AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Jeg får to venninner på besøk til helgen, og jeg har solgt spisestua før jeg fikk den nye. Såå vi må spise i sofaen med et lite sofabord. Tips til retter som jeg kan lage som er "sofavennlig"? Ikke superfancy, men føler pizza er litt kjipt,! Anonymkode: e57d7...ffc
Butter Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Regner med du har et salongbord? Gryterett eller suppe som kan spises av en skål. Salat Synes også ost/kjeks evt ost, spekemat Foccacia /plukkemat er veldig greit å spise når det skal være litt sofakosmiddaf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Butter skrev (14 minutter siden): Regner med du har et salongbord? Gryterett eller suppe som kan spises av en skål. Salat Synes også ost/kjeks evt ost, spekemat Foccacia /plukkemat er veldig greit å spise når det skal være litt sofakosmiddaf Jeg har som sagt et lite sofabord. Vi får plass til å sette tallerkener der, men ikke spise av det. Så mat som man kan ha "i fanget".. Anonymkode: e57d7...ffc
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Tapas👌😊 Anonymkode: 47c27...d30
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Mat man kan ha i fanget er chili con carne (eventuelt sin carne) og nachos, salater (feks kylling- og pastasalat) og ulike «bowler». For eksempel https://trinesmatblogg.no/recipe/taco-bowl-tacosalat-med-hotte-bonner-tomatsalsa-og-limeromme/ https://feelgoodfoodie.net/recipe/mediterranean-hummus-bowl/ Anonymkode: 58f1a...060
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Viktig at man kan ha det i fanget. Jeg får helt sinnsykt vondt i magen av å lene meg fremover fra sofa til lavt salongbord når jeg spiser. Anonymkode: 363bf...05a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 En curry med ris og evt naanbrød. Passer fint hvis du har noen litt dype, runde boller å servere i. Anonymkode: b057a...0c3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Hjemmelaget pizza er jo ikke kjipt. Typisk charcuterie- board med ost er jo veldig fang-vennlig. Masse ulik spekemat og gode oster, litt grønt, druer, melon, jordbær, bringebær, et par marmelader, godt brød og god kjeks, oliven, nøtter osv osv - og masse god vin. Crispy duck der du ruller ferdig på forhån og legger på fat. Da trenger man bare en asjett og en serviett og kan spise i fanget. Sashimi og sushi. Anonymkode: 363bf...05a 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Indisk dal med ris https://millasmat.com/middag/indisk-daal-linsegryte-med-tomater-og-kokosmelk Blomkål tikka masala https://www.vegetarbloggen.no/2020/02/04/blomkal-tikka-masala-2/ Anonymkode: eead2...3cb
Gjest AprilRyan Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Kanskje noen småretter/tapas. Det er ganske sofavennlig. Pizza trenger ikke å være kjipt. Man kan gjøre litt mer ut av det med ulike toppinger og kanskje lage italiensk pizza for eksempel. Jeg synes ikke at suppe og løs og flytende mat egner seg særlig godt for å spise i sofaen. Prøvd det selv og det går jo, men bollen blir veldig varm så det kan være litt ubehagelig å spise. Gryter er enklere å holde og sjansen for søl er mindre.
Brunhilde Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 Jeg er enig med de som foreslår hjemmelaget pizza. Det er (forholdsvis) lett å lage og like lett å spise. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 Pizza er jo super mat å ha "i fanget". Hadde blitt glad for å få servert en god hjemmel pizza Anonymkode: ee8b3...bb6 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 Stabletårn av nachos og grandis Anonymkode: 31c90...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 Hjemmelaget pizza er digg! Hadde blitt glad om jeg fikk det servert 😃 Anonymkode: bd3e8...b8c 1
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 En gryteklut til hver under tallerkenen hjelper om det er veldig varmt
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 Ville i hvert fall satt veldig lite pris på å måtte balansere en tallerken suppe eller gryte i fanget…. ’Tørr’ mat må det bli - hvor risikoen er liten for søl og gris, både på en selv (i pene klær) og sofa, gulvteppe. Sushi? Spekemat? Passer kanskje best sommerstid da Tapas, om du har stettfat, etasjefat? En holder jo liten asjett i hånden/fanget, så kan bruke bordplassen til maten. Piroger! Litt jobb å lage, men siden det er ‘heldekkende deig’ så mer sofavennlig enn både pizza og taco. Souffle? Ser veldig fancy ut, men er nokså enkelt. Lefseruller. Ypperlig å småspise på mens en skravler og nipper til god drikke Anonymkode: 7ee65...627 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå