Pipaluk Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Enten fordi du var av det underrepresenterte kjønn, "fremmedkulturell" ( sto det i en annonse) eller var funksjonsnedsatt? Er det diskriminerende å tenke at Ali som er født og oppvokst i Norge skal ha en annen tenkemåte og tilnærming til pasienter i motsetning til norske sykepleiekolleger? Er det mulig for en søker å unngå å bli kvotert inn i en stilling , altså unngå å komme inn på bakgrunn av positiv særbehandling?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Bare jeg får jobben så spiller det ingen rolle om jeg er kvotert inn eller ei. Anonymkode: 85038...27c 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Nei, ville nok ikke likt det, jeg vil bli valgt fordi jeg er god i jobben min og har kvalifikasjonene, ikke fordi jeg er kvinne eller hudfarge. ( Er norsk) Anonymkode: 78d89...788 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Samme for meg. Hadde det vært en god lønn og et arbeid som passet meg, hadde jeg brydd meg langt etter hvordan jeg fikk den. Om jeg også hadde blitt kvotert inn, hadde det sagt noe (positivt) om arbeidsgiver også. Anonymkode: e7c7b...088 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Pipaluk skrev (På 18.9.2022 den 20.30): Enten fordi du var av det underrepresenterte kjønn, "fremmedkulturell" ( sto det i en annonse) eller var funksjonsnedsatt? Er det diskriminerende å tenke at Ali som er født og oppvokst i Norge skal ha en annen tenkemåte og tilnærming til pasienter i motsetning til norske sykepleiekolleger? Er det mulig for en søker å unngå å bli kvotert inn i en stilling , altså unngå å komme inn på bakgrunn av positiv særbehandling? Kvotering under ellers like vilkår er helt greit. Å bli kvotert inn om man beviselig er dårligere kvalifisert skal vel ikke skje, og det ville jeg heller ikke like. Anonymkode: da1ee...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Jeg jobber som elkraftsingeniør som i stor grad er et mannsdominert yrke. Jeg kunne i teorien blitt kvotert inn men jeg foretrekker at de ansetter meg for at jeg er flink i jobben min og ikke for at jeg er kvinne. Anonymkode: 65522...2f3 1 1
Pipaluk Skrevet 20. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme for meg. Hadde det vært en god lønn og et arbeid som passet meg, hadde jeg brydd meg langt etter hvordan jeg fikk den. Om jeg også hadde blitt kvotert inn, hadde det sagt noe (positivt) om arbeidsgiver også. Anonymkode: e7c7b...088 Hadde du sagt det til de på jobben at du ble kvoter inn?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Hadde du sagt det til de på jobben at du ble kvoter inn? Hvorfor skulle man sagt det? er vel ikke vanlig å snakke om hverken lønn eller hvordan en fikk jobben... Anonymkode: e7c7b...088 2
Pipaluk Skrevet 20. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber som elkraftsingeniør som i stor grad er et mannsdominert yrke. Jeg kunne i teorien blitt kvotert inn men jeg foretrekker at de ansetter meg for at jeg er flink i jobben min og ikke for at jeg er kvinne. Anonymkode: 65522...2f3 Kan man bestemme dette selv? Vet man alltid om man blir foretrekket for å øke kjønnsandelen eller fordi man er best kvalifisert?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 hva om man ikke er like flink som for eksempel en hvit mann, men arbeidsplassen bare er interessert i andre hudfarger eller kjønn? dette kommer selvfølgelig bare til å forårsake problemer mellom denne personen, og resten av kollegaene. Kanskje dem forstår at denne personen er alt for dum til jobben, men at man bare fikk jobben fordi man er kvinne / homofil, eller what ever. Anonymkode: 5d256...ef4 1
Pipaluk Skrevet 20. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 20. september 2022 (endret) Hva legges i"annen språk og kulturforståelse"? Kan man da komme i betraktning om man er sjaman? Hjelper det om du snakker et språk som "ingen" snakker? Hva med norske pikenavn som er juridiske menn. Skal de over på mannskvote? Endret 20. september 2022 av Pipaluk
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvotering under ellers like vilkår er helt greit. Å bli kvotert inn om man beviselig er dårligere kvalifisert skal vel ikke skje, og det ville jeg heller ikke like. Anonymkode: da1ee...a5e Enig. Alle som kvoteres inn har kvalifikasjonen som skal til for en stilling/posisjon. Da har det ikke noe å si om man er kvotert inn. Dessuten - vi de aller fleste av oss er uformelt kvotert inn på jobbene våre. Vi er foretrukket, av ulike grunner, fremfor andre som har de samme grunnkvalifikasjonene som vi har. Anonymkode: 7aea1...7f1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå