Gå til innhold

Å spise insekter i framtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Insektene er som de fleste arter utrydningstruet. Å spise dem blir for dumt. Det er da bare et vegetarisk kosthold som er bærekraftig. 

Er det mange her på KG som de siste årene har blitt vegetarianere? 

Anonymkode: 1094d...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i praksis blitt veganer, men av helsehensyn, ikke andre grunner. Jeg kommer aldri til å spise insekter, med mindre jeg dør hvis jeg ikke gjør det da... Jeg syns hele ideen er en uting. Og slike ideer pleier ikke ha noe med bærekraft å gjøre. De bruker ord som "grønn", men alt som skjer er at vi blir mer og mer skvist, de blir rikere (snakker om myndigheter og sånne som Bill Gates), og verden blir ikke noe grønnere.

Anonymkode: 15372...4a0

Skrevet

Jeg har spist ett knekkebrød laget av gresshopper. Smakte som et normalt knekkis

Anonymkode: b5e5d...db0

Skrevet

Jeg lar hønene mine spise insektene for meg, takk skal du ha. Og nyter egg fra frittgående høns, og innimellom en hanegryte eller hønsefrikasse.

Jeg spiser kortreist lammekjøtt og storfe, som har beitet utendørs og spist grovfor. Masse grønnsaker, en stor del hjemmedyrka. Fisk fra området, eller resultat av en «sjøfiskehelg».

Jeg elsker melkeprodukter. Gjerne økologiske. Helst kortreiste.

Villsanket sopp, frukt og bær. Brød fra lokalt malt korn. 

For meg er dette et mye mer fornuftig kosthold enn å bassere seg på importerte planter fra andre siden av jordkloden! 

Skrevet

Nei takk, jeg kommer IKKE til å spise insekter, larver eller noe sånt. Har hørt at noen argumenterer med at det er proteiner og næringsstoffer i det, men de er jo ment for fugler og dyr i naturen som spiser sånt, ikke for mennesker🤮

Skrevet

Ellers takk da velger jeg heller Vassgraut :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...