kostet 7.000, tv 10.000. Lamper, noen hyller, tepper, gardiner, sengetøy, dyne 15.000. Spisebord med stoler 10.000. Til kjøkkenet kjeler, gryter, bestikk, boller, kopper og kar, stavmikser, kaffetrakter var det 10.000. Vi kjøpte ikke veldig dyrt, noe var fra IKEA. Vi brukte over 100.000. Anonymkode: 265da...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Del Skrevet 18. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal kjøpe først hus om et par uker. Har tidligere bare bodd på studenthybel (er nyutdannet), slik at jeg må innrede huset. Huset består av 3 soverom, 2 bad, kjøkken, stue. For diskusjonens skyld, så vil jeg bare bruke 1 soverom. På sikt blir jeg å bruke ét av dem som gjesterom, og det siste som kontor / hobbyrom. Har null peiling på dette. Vil vel kanskje ikke ha de billigste greiene som faller fra hverandre etter et par år, men trenger heller ikke det dyreste og beste der ute. Hvor mye tror dere jeg må ut med? Anonymkode: 0fee3...aca 600k - 1mill Anonymkode: 66d81...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Del Skrevet 18. september 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Ah sant det, jeg leste «moderne standard» og tenkte med en gang oppussing. 😅 Anonymkode: f4d42...77b Samme her Anonymkode: 66d81...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Del Skrevet 18. september 2022 Vi har brukt ca 600 000 og da har vi nytt stort kjøkken, nytt bad (240 000), nye gulv i stue og alt av ganger, nye veggoverflater på stue og en gang pluss elektriker til å gå over alt elektrisk. Vi har gjort mye selv. Tre vinduer og en ny verandadør, ny veranda og en terasse pluss gravd opp større innkjørsel (hadde ikke penger igjen til asfalt). Anonymkode: 03788...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har brukt ca 600 000 og da har vi nytt stort kjøkken, nytt bad (240 000), nye gulv i stue og alt av ganger, nye veggoverflater på stue og en gang pluss elektriker til å gå over alt elektrisk. Vi har gjort mye selv. Tre vinduer og en ny verandadør, ny veranda og en terasse pluss gravd opp større innkjørsel (hadde ikke penger igjen til asfalt). Anonymkode: 03788...659 Møbler!!!! Anonymkode: 7be4b...5c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal kjøpe først hus om et par uker. Har tidligere bare bodd på studenthybel (er nyutdannet), slik at jeg må innrede huset. Huset består av 3 soverom, 2 bad, kjøkken, stue. For diskusjonens skyld, så vil jeg bare bruke 1 soverom. På sikt blir jeg å bruke ét av dem som gjesterom, og det siste som kontor / hobbyrom. Har null peiling på dette. Vil vel kanskje ikke ha de billigste greiene som faller fra hverandre etter et par år, men trenger heller ikke det dyreste og beste der ute. Hvor mye tror dere jeg må ut med? Anonymkode: 0fee3...aca Møbler trenger du ikke mye av på bad og kjøkken, kansje en liten kommode på badet? Dermed blir det stue og soverom som må innredes. En grei seng koster et sted mellom 5 000 og 20 000, det kommer an på hvilken seng du vil ha, størrelse osv. Klesskap, må du ha det også? 1500 - 5000 kr. Et nattbord eller to - 1500-3000 kr. En sofa på stuen. 3000 - 20 000, alt ettersom om du vil kjøpe nytt eller brukt, på Jysk, Ikea eller i en møbelbutikk. Et sofabord - 500 - 10 000, igjen alt ettersom om du vil kjøpe nytt eller brukt, på Jysk, Ikea eller i en møbelbutikk. I tillegg kommer: Lamper Gardiner Kjøkkenutstyr Håndklær Søppelbøtter til kjøkken og bad Du kan klare deg med 30 000 for det absolutt nødvendigste av innredning i starten hvis du velger bruktkjøp eller billigkjøp, men jeg ville økt budsjettet opp til 50-70 000 kr. Du vil alltid finne noe du ikke har tenkt på at du trenger. Anonymkode: 38b41...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 19. september 2022 #15 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Møbler trenger du ikke mye av på bad og kjøkken, kansje en liten kommode på badet? Dermed blir det stue og soverom som må innredes. En grei seng koster et sted mellom 5 000 og 20 000, det kommer an på hvilken seng du vil ha, størrelse osv. Klesskap, må du ha det også? 1500 - 5000 kr. Et nattbord eller to - 1500-3000 kr. En sofa på stuen. 3000 - 20 000, alt ettersom om du vil kjøpe nytt eller brukt, på Jysk, Ikea eller i en møbelbutikk. Et sofabord - 500 - 10 000, igjen alt ettersom om du vil kjøpe nytt eller brukt, på Jysk, Ikea eller i en møbelbutikk. I tillegg kommer: Lamper Gardiner Kjøkkenutstyr Håndklær Søppelbøtter til kjøkken og bad Du kan klare deg med 30 000 for det absolutt nødvendigste av innredning i starten hvis du velger bruktkjøp eller billigkjøp, men jeg ville økt budsjettet opp til 50-70 000 kr. Du vil alltid finne noe du ikke har tenkt på at du trenger. Anonymkode: 38b41...39d Jeg syns det er greit å ha et spisebord og stoler på kjøkkenet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #16 Del Skrevet 19. september 2022 Har "bare" leilighet. Sofa (hjørnesovesofa): 6000,- (tilbud, ordinær pris 7999,-) Sofabord: 2000,- TV-benk: ca 600,- i materialer, bygget selv. Seng: 8000,- Hylle til bad: 200kr fra Finn. Spisebord med stoler: 250,- på Finn. Ett skap og en kommode til stue, gratis fra Finn. Kommoder i gang (totalt 8 skuffer og to skap), 2000,- Skyvedørsgarderobe gang: 1600,-. Bokhyller 300,- på Finn. Kommode til soverom: 300 kr på Finn. Alt utenom skyvedørsgarderoben og kommodene i gang har jeg hatt i 7 år nå, og det ser like bra ut som ved innkjøp. Alt fra Finn har vært uten bruksmerker, utenom skap/kommode som hadde noe bruksmerker siden det var 30-50 år gamle teakmøbler. Anonymkode: 510f2...136 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #17 Del Skrevet 19. september 2022 Er det bare snakk om møbler (ikke oppussing) hadde jeg klart å innrede ett hus på tja, 50 000 kr, om ikke mindre (kommer jo an på om du trenger alt av hvitevarer, tv, vaskemaskin osv). Det hadde vært mest gjenbruk, noe Ikea, og det hadde blitt superfint. Du kommer langt med god smak, kunnskap og gode bruktbutikker/loppemarkeder i nærheten. Anonymkode: b47fe...fc1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Del Skrevet 19. september 2022 Under 10.000 hvis du ikke er idiot som kun vil ha nye ting som alle andre også har. Gå i bruktbutikk og få unike møbler av kvalitet som varer i mange tiår. Anonymkode: 3eceb...a25 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #19 Del Skrevet 19. september 2022 TS her: Takk - ja, det er snakk om innbo, type møbler og hvitevarer. Ikke renovasjon av selve huset, dette hadde heldigvis forrige eier gått gjort rett før COVID. Anonymkode: 0fee3...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #20 Del Skrevet 19. september 2022 Og dessverre er bruktmarkedet ekstremt tynt her jeg bor, langt utpå bygda. Tror Jysk er nærmeste rimelige forhandler...og da er det snakk om rundt 80 km. Anonymkode: 0fee3...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå