AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Er så lei av alt maset fra foreldre i barnehagen om å møtes hele tiden. Synes det er så rart at noen aldri tar hintet når jeg aldri spør dem tilbake. Og har man først møtt noen til en playdate er det meldinger om å møtes flere ganger, samme uken. Jeg blir helt stresset at alt maset. Er det så kjedelig med småbarn at man må sosialisere flere ganger i uken med bekjente fra barnehagen? Anonymkode: 64932...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Er det ikke bare å si nei da? Anonymkode: aeb97...3c7 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Noen klarer bare ikke være aleine og underholde seg selv. så sykt slitsomt. kan være mange grunner, men om de kjeder seg i parforholdet også så blir det vel ekstra mas fra enkelte. snakker av erfaring. Anonymkode: 36637...4e4 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Si nei? per dags dato ikke vært invitert fra noen i bhg. Bortsett fra bursdager når de bekker 5 år. Hatt barn i bhg i 7 år nå. Anonymkode: c71ec...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Si nei, så er problemet løst😊 Anonymkode: 6d0ba...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke bare å si nei da? Anonymkode: aeb97...3c7 Jeg sier at det ikke passer denne uken, men da blir det mas om at vi må jo møtes snart. De tar virkelig ikke hintet og jeg blir helt stresset av det. Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sier at det ikke passer denne uken, men da blir det mas om at vi må jo møtes snart. De tar virkelig ikke hintet og jeg blir helt stresset av det. Anonymkode: 64932...1cf Men da legger du jo opptil at de kan spørre flere ganger. Noen har ikke antenner, eller er svært ensomme. Bedre å heller si at det er veldig hektisk, og dermed er det nok med den tiden dere har sammen som familie. Og bare forsett å si nei. Eller si det direkte at du ikke ønsker å tilbringe noe tid med dem, så de kan la være å spørre. Anonymkode: aeb97...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier at det ikke passer denne uken, men da blir det mas om at vi må jo møtes snart. De tar virkelig ikke hintet og jeg blir helt stresset av det. Anonymkode: 64932...1cf Når du sier at det ikke passer denne uken så sier du jo at de må fortsette å spørre. Vær ærlig! Anonymkode: 49282...5aa 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke bare å si nei da? Anonymkode: aeb97...3c7 Jeg sier som oftest nei. Fordi jeg ikke orker avtaler etter jobb/bhg og flere avtaler hver eneste helg. Men folk slutter jo ikke med maset sitt. En mor i bhg har mast flere ganger denne uken. Jeg svarer at jeg er sliten og ikke orker etter jobb. Tror du ikke jeg får sms på fredag ettermiddag om hun og ungen kan komme bort en liten tur? Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Her har barnehagen foreslått at vi skal prøve å bli kjent med noen barn utenfor åpningstid, fordi barnet vårt sliter med å bli med i leken når det er full fart i barnehagen. De har kommet med konkrete tips til hvilke barn som kan egne seg. Kan det være noe sånt? Anonymkode: 7cf4a...8b5 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Dette er kanskje folk som forsøker å få seg nye venner, er det så galt? Men du får si nei på en hyggelig måte så gir de seg nok. Anonymkode: 6cc60...c3f 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 Bare for at du har nok med deg selv og dine venner/familie så er det mange som ikke har det, du kan være glad for det at du blir invitert, er andre som hadde drømt om at noen tar kontakt som er nyinnflyttede, litt sjenerte og uten venner/familie. Hadde jeg ikke tatt kontakt hvordan skulle barna våre blitt kjent med noen når vi flyttet hit og ingen på samme alder bodde i gata. Det tok likevel lang tid for at de er så lite empatiske for andres situasjon og kun ser seg selv. Møtte likevel ekstremt mange nei det første året og hadde det ikke vært for bursdager hadde jeg ikke vært innenfor andres dør det første året. INGEN kom til oss, passet aldri. Anonymkode: fa183...1e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er så lei av alt maset fra foreldre i barnehagen om å møtes hele tiden. Synes det er så rart at noen aldri tar hintet når jeg aldri spør dem tilbake. Og har man først møtt noen til en playdate er det meldinger om å møtes flere ganger, samme uken. Jeg blir helt stresset at alt maset. Er det så kjedelig med småbarn at man må sosialisere flere ganger i uken med bekjente fra barnehagen? Anonymkode: 64932...1cf Gøy for barna og treffes vel? Anonymkode: e1043...a84 2 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare for at du har nok med deg selv og dine venner/familie så er det mange som ikke har det, du kan være glad for det at du blir invitert, er andre som hadde drømt om at noen tar kontakt som er nyinnflyttede, litt sjenerte og uten venner/familie. Hadde jeg ikke tatt kontakt hvordan skulle barna våre blitt kjent med noen når vi flyttet hit og ingen på samme alder bodde i gata. Det tok likevel lang tid for at de er så lite empatiske for andres situasjon og kun ser seg selv. Møtte likevel ekstremt mange nei det første året og hadde det ikke vært for bursdager hadde jeg ikke vært innenfor andres dør det første året. INGEN kom til oss, passet aldri. Anonymkode: fa183...1e3 Men maste du flere ganger i uka, når personen svarte at det ikke passet? Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gøy for barna og treffes vel? Anonymkode: e1043...a84 Ikke hele tiden. Det orker jeg ikke. Tviler på at det er så stort sosialt behov når de allerede har vært sammen hele dagen i barnehagen. Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her har barnehagen foreslått at vi skal prøve å bli kjent med noen barn utenfor åpningstid, fordi barnet vårt sliter med å bli med i leken når det er full fart i barnehagen. De har kommet med konkrete tips til hvilke barn som kan egne seg. Kan det være noe sånt? Anonymkode: 7cf4a...8b5 Ja. Det har du nok rett i. Og kan godt møtes en gang i måneden, men ikke flere ganger i uken. Synes det er så rart at maset bare forsetter, selv om jeg svarer unnvikende. Gruer meg neste til å hente og levere i barnehagen, tør ikke møte på disse foreldren som aldri tar hintet. Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er kanskje folk som forsøker å få seg nye venner, er det så galt? Men du får si nei på en hyggelig måte så gir de seg nok. Anonymkode: 6cc60...c3f De gir seg ikke nei. Men jeg klarer jo ikke å si rett ut at jeg ikke orker maset. Synes det er så rart at de forsetter med maset sitt, selv om jeg sier nei 90% av gangene. Anonymkode: 64932...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 Luksus problem.. ville gjerne noen spurte meg.. 😥 Anonymkode: b7cc4...cd1 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 Herregud så sur du virker ts Sånne mennesker som deg sliter meg ut Anonymkode: 43556...a37 8 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: De gir seg ikke nei. Men jeg klarer jo ikke å si rett ut at jeg ikke orker maset. Synes det er så rart at de forsetter med maset sitt, selv om jeg sier nei 90% av gangene. Anonymkode: 64932...1cf Er det foreldrene til ett barn som holder på sånn, eller er det flere? Anonymkode: 7cf4a...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå