Gå til innhold

Innleggelse DPS eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, hadde satt stor pris på andres erfaringer med innleggelse i dps. Jeg strever med bipolar depresjon, venter også på utredning for add, er henvist psykiater med driftsavtale. Vil dette tas tak i ved en evt innleggelse?

Dere som har vært lagt inn, har det hjulpet? Jeg trenger hjelp, jeg vet det, men er så usikker på om jeg skal takke ja til tilbudet jeg har fått om innleggelse. Har nå jobbet 20% i over en måned etter veldig lang tids sykmelding, det har vært hardt og mange grunner har dradd meg ned igjen. Ikke kun jobben. 

Endret av Ginger
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes, helt ærlig talt at dette må du ta med de du er under behandling hos. 

Årsak: Det er ingen her som kjenner til din situasjon, alt blir bare spekulasjoner og synsing fra ende til annen. 

Anonymkode: c09aa...2bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes, helt ærlig talt at dette må du ta med de du er under behandling hos. 

Årsak: Det er ingen her som kjenner til din situasjon, alt blir bare spekulasjoner og synsing fra ende til annen. 

Men det er vel selvsagt at jeg også gjør. Men for meg ville det vært veldig fint med andres erfaringer før jeg skal i samtale i morgen. Oppfatter din tone veldig hard, og du svarer ikke på det jeg spør om. 

Skrevet

Hvis du har fått tilbud om innleggelse så takk ja! 

Innleggelser har vært en "booster vaksine" for meg og hjulpet ganske mye 

Anonymkode: b5e61...264

Skrevet

Har du fått tilbud, så syns jeg du skal takke ja!

Vet om mange som har fått god hjelp. Det er vanskelig å få hjelp, da det er så stor pågang. Ta imot det du kan få.

Lykke til! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har fått tilbud om innleggelse så takk ja! 

Innleggelser har vært en "booster vaksine" for meg og hjulpet ganske mye 

Anonymkode: b5e61...264

Tusen takk for svar. Booster som i trygghet og samtaler? 

Skrevet
Toyah skrev (1 minutt siden):

Har du fått tilbud, så syns jeg du skal takke ja!

Vet om mange som har fått god hjelp. Det er vanskelig å få hjelp, da det er så stor pågang. Ta imot det du kan få.

Lykke til! 

Takk, der hjelper å høre. Det er så mange historier om folk som ikke har fått god nok hjelp ved innleggelse,  er nok derfor jeg er i sånn tvile 

Skrevet

Har vært innlagt. Innleggelse var ikke noe for meg. Men anbefaler å takke ja når du har fått tilbudet. Det er frivillig innleggelse så du kan jo dra om det ikke passer for deg og det er vanskelig å vite før man har prøvd. 

Ser du spør personen over om "samtaler". Da jeg var innlagt fikk vi en samtale med lege ved innleggelse og en når man ble skrevet ut. Det var alt man fikk av samtaler om problemene mine. Utenom de to samtalene ønsket de ansatte at jeg prøvde å fokusere på "nuet" og ikke snakke om sykdom eller problemer. 

Anonymkode: 0143a...774

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært innlagt. Innleggelse var ikke noe for meg. Men anbefaler å takke ja når du har fått tilbudet. Det er frivillig innleggelse så du kan jo dra om det ikke passer for deg og det er vanskelig å vite før man har prøvd. 

Ser du spør personen over om "samtaler". Da jeg var innlagt fikk vi en samtale med lege ved innleggelse og en når man ble skrevet ut. Det var alt man fikk av samtaler om problemene mine. Utenom de to samtalene ønsket de ansatte at jeg prøvde å fokusere på "nuet" og ikke snakke om sykdom eller problemer. 

Anonymkode: 0143a...774

Takk for at du deler erfaringene dine ❤️

Skrevet
Ginger skrev (Akkurat nå):

Men det er vel selvsagt at jeg også gjør. Men for meg ville det vært veldig fint med andres erfaringer før jeg skal i samtale i morgen. Oppfatter din tone veldig hard, og du svarer ikke på det jeg spør om. 

Det er dessverre ingen selvfølge at du gjør. Det finnes utallige eksempler hvor en pasient som er under behandling blir så påvirket av meningsytringene på internett og får de til å tro at de ikke skal følge opplegget som er satt for de.

Det er ingen her som kan svare deg på spørsmålene du stiller. De gjør sine vurderinger ut i fra samtalen de har med deg i morgen eller kommende dager. 

Alle andre som svarer bekreftende og sikkert svarer kun ut i fra hva de ønsker/tror/mener.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er dessverre ingen selvfølge at du gjør. Det finnes utallige eksempler hvor en pasient som er under behandling blir så påvirket av meningsytringene på internett og får de til å tro at de ikke skal følge opplegget som er satt for de.

Det er ingen her som kan svare deg på spørsmålene du stiller. De gjør sine vurderinger ut i fra samtalen de har med deg i morgen eller kommende dager. 

Alle andre som svarer bekreftende og sikkert svarer kun ut i fra hva de ønsker/tror/mener.. 

Ser poenget ditt, men jeg er ikke en av dem som stoler blindt på internett. Jeg vil kun ha andres erfaringer, her fikk jeg feks høre at en svarer at hen ikke fikk jevnlige samtaler. Da er det en ting jeg kan spørre om i morgen når jeg skal til oppsatt time. Slik tenker jeg, at med andres erfaringer kan mitt utgangspunkt for samtale i morgen være enda bedre. 

Skrevet

Får du tilbudet så takk ja, men tenk samtidig over hva du ønsker å bruke oppholdet til. Hva kan dem hjelpe deg med som du ikke får til hjemme. 

Anonymkode: 9bfb6...029

Skrevet

si ja! Jeg selv møtte verdens beste behandlere. nå 1 år senere angrer jeg ikke. ble sendt til riktig spesialist og fra å ikke se lys i livet, alt var mørkt så er jeg nå ganske lykkelig. og jeg har slitt i ca 15 år. du er heldig som får hjelp så ta det selv om det er vanskelig ❤️ 

Anonymkode: 5f97e...a7b

Skrevet (endret)

Når du har fått tilbudet ville jeg takket ja. Jeg har hatt innleggelser på ulike DPS avdelinger og der var det samtale med behandler 2-3 ganger i uken og ellers samtaler med miljøpersonalet daglig. Og litt avhengig av avdeling en viss mengde program. Jeg var litt for syk for mengde program på den ene avdelingen så jeg fikk velge bort noe. I tillegg til at jeg avbrøt første opphold et par uker tidligere. De neste oppholdene var dermed planlagt kortere fordi vi visste om min kapasitet og jeg var ikke pliktig til å delta på absolutt alt. Men jeg er pliktoppfyllende så deltok på det meste likevel.

Endret av Purple_Pixiedust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...