Gå til innhold

Jobber 200 % i oktober, det er altfor mye vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jobber, og I oktober har jeg vært så dum at jeg har forpliktet meg til altfor mye jobb. 

11 døgnvakter (medleverturnus, arbeidstid fra 07-23, sover på jobb) 

15 nattevakter - 9 av vaktene er 10.5 timer og 6 av vaktene er på 12 timer.

Jeg tror rett og slett ikke jeg greier det likevel. Har jobbet for mye i en periode nå (rundt 150 % i snitt hele året), spesielt de to siste månedene. 

Det er vanskelig å få byttet bort vaktene og leder er svært streng med å godkjenne bytter. Skal si opp begge jobbene og starter i ny fra november (1 mnd oppsigelsestid). Kan prøve å gi bort noen av nattevaktene, men det er ikke så enkelt å finne noen til å ta dem, kan ikke bytte heller da jeg ikke kan ta noen vakter i november eller september (pga jobber allerede fullt i september og får ikke godkjent bytte hvis det fører til overtid). 

Vil egentlig helst bort fra døgnturnusen, men hvordan? Tror jeg er i ferd med å gå på en smell snart. Trenger en pause. Vet at det er en selvforskyldt situasjon, men trenger råd nå. 

Anonymkode: 43684...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sykmelde deg, da. Eller stå i det. Tenke at oktober blir en dritt måned men at den snart er over. 

Anonymkode: 367db...ffd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å bare gjennomfør. Det blir en kjip måned, men bra økonomisk!

Og ikke gjør det igjen, for sånn du holder på kan du møte veggen

Anonymkode: b5d37...a88

• Liker 3
Skrevet

IKKE stå i det. Det ødelegger bare for deg. Bare det at du kjenner at "herregud, dette går ikke" er et tydelig signal fra deg selv og kroppen din om at du ikke makter dette. 

Tenk på det sånn, du har fått ny jobb, fast stilling forhåpentligvis, du er ikke avhengig av godvilje hos den sjefen du jobber hos nå. Men du er avhengig av helsa di! Hva er best, at du tar proaktive grep for å motvirke langvarig sykmelding, eller at du pusher deg hardt nå? 

Snakk med sjefen. Få ubetalt permisjon om du så må. Helsa er verdt det. 

Anonymkode: c522f...e36

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får sykmelde deg, da. Eller stå i det. Tenke at oktober blir en dritt måned men at den snart er over. 

Anonymkode: 367db...ffd

Kan vel ikke være sykemeldt i en jobb og jobbe fulltid i en annen? 

Men kan man ha krav på permisjon i slike tilfeller? 

Skrevet

Om du er utbrent så kan du vel sykemeldes? Eller be om permisjon uten lønn fra en av jobbene? Si du trenger det for å ikke bli utbrent og sykemeldt 

Anonymkode: 30836...1db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har to jobber, og I oktober har jeg vært så dum at jeg har forpliktet meg til altfor mye jobb. 

11 døgnvakter (medleverturnus, arbeidstid fra 07-23, sover på jobb) 

15 nattevakter - 9 av vaktene er 10.5 timer og 6 av vaktene er på 12 timer.

Jeg tror rett og slett ikke jeg greier det likevel. Har jobbet for mye i en periode nå (rundt 150 % i snitt hele året), spesielt de to siste månedene. 

Det er vanskelig å få byttet bort vaktene og leder er svært streng med å godkjenne bytter. Skal si opp begge jobbene og starter i ny fra november (1 mnd oppsigelsestid). Kan prøve å gi bort noen av nattevaktene, men det er ikke så enkelt å finne noen til å ta dem, kan ikke bytte heller da jeg ikke kan ta noen vakter i november eller september (pga jobber allerede fullt i september og får ikke godkjent bytte hvis det fører til overtid). 

Vil egentlig helst bort fra døgnturnusen, men hvordan? Tror jeg er i ferd med å gå på en smell snart. Trenger en pause. Vet at det er en selvforskyldt situasjon, men trenger råd nå. 

Det er pyton men du overlever. Slike måneder har mange av oss hatt, det er tungt men det går

Anonymkode: 3d00b...f8b

Skrevet

Du bør virkelig ikke hive deg inn i dette når du allerede nå kjenner at du holder på å gå på en smell, og allerede nå er umotivert og gruer deg til det som kommer. 

Det er oppskriften på å springe rett i veggen med hodet først. Og tro meg, veggen bør du anstrenge deg for å unngå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...