Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg lurer litt på hva som er normalt.  Vi har ett barn som er 2 og vi har begge ganske travle jobber. Vi har 5 uker ferie og tar som regel 4 uker sammenhengende ferie om sommeren og resten i jul og påske.  I tillegg må vi jo ha fri på planleggingsdager. 

Mannen blir stadig invitert bort på gutteturer. Og jeg har vært litt lunken til dette.. så han har ikke reist. men nå begynner jeg å føle meg skikkelig kjip.

Turene krever gjerne 2 dager fri fra jobb og at jeg må være alene med barnet fra torsdag til mandag. 

reiser deres menn til stadighet på slike turer? Hvor gamle er barnet/barna? Hvordan gjøres det med ferie? Har dere kortere felles ferier? 

jeg har selv ikke noe behov for jentetur da jeg syns det er koselig å bruke den lille ferien vi har sammen… eventuelt kunne jeg på sikt heller tenkt med en romantisk tur bare oss to…

Anonymkode: bd189...c74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drar en gng i blandt på gutteturer, og hun på jenteturer. Det er veldig sundt for forholdet og psyken. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Morpheus skrev (2 minutter siden):

Jeg drar en gng i blandt på gutteturer, og hun på jenteturer. Det er veldig sundt for forholdet og psyken. 

Hvor små barn har dere da?

Skrevet

Her er han på 2-3 MCtreff i året, da er det fra torsdag til søndag. Dette har han gjort i ca 10 år. Den lengste turen var fra sørøstlandet til Bodø og da pga landstreffet det året. 

Vi har et barn på 15, men han har reist slik i 10 år og aldri om jeg ville nektet ham. Hans glede over turene er større enn "brydderiet" mitt med å bli hjemme med barn, uansett om hun var 5 år eller 15. 

• Liker 2
Skrevet

Han reiser 3-4 ganger i året, og de fleste turene er i helger. De lengste fra torsdag til mandag. 
Vi har ikke små barn og står derfor ganske fritt til å dra. 
I tillegg er han selvstendig næringsdrivende og kan ta med seg jobben om han drar noen plasser. Det går derfor ikke ut over ferien.

Jeg har tilsvarende muligheter til å dra på jentetur og som oftest er vi borte samtidig begge to.

Skrevet

Her er det motsatt :) jeg som reiser på jentetur et par ganger i året (ei langhelg på våren, en rett før jul). Mannen får dra hvis han vil, men han og kompisene vil heller møtes en kveld i året og ta seg en skikkelig grillfest, så da gjør de det :) 

Anonymkode: 401ea...a2b

• Liker 1
Skrevet

Skal han ellers gjøre? Dra på jenteturer?

Lå må mannen få kose seg.

Anonymkode: fbc41...6b3

• Hjerte 1
Skrevet
Blåjojo skrev (1 minutt siden):

Han reiser 3-4 ganger i året, og de fleste turene er i helger. De lengste fra torsdag til mandag. 
Vi har ikke små barn og står derfor ganske fritt til å dra. 
I tillegg er han selvstendig næringsdrivende og kan ta med seg jobben om han drar noen plasser. Det går derfor ikke ut over ferien.

Jeg har tilsvarende muligheter til å dra på jentetur og som oftest er vi borte samtidig begge to.

Ja altså før vi fikk barn reiste vi begge både hit og dit på turer både med og uten hverandre. Men da hadde vi også uendelig med overtid å avspasere..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal han ellers gjøre? Dra på jenteturer?

Lå må mannen få kose seg.

Dra på ferie med familien? 

• Liker 3
Skrevet

Her jobber han 5 uker på sjøen og er hjemme 5 uker. Synes han burde dratt på flere gutteturer enn han gjør, tror han hadde hatt utrolig godt av å ha litt flere impulser enn «bare» jobb, barn og meg. Er også noe med å bevare de gode vennskapene man har, selv om man har fått barn. Vi har tre barn i barnehagealder, og han har ikke vært på guttetur på 4 år. 

Anonymkode: ddc99...20d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det motsatt :) jeg som reiser på jentetur et par ganger i året (ei langhelg på våren, en rett før jul). Mannen får dra hvis han vil, men han og kompisene vil heller møtes en kveld i året og ta seg en skikkelig grillfest, så da gjør de det :) 

Har små barn, forøvrig. Eldste er fire år :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner. Han reiser en del med jobben og er da borte en natt eller to. Og han er med venner på fest og festivaler o.l ganske ofte. Er ikke som han ikke gjør noe sosialt med kompiser… 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dra på ferie med familien? 

Hva er gøy med det? Blir jo som å ta med seg fisk på fisketur…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er gøy med det? Blir jo som å ta med seg fisk på fisketur…

Syns du ikke det er gøy å dra på ferie med familien. Stakkar deg?

• Liker 5
Skrevet

Han har aldri reist på gutteturer, men har jevnlig vært på jobbturer eller tatt en tur til familien i utlandet. Jeg hadde ikke sagt nei til gutteturer heller, men han har ikke interesse av det. Det er som regel jeg som må overtale ham til en kveld med gutta innimellom. De maser stadig på ham, men han vil sjelden. Jeg er på jentetur to helger i året. 

Ja det er strevsomt med småbarn, men godt for begge to å få luftet seg litt. 

Anonymkode: 41c84...661

Skrevet

Vi har barn i småskolen, han jobber mye borte (i gjennomsnitt ca halve året). Da er jeg alene med barna. Han har en fast guttetur i året. Jeg har ikke noe fast, men drar også på minst en tur i året som er uten mann og barn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei

jeg lurer litt på hva som er normalt.  Vi har ett barn som er 2 og vi har begge ganske travle jobber. Vi har 5 uker ferie og tar som regel 4 uker sammenhengende ferie om sommeren og resten i jul og påske.  I tillegg må vi jo ha fri på planleggingsdager. 

Mannen blir stadig invitert bort på gutteturer. Og jeg har vært litt lunken til dette.. så han har ikke reist. men nå begynner jeg å føle meg skikkelig kjip.

Turene krever gjerne 2 dager fri fra jobb og at jeg må være alene med barnet fra torsdag til mandag. 

reiser deres menn til stadighet på slike turer? Hvor gamle er barnet/barna? Hvordan gjøres det med ferie? Har dere kortere felles ferier? 

jeg har selv ikke noe behov for jentetur da jeg syns det er koselig å bruke den lille ferien vi har sammen… eventuelt kunne jeg på sikt heller tenkt med en romantisk tur bare oss to…

Ja han drar på guttetur, ca 2 ganger i året. Det er viktig å gjøre litt hver for seg også. Synes du er kjip hvis du utrykker surhet for det. 

Anonymkode: abcca...ffb

Skrevet

Ja, det gjør han, o det gjør jeg også. Men vi har kun vært borte en natt da. Men ikke noe i veien for en hel helg. Syns det er viktig med litt time-out. Men vi vil gjerne være mer sammen alene også. Sv.mor er super og passet barna i sommer så vi fikk en hotellovernatting. (x2, men en natt av gangen) 

Anonymkode: 68974...1d1

Skrevet

Vi har to små, og mannen dro vel på første mini guttetur da eldste var 1/2 år (da bare lør + søn). Han er vel på 2-3 i året? I år har jeg vært det samme.

Skal sies at jeg selv drar til lunsj på fredag, for feriedagene behøver vi virkelig mtp å få kabalen til å gå opp. Mannen kan gjerne dra en torsdag, men da bruker han avspasering og ikke feriedager.

Ja, det er slitsomt med full jobb, og så ikke noe tid til å hente seg inn i helgen (kun et par timer mellom legging av de og seg selv, med mindre leggingen går skeis da). Men vi tåler det 2-3 ganger i året, da vi begge har full forståelse for behovet for å komme seg litt bort og oppleve noe litt annet. Og fra barna var 1,5 år og 3,5 år, så gikk det jo mye greiere å ha de alene.

Anonymkode: ed063...4c5

Skrevet

Jeg skulle ønske min dro oftere på gutteturer. Jeg er av de som "dytter" han ut døra, når mulighetene kommer.

Jeg reiser på jenteturer, ikke ofte, men av og til.

Det er jo så deilig å være "alene" hjemme ❤️ 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...