AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Hei, Jeg er gravid med det som forhåpentligvis blir barn nr. 2. Er tidlig, bare 5-6 uker på vei. Av ulike årsaker har jeg forhøyet sjanse for graviditet utenfor livmor (arrvev og fortetninger i eggledere). Fordi jeg vet jeg har noe økt risiko for ekstrauterint svangerskap/exu er jeg engstelig, og de siste dagene har jeg hatt tidvise smerter på den ene siden. Er ellers helt frisk. Jeg vil gjerne vite hvordan du opplevde det i dagene/ukene før det viste seg at du hadde en exu. Hadde du for eksempel smerter i forveien, blødninger etc.? Anonymkode: f8908...787
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Hei! Jeg var 7-8 uker på vei når det ble oppdaget. Graviditeten var ikke planlagt. Mine symptomer var: Jeg hadde vage gravidsymptomer, derfor testet jeg ganske ofte. Jeg følte meg litt gravid, men testene var negative helt frem til uke 5+ Noe. Da fikk jeg en svak strek. Jeg spottet brunt fra ikm i mange uker. Tok kontakt med lege fordi jeg hadde tenkt å ta abort, ble henvist til UL. Når UL nærmet seg begynte jeg å få smerter på Venstre side. Anonymkode: de45c...401
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei! Jeg var 7-8 uker på vei når det ble oppdaget. Graviditeten var ikke planlagt. Mine symptomer var: Jeg hadde vage gravidsymptomer, derfor testet jeg ganske ofte. Jeg følte meg litt gravid, men testene var negative helt frem til uke 5+ Noe. Da fikk jeg en svak strek. Jeg spottet brunt fra ikm i mange uker. Tok kontakt med lege fordi jeg hadde tenkt å ta abort, ble henvist til UL. Når UL nærmet seg begynte jeg å få smerter på Venstre side. Anonymkode: de45c...401 Takk for svar. Kan jeg spørre hvordan det endte? Forstår at det ble abort, men måtte du fjerne egglederen? Hadde du ekstremt sterke smerter? Anonymkode: f8908...787
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takk for svar. Kan jeg spørre hvordan det endte? Forstår at det ble abort, men måtte du fjerne egglederen? Hadde du ekstremt sterke smerter? Anonymkode: f8908...787 Måtte fjerne eggleder ja! Jeg syntes ikke det var ekstreme smerter, men egglederen min hadde ikke sprukket. Tipper smertene er mye sterkere om den sprekker! Smertene var trykkende, om det fornuft. Jeg har fått 1 barn og er gravid med nummer 2 nå, og begge gangene har jeg hatt smerter i varierende grad som er ensidig. Men det har gått fint:) Anonymkode: de45c...401
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Hadde ingen spesielle symptomer, fin strek på testene og ellers vanlige symptomer som trøtt, uggen osv. Kjente ingen smerte før det sa pang så og si. Fikk kjempevondt i magen en morgen etter at jeg sto opp for å gå på do (ikke ut på siden, men mer midt på), og da jeg skulle tilbake til soverommet så greide jeg ikke å holde meg på beina. Svimte bare av hele tiden. Lang historie kort så ble det ambulanse til sykehuset og operasjon der de fjernet høyre eggleder. Svangerskapet etterpå var vellykket, og nå har jeg nettopp oppdaget at jeg er gravid igjen. Skal ta kontakt med fastlegen og be om en TUL på sykehuset og få sjekket at egget ligger der det skal. Det fikk jeg forrige svangerskap også. Anonymkode: 2b279...2fa
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Måtte fjerne eggleder ja! Jeg syntes ikke det var ekstreme smerter, men egglederen min hadde ikke sprukket. Tipper smertene er mye sterkere om den sprekker! Smertene var trykkende, om det fornuft. Jeg har fått 1 barn og er gravid med nummer 2 nå, og begge gangene har jeg hatt smerter i varierende grad som er ensidig. Men det har gått fint:) Anonymkode: de45c...401 Takk for svar igjen! Godt å høre at det har gått bra i to graviditeter 🤗 Var det vanskelig å bli gravid igjen? Anonymkode: f8908...787
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde ingen spesielle symptomer, fin strek på testene og ellers vanlige symptomer som trøtt, uggen osv. Kjente ingen smerte før det sa pang så og si. Fikk kjempevondt i magen en morgen etter at jeg sto opp for å gå på do (ikke ut på siden, men mer midt på), og da jeg skulle tilbake til soverommet så greide jeg ikke å holde meg på beina. Svimte bare av hele tiden. Lang historie kort så ble det ambulanse til sykehuset og operasjon der de fjernet høyre eggleder. Svangerskapet etterpå var vellykket, og nå har jeg nettopp oppdaget at jeg er gravid igjen. Skal ta kontakt med fastlegen og be om en TUL på sykehuset og få sjekket at egget ligger der det skal. Det fikk jeg forrige svangerskap også. Anonymkode: 2b279...2fa Ai, hørtes ikke godt ut. Fremstår veldig som da jeg fikk akutt betennelse i egglederne og de nesten sprakk. Hvilken uke skjedde det i? Godt å høre at du ble gravid igjen etterpå. Håper denne graviditeten også går bra! Jeg vurderer også å ta kontakt med fastlege og få en ultralydundersøkelse (regner med jeg må på sykehuset da) for å sjekke at embryoet er i livmoren. Anonymkode: f8908...787
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar igjen! Godt å høre at det har gått bra i to graviditeter 🤗 Var det vanskelig å bli gravid igjen? Anonymkode: f8908...787 Ble kjapt gravid med første, andre tok mye lenger tid. Vet ikke hvorfor. Tror rett og slett uflaks! Anonymkode: de45c...401
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ai, hørtes ikke godt ut. Fremstår veldig som da jeg fikk akutt betennelse i egglederne og de nesten sprakk. Hvilken uke skjedde det i? Godt å høre at du ble gravid igjen etterpå. Håper denne graviditeten også går bra! Jeg vurderer også å ta kontakt med fastlege og få en ultralydundersøkelse (regner med jeg må på sykehuset da) for å sjekke at embryoet er i livmoren. Anonymkode: f8908...787 Det skjedde i uke 8. Takk for det. ❤️ Fikk ordnet med henvisning i dag, så nå er det bare å vente på timen. Håper det går bra med deg også! Anonymkode: 2b279...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå