Gå til innhold

Barnehage 11 mnd, amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ser meg nødt til å få snupp inn i barnehage når ho er 11 måneder grunnet økonomi. Vil dette ødelegge noe ift til amming? Må jeg forbrede ved å amme mindre på dagtid i forkant av barnehagestart? Hva gjorde dere? 

Anonymkode: fb967...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet å komme fra jobb til å amme?

Om ikke kan du jo pumpe og ta med til barnehagen eller begynne med mme

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Har du mulighet å komme fra jobb til å amme?

Om ikke kan du jo pumpe og ta med til barnehagen eller begynne med mme

Skal studere, så vil være varierende dager… men er jo sjeldent like lange dager som arbeidsdager…

godtar barnehagen å gi mme?

Skrevet

Dette hil som oftest gå seg til av seg selv. Barnet innser fort at mamma ikke er der. Så da blir det ikke pupp. Men vil nok amme ettermiddag/kveld/natt fordi. Har tatt imot flere barn rundt 1 års alderen som enda ammes, men ingen kommer i bhg for å amme. Det holder med 1 avskjed om dagen.

Anonymkode: 644b4...14d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal studere, så vil være varierende dager… men er jo sjeldent like lange dager som arbeidsdager…

godtar barnehagen å gi mme?

Du kan fint ta med mme til barnet i barnehagen. Aldri hørt om at de nekter dette.  Begge mine brukte mme ved oppstart i bhg (2 ulike bhg). Og har selv gitt flaske med mme til barn via jobb i bhg

Anonymkode: 644b4...14d

Skrevet

Barnet har kanskje begynt med fast føde? Mange som ønsker å amme selv om barnet begynner i barnehage. La barnet spise som vanlig i barnehagen, og amm barnet da det kommer hjem

• Liker 1
Skrevet

Jeg ammet fortsatt dattera mi da hun begynte i bhg. Hun fikk da melk på morgenen, etter bhg, ved leggetid og når hun våknet på natta (vi samsov). I bhg spiste hun vanlig mat og drakk vann. Gikk helt fint! 

Anonymkode: 0f0cd...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...