Gå til innhold

Hadde dere med autisme åpenbare symptomer som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde og har veldig tydelige symptomer/problemer

Anonymkode: 1d7a3...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diagnosen blant annet på grunn av hvordan jeg var i barndommen. Men jeg ble ikke utredet før i voksen alder.

Anonymkode: fb6b0...d7d

Skrevet

Ja. Mye mer enn som ungdom/voksen. Det ble mistanke om autisme, men da jeg ble sendt på bup for å teste det så oppfylte jeg ikke nok kriterier. I voksen alder fikk jeg Asperger. Men har trent meg så sosialt at andre knapt merker noe. Eneste som er kanskje skiller seg ut med meg er at jeg somregel velger å gjøre ting på egenhånd fordi det blir for kjedelig og slitsomt å tilbringe all tid med mange andre hele dagen. Føles litt ensomt til tider, men å vente på andre, tilpasse seg deres tempo OG måtte henge med i samtalene blir litt for slitsomt over tid. Men har lært så lenge jeg SER folk og viser respekt så har de det tilbake. 
Har også hatt problemer med å bruke eget kroppsspråk. Jeg forstår andre, men mitt eget har jeg slitt med å bruke. Føler jeg ser ut som en dirigent liksom når jeg skal øve på å bruke kroppsspråket som andre. Samme med smiling. Føler jeg ser ut som Hufsa om jeg må smile sånn overfladisk. 
Blir veldig fort irritert på at andre må smalltalke/tulleprate. Må liksom le med dem så de ikke skal bli fornærmet. 

Anonymkode: ce5b4...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...