Gå til innhold

Har du tips til topping til langpannepizza?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke laget langpannepizza på leeenge. Har stort sett laget tynn italiensk og da med mozarella, parmaskinke osv. 

nå vil jeg ha en skikkelig klassisk hjemmelaget pizza, men trenger litt ideer til topping 🙌🏼 

Anonymkode: 32b8c...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lager tykk langpanne pizza med linsefyll og topper med aroma sopp ,rød løk,brokkoli,squash,mango og cashewnøtter. Kanskje ikke klassisk,men sykt digg😍

Anonymkode: 5365c...414

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig, kylling, skinke, pepperoni, ost, nachochips, løk, sopp, ananas, paprika, løk. 

Anonymkode: c8d6e...ab9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig, pepperoni/skinke/bacon, cherrytomater i skiver, rødløk, paprika, peanøtter, litt oregano på toppen 😋

Anonymkode: b823e...cfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallspizza :)

Kjøttdeig og løk, stekt sammen med Natvigs krydderblanding og ketchup. Skiver av Norvegia over og ingenting annet. 

Høres ikke så godt ut, men smaker fortreffelig. Fast lørdagsmat i mange år.

Anonymkode: dedeb...885

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pepperoni, spekeskinke, kjøttdeig, kylling, skinke, spekeskinke, kjøttboller, pølse, biffstrimler, tomat, paprika, løk, spinat, ost, brokkoli, sopp, mais, ananas, banan, druer osv...

Anonymkode: 7dacb...0c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk er godt (litt flau for å si dette faktisk 😂🙈😳) er å steke kjøttdeig og masse løk, og så blande oppi en pose Toro tomatsuppe 😬 ikke like mye vann da, ca 50% kanskje? 75?

Og masse ost oppå!

Anonymkode: bda21...1fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

pepperoni, spekeskinke, kjøttdeig, kylling, skinke, spekeskinke, kjøttboller, pølse, biffstrimler, tomat, paprika, løk, spinat, ost, brokkoli, sopp, mais, ananas, banan, druer osv...

Banan og druer? 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å dele langpannepizza opp i 2 eller 4 soner. Bruker både hvit pizzasaus og tomatsaus, også bruker jeg gjerne litt forskjellige oster. 
Gode fyll-alternativ er

1. artisjokk blandet med salt og olivenolje, oliven og parma/serranoskinke. Topp gjerne med ruccolasalat og flak av parmesan

2. karbonadedeig eller biffkjøtt (krydre/mariner det som du vil, men bruk gjerne litt sterke smaker), løk, jalapeño, mais og nachos (nachos has over på slutten av steketiden). Topp med syltet rødløk, koriander og hvitløksdressing. 

3. biff, blåmuggost og rødløk. Toppes med basilikum.

4. salciccia, artisjokk (på samme måte som nevnt ovenfor), buffalomozzarella. Toppet med syltet rødløk og ruccolasalat .

Anonymkode: cc6f2...0b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Banan og druer? 😳

ja har sett det på pizza, ikke smakt det selv da! men kan se for meg at det er godt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker å dele langpannepizza opp i 2 eller 4 soner. Bruker både hvit pizzasaus og tomatsaus, også bruker jeg gjerne litt forskjellige oster. 
Gode fyll-alternativ er

1. artisjokk blandet med salt og olivenolje, oliven og parma/serranoskinke. Topp gjerne med ruccolasalat og flak av parmesan

2. karbonadedeig eller biffkjøtt (krydre/mariner det som du vil, men bruk gjerne litt sterke smaker), løk, jalapeño, mais og nachos (nachos has over på slutten av steketiden). Topp med syltet rødløk, koriander og hvitløksdressing. 

3. biff, blåmuggost og rødløk. Toppes med basilikum.

4. salciccia, artisjokk (på samme måte som nevnt ovenfor), buffalomozzarella. Toppet med syltet rødløk og ruccolasalat .

Anonymkode: cc6f2...0b6

Dette er altfor fancy for 80-tallspizza/klassisk langpannepizza. :fnise: 

Klassisk langpanne skal vel ha kjøttdeig en masse, stekt sammen med gul løk og kanskje hvitløk, tomatpure og litt hermetisk tomat, kanskje litt ketchup og masse, masse pizzakrydder (oregano, timian, basilikum). Sausen kan tilsettes litt helmelk eller fløte. Toppes med mye ost, vanlig gulost. Noen hadde skiver av salami eller skinke over kjøttdeigen, før osten. Noen la også skiver av tomat på (ikke godt).

Jeg lagde det igjen for noen år siden og det var godt, men ikke så  godt som jeg husket. Smaksløkene har nok utviklet seg og blitt mer glad i italienske pizzaer med toppinger du beskriver, blant annet. 

Anonymkode: 41e13...4aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsaus, sjampinjong, pølse, purre, ost og pizzakrydder er faktisk veldig godt. Oliven og om du liker det 😊

Anonymkode: 33bf1...3d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "gamle dager" (og fremdeles hvis jeg skal lage langpannepizza med litt tykk bunn, så er det kjøttdeig stekt med litt tabasco og Toro pizzafyll med tomat og løk som gjelder. Skivet norvegia på toppen.

Jeg foretrekker vanligvis tynn pizzabunn med saus, pizzaost og ikke altfor mye, men variert, fyll, men av og til dukker behovet for å mimre opp, og da er det overnevnte som gjelder.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Moren til min venninne lagde en fantastisk pizza da jeg var barn. Det var en tykk hjemmelaget bunn med mye kjøttdeigfyll, og så bare ost oppå. Jeg tror fyllet ble lagt ved at de surret løk, så kjøtt, og tilsatte tomatpure eller tomatsaus. Aner ikke om de brukte krydder. Den var veldig lite avansert, men utrolig god. Hjemme hos meg hadde vi bare Grandiosa for min mor hatet å lage mat :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget kjøttsaus😋

•Kjøttdeig,løk,tomatpuré,hakkede tomater,salt,pepper,knuste hvitløksfedd.

•Rød pizzasaus i bunn, kjøttdeig, pepperoni,kylling,løk,paprika,hvitløkspulver,soltørkede tomater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsaus (tomatpure, hermetiske tomater, hvitløk og basilikum), bogskinke, hermetisk champignon eller ananas, norvegia. Tykk bunn og oregano på toppen.

Kanskje ikke så kreativt, men veldig norsk-hjemmelagd pizza med 90-talls vibber.

Anonymkode: c7da2...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er karbonadedeig, sjampinjong, løk og paprika blandet med Toro sitt pizzafyll med hvitløk og chili, med ost på toppen. Helt utrolig godt! 😋

Anonymkode: d4fd9...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...