AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Del Skrevet 18. september 2022 Jobber på en butikk med eget lekeområde for barn. Dette benytter kundene på eget initiativ, og det er ingen av oss butikkansatte som holder oppsyn med barna der, det må foreldrene selv gjøre. I forrige uke lot en kunde babyen bli igjen i lekeområdet ganske lenge uten tilsyn. Jeg var et annet sted på jobb da, men var ganske sjokkert over at babyen på 10 måneder var der fortsatt da jeg kom tilbake lenge etterpå. Jeg vet at babyen er så gammel fordi en kollega kjenner moren. Vi bor på et lite sted så jeg vet også litt hvem mor er. Til slutt kom da mor og hentet barnet, og det hadde bare sittet rolig på gulvet og lekt så ingen gråt eller misnøye. Men likevel..Dette er jo ikke helt normalt? Jeg tok det opp med kollegaen som kjenner moren i går siden vi ikke har vært på jobb sammen før da. Hun hadde ikke holdt øye med barnet men pratet med mor da hun til slutt hentet babyen. Kollegaen min sa alt endte bra men at mor er litt surrete da hun lider av kognitiv svikt. Jeg synes det høres veldig rart ut at hun da har ansvar for en baby? Tror hun var borte i litt over 2 timer. Føler kollegaen min bagatelliserte det hehe litt og. Burde jeg tipse barnevernet om dette? Er jo ikke sikkert det går like bra neste gang barnet parkeres et sted? Anonymkode: 923b7...263 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 18. september 2022 #2 Del Skrevet 18. september 2022 Har et barn på 10 måneder sittet fornøyd på gulvet i lekeområde i to timer mens mor shoppet på senteret? Hahaha, neppe.. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Del Skrevet 18. september 2022 1 minutt siden, Irja said: Har et barn på 10 måneder sittet fornøyd på gulvet i lekeområde i to timer mens mor shoppet på senteret? Hahaha, neppe.. Enig. Helt usannsynlig. Og andre foreldre hadde garantert reagert på en så liten baby alene Anonymkode: a2d98...b94 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Del Skrevet 18. september 2022 Irja skrev (2 minutter siden): Har et barn på 10 måneder sittet fornøyd på gulvet i lekeområde i to timer mens mor shoppet på senteret? Hahaha, neppe.. Min sønn kunne sitte 2 timer på samme plass på gulvet, uberolig sjel. Litt treg motorisk husker jeg. En sunn og frisk 18 åring idag. Anonymkode: e8d7a...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Del Skrevet 18. september 2022 Ja.. det burde vel egentlig meldes til bv! Babyer på 10 mnd skal aldri forlates uten oppsyn.. tenk om det hadde ligget en kork eller noe annet småtteri på gulvet som barnet hadde puttet i munnen og kveltes? Anonymkode: 55d24...f05 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja.. det burde vel egentlig meldes til bv! Babyer på 10 mnd skal aldri forlates uten oppsyn.. tenk om det hadde ligget en kork eller noe annet småtteri på gulvet som barnet hadde puttet i munnen og kveltes? Anonymkode: 55d24...f05 Ja det er faktisk en ting jeg ikke har tenkt på! Nå var det (heldigvis) noen andre der det meste av tiden som fulgte med, men synes likevel det er veldig rar oppførsel av mor. (ts) Anonymkode: 923b7...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Del Skrevet 18. september 2022 Åh wow, hadde jeg plassert noen av mine på 10 mnd noe sted så hadde de vært vekke på under 10 sekunder 😅 2 timer altså?? Det er jo er mirakel at baby fortsatt satt der samt ikke sa et pip? Anonymkode: f3e2e...a42 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Åh wow, hadde jeg plassert noen av mine på 10 mnd noe sted så hadde de vært vekke på under 10 sekunder 😅 2 timer altså?? Det er jo er mirakel at baby fortsatt satt der samt ikke sa et pip? Anonymkode: f3e2e...a42 Ja det var spesielt. Såvidt jeg så var babyen blid hele tiden. Fikk meg til å tenke at tilknytning til moren kanskje ikke er så god? Ts Anonymkode: 923b7...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. september 2022 #9 Del Skrevet 18. september 2022 Tipper babyen hadde vært et annet sted (sammen med mor) den perioden du var borte. Du kan ikke melde dette på grunnlag av noe du faktisk ikke har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg hadde meldt det. Anonymkode: ba3b0...131 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 18. september 2022 #11 Del Skrevet 18. september 2022 Å la et barn på 10 måneder være uten oppsyn i 2 timer er virkelig ikke greit, her hadde jeg tipset barnevernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg hadde også meldt fra. Helt hårreisende. Alle babyer på 10 mnd. er ikke motoriske. Mitt ene barn var ikke det. Anonymkode: b4367...04d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hadde også meldt fra. Helt hårreisende. Alle babyer på 10 mnd. er ikke motoriske. Mitt ene barn var ikke det. Anonymkode: b4367...04d Nei men hvis det bare hadde blitt liggende i to timer så hadde den vel blitt lei seg, frustrert, ensom? Mine to yngste gikk da de var 10 mnd så de hadde aldri blitt der i to timer, min eldste krabbet i den alderen .. Men syntes uansett det høres rart ut at en baby satt musestille i to timer. Hvor lenge var du vekke ts? Kan moren ha vært der i mellomtiden? Anonymkode: f3e2e...a42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Del Skrevet 18. september 2022 Hvis dette er sant er det omsorgssvikt å forlate en baby i 2 timer på et offentlig sted uten noen som passer på. Så da melder du såklart Anonymkode: b34d9...f0f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 18. september 2022 #15 Del Skrevet 18. september 2022 Dette høres så usannsynlig ut at jeg tviler på at det er sant. Småbarn vil vanligvis protestere vilt om omsorgspersonen går i fra det. Selv ikke en interresant leke kan holde fokuset vekk fra mor/far. …og så i 2 TO timer?? Når blir neste gang hun forlater babyen slik? I bilen, mens det er sol og varmt ute? Meld, du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. september 2022 #16 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei men hvis det bare hadde blitt liggende i to timer så hadde den vel blitt lei seg, frustrert, ensom? Mine to yngste gikk da de var 10 mnd så de hadde aldri blitt der i to timer, min eldste krabbet i den alderen .. Men syntes uansett det høres rart ut at en baby satt musestille i to timer. Hvor lenge var du vekke ts? Kan moren ha vært der i mellomtiden? Anonymkode: f3e2e...a42 Dette Ts.. hvor ofte tittet du etter barnet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. september 2022 #17 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber på en butikk med eget lekeområde for barn. Dette benytter kundene på eget initiativ, og det er ingen av oss butikkansatte som holder oppsyn med barna der, det må foreldrene selv gjøre. I forrige uke lot en kunde babyen bli igjen i lekeområdet ganske lenge uten tilsyn. Jeg var et annet sted på jobb da, men var ganske sjokkert over at babyen på 10 måneder var der fortsatt da jeg kom tilbake lenge etterpå. Jeg vet at babyen er så gammel fordi en kollega kjenner moren. Vi bor på et lite sted så jeg vet også litt hvem mor er. Til slutt kom da mor og hentet barnet, og det hadde bare sittet rolig på gulvet og lekt så ingen gråt eller misnøye. Men likevel..Dette er jo ikke helt normalt? Jeg tok det opp med kollegaen som kjenner moren i går siden vi ikke har vært på jobb sammen før da. Hun hadde ikke holdt øye med barnet men pratet med mor da hun til slutt hentet babyen. Kollegaen min sa alt endte bra men at mor er litt surrete da hun lider av kognitiv svikt. Jeg synes det høres veldig rart ut at hun da har ansvar for en baby? Tror hun var borte i litt over 2 timer. Føler kollegaen min bagatelliserte det hehe litt og. Burde jeg tipse barnevernet om dette? Er jo ikke sikkert det går like bra neste gang barnet parkeres et sted? Anonymkode: 923b7...263 Er du sikker på at hun ikke hadde avtale med en annen forelder som skulle holde et halvt øye på babyen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Del Skrevet 18. september 2022 Hvorfor gjorde ikke den ansatte noe når et barn ble forlatt i 2 timer? Jeg ville snakket med butikksjefen og spurt om vedkommende kunne sjekket videoovervåkingen for å se om barnet var alene i 2 timer. Stemmer det så tar dere å ringer BV. Anonymkode: 045be...a07 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 18. september 2022 #19 Del Skrevet 18. september 2022 Barn som er omsorgsviktet fra spedbarnsalder kan faktisk bli så apatiske at de blir sittende på samme sted over lang tid. Hvis undersøkelser viser at barnet faktisk satt alene er det ingen tvil om at BV må kontaktes. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Del Skrevet 18. september 2022 Hvorfor kontakta aldri noen moren og ba hun passe ungen sin? Om ikke mor var å finne, så hadde jeg ringt politi til slutt. For det er ikke greit. Anonymkode: 7984b...b76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå