AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #21 Skrevet 18. september 2022 Er det kamera på det stedet der babyen var? Hvis det så har du jo plenty bevis. Anonymkode: ef886...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #22 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jobber på en butikk med eget lekeområde for barn. Dette benytter kundene på eget initiativ, og det er ingen av oss butikkansatte som holder oppsyn med barna der, det må foreldrene selv gjøre. I forrige uke lot en kunde babyen bli igjen i lekeområdet ganske lenge uten tilsyn. Jeg var et annet sted på jobb da, men var ganske sjokkert over at babyen på 10 måneder var der fortsatt da jeg kom tilbake lenge etterpå. Jeg vet at babyen er så gammel fordi en kollega kjenner moren. Vi bor på et lite sted så jeg vet også litt hvem mor er. Til slutt kom da mor og hentet barnet, og det hadde bare sittet rolig på gulvet og lekt så ingen gråt eller misnøye. Men likevel..Dette er jo ikke helt normalt? Jeg tok det opp med kollegaen som kjenner moren i går siden vi ikke har vært på jobb sammen før da. Hun hadde ikke holdt øye med barnet men pratet med mor da hun til slutt hentet babyen. Kollegaen min sa alt endte bra men at mor er litt surrete da hun lider av kognitiv svikt. Jeg synes det høres veldig rart ut at hun da har ansvar for en baby? Tror hun var borte i litt over 2 timer. Føler kollegaen min bagatelliserte det hehe litt og. Burde jeg tipse barnevernet om dette? Er jo ikke sikkert det går like bra neste gang barnet parkeres et sted? Anonymkode: 923b7...263 Mens du var borte, hvordan vet du at mor ikke var innom i ny og ne? Anonymkode: df9dc...717 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #23 Skrevet 19. september 2022 Mer overrasket av st du gikk i fra, kanskje heller informert at ingen passer på Anonymkode: cd6dd...432
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #24 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg var et annet sted på jobb da, men var ganske sjokkert over at babyen på 10 måneder var der fortsatt da jeg kom tilbake lenge etterpå. Dvs at mor kan ha kommet og gått for å sjekke baby flere ganger mens hun handlet. Ev. tatt baby med seg for så å sette henne i lekeområdet igjen? Er ikke helt sikker på om jeg kjøper den med at baby har sittet og lekt i 2 timer alene. Hadde selv en som var fornøyd med å ligge på gulevt og leke ganske lenge av gangen (mens jeg var i nærheten så klart) men 3 timer er da veldig lenge? Vil tro de aller fleste små vil si ifra lenge før at de er lei... Anonymkode: ffaa7...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #25 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dvs at mor kan ha kommet og gått for å sjekke baby flere ganger mens hun handlet. Ev. tatt baby med seg for så å sette henne i lekeområdet igjen? Er ikke helt sikker på om jeg kjøper den med at baby har sittet og lekt i 2 timer alene. Hadde selv en som var fornøyd med å ligge på gulevt og leke ganske lenge av gangen (mens jeg var i nærheten så klart) men 3 timer er da veldig lenge? Vil tro de aller fleste små vil si ifra lenge før at de er lei... Anonymkode: ffaa7...2b1 Skrev fei. Mente 2 timer. Anonymkode: ffaa7...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #26 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja det var spesielt. Såvidt jeg så var babyen blid hele tiden. Fikk meg til å tenke at tilknytning til moren kanskje ikke er så god? Ts Anonymkode: 923b7...263 Ja, du er nok inne på noe her. Anonymkode: 9e018...4de
Grüner Skrevet 19. september 2022 #27 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mens du var borte, hvordan vet du at mor ikke var innom i ny og ne? Anonymkode: df9dc...717 Et barn på 10 mndr skal ikke forlates I det hele tatt! 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #28 Skrevet 19. september 2022 Har du bevis ts? Er det noen andre som har bevis? Anonymkode: 0260d...84e 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #29 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dvs at mor kan ha kommet og gått for å sjekke baby flere ganger mens hun handlet. Ev. tatt baby med seg for så å sette henne i lekeområdet igjen? Er ikke helt sikker på om jeg kjøper den med at baby har sittet og lekt i 2 timer alene. Hadde selv en som var fornøyd med å ligge på gulevt og leke ganske lenge av gangen (mens jeg var i nærheten så klart) men 3 timer er da veldig lenge? Vil tro de aller fleste små vil si ifra lenge før at de er lei... Anonymkode: ffaa7...2b1 Det er ingen som setter fra seg en baby på 10 mnd og går litt til og fra for å sjekke. Anonymkode: 4ac31...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #30 Skrevet 19. september 2022 Harry gud xD hun kunne like godt tatt med barnet på 10 mnd. I vogn. Stakkars liten for nok ikke den tryggheten og kjærligheten annmeld! Anonymkode: 51ce5...eb2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #31 Skrevet 19. september 2022 Mange synes kanskje det høres usannsynlig ut. For normale foreldre JA. Vi må aldri glemme at barn faktisk blir utsatt for omsorgssvikt og at det finnes stokk dumme folk som får barn!! Så slike ting kan dessverre skje og da er det bedre å melde fra. Anonymkode: 5a016...ef2 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #32 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingen som setter fra seg en baby på 10 mnd og går litt til og fra for å sjekke. Anonymkode: 4ac31...0f8 Det gjør jo alle hele tiden. Hjemme når vi går ut av rommet et øyeblikk. Men ikke på lekeområde uten at noen følger med så du har jo rett. jeg synes det er vanskelig å vurdere saken når vi ikke vet hvor langt borte mor var og hvor oversiktlig dette området var. Hvis mor var 5 meter unna uten at ts så henne så synes jeg det er fælt å melde henne, men hvis hun la ungen fra seg og gikk og ikke fulgte med på ungen, så må det meldes. Usikker altså.. Ts, kunne du har hørt med din kollega igjen om barnet hadde tilsyn? Kan mor ha overlatt ansvaret til noen andre? Eller er hun virkelig så surrete at hun forlater barnet? Anonymkode: ffaa7...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #33 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det gjør jo alle hele tiden. Hjemme når vi går ut av rommet et øyeblikk. Men ikke på lekeområde uten at noen følger med så du har jo rett. jeg synes det er vanskelig å vurdere saken når vi ikke vet hvor langt borte mor var og hvor oversiktlig dette området var. Hvis mor var 5 meter unna uten at ts så henne så synes jeg det er fælt å melde henne, men hvis hun la ungen fra seg og gikk og ikke fulgte med på ungen, så må det meldes. Usikker altså.. Ts, kunne du har hørt med din kollega igjen om barnet hadde tilsyn? Kan mor ha overlatt ansvaret til noen andre? Eller er hun virkelig så surrete at hun forlater barnet? Anonymkode: ffaa7...2b1 Nå snakket jeg om akkurat denne situasjonen. Ikke hjemme. Anonymkode: 4ac31...0f8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #34 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå snakket jeg om akkurat denne situasjonen. Ikke hjemme. Anonymkode: 4ac31...0f8 Skjønte det. Men synes det er litt vanskelig å vurdere likevel når vi ikke ser for oss denne butikken med lekeareal. Vet ikke om mor kan ha stått bak nærmeste reol. Men er vel ikke så sannsynlig siden ts kjenner butikken og ikke så henne, skjønner jo det. Anonymkode: ffaa7...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #35 Skrevet 19. september 2022 Nei dette er ikke noen jobb for barnevernet Anonymkode: e3a5a...2b6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #36 Skrevet 19. september 2022 Mor kan ha vandret rundt i butikken og kastet et blikk på babyen med jevne mellomrom for alt du vet. Du kan ikke anmelde på rene spekulasjoner. Anonymkode: 8ce17...63f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #37 Skrevet 19. september 2022 Sjekk videoovervåkningen! Anonymkode: 24a95...b3e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå