Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig prøvesvar på AMH. Jeg er 35 år og har verdier på 6,1. Når jeg søker på internett virker det som om dette er utrolig lavt for min alder, men samtidig ser jeg at grensene for hva som regnes som "normalt" er veldig vid. Hvor lave verdier må man ha før man har for lav AMH?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.

I fjor, da jeg var 40, fikk jeg målt AMH og den var på 5. Gynekologen sa det var bra i forhold til alder. Tok en ny blodprøve tidligere denne uka, får svar i uka som kommer, siden jeg har mistet to ganger og blitt 41. Får se hvor mye lavere den er blitt.

Anonymkode: 89229...c59

Skrevet

Hei, 

AMH er et tall som ikke sier så mye om det totale bildet. Det må også kunne settes i sammenheng med det legene faktisk ser. Jeg har AMH under 1 og det er veldig lavt, men enda så finner de eggposer på meg og har hatt 1 vellykket uttak som ble til en blastocyst. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg sjekket fertilitet ved nyttår og fikk beskjed av gynekologen at de anbefaler donoregg ved AMH på 3, jeg hadde AMH på 1 og er naturlig gravid i uke 27 nå. Jeg er 43 år og aner ikke hva amh lå på før

Anonymkode: 458a4...bea

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 41 år. AMH lå på 4,3 nå i august og jeg ble gravid på naturlig måte samme mnd. Er i uke 6 nå. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg mener verdien er 3 for kvinner i fruktbar alder. Den vil synke med alderen. Hvis du har under 3, anser man det som at man vil ha vanskeligheter med å bli gravid. Men det skjer :) 

Anonymkode: a2a0c...2f4

Skrevet
LJo11 skrev (15 minutter siden):

Hei, 

AMH er et tall som ikke sier så mye om det totale bildet. Det må også kunne settes i sammenheng med det legene faktisk ser. Jeg har AMH under 1 og det er veldig lavt, men enda så finner de eggposer på meg og har hatt 1 vellykket uttak som ble til en blastocyst. 

Hvor mange eggposer kan man ha når AMH er under 1? Er nysgjerrig, da jeg tok blodprøver jeg snart får svar på. Hadde 3-4 eggposer per eggstokk, men vet ikke AMH ennå. Den var på 5 i fjor, da var det 5 eggposer per eggstokk. Så er AMH-tallet det samme ca. som antall eggposer per eggstokk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sjekket fertilitet ved nyttår og fikk beskjed av gynekologen at de anbefaler donoregg ved AMH på 3, jeg hadde AMH på 1 og er naturlig gravid i uke 27 nå. Jeg er 43 år og aner ikke hva amh lå på før

hvor mange egg hadde du med en AMH på 1? Og, masse gratulerer med graviditet. :) 

Skrevet

Takk😊 Tja si det, jeg var bare nysgjerrig og hadde ingen planer om ivf ol. De regnet 5 eggposer pr eggstokk, men vet jo ikke om det var egg i de og evt kvalitet. Tror AMH var lavere enn de antok. Men tror de anser AMH over 30 som bra. Men jeg er ingen ekspert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk😊 Tja si det, jeg var bare nysgjerrig og hadde ingen planer om ivf ol. De regnet 5 eggposer pr eggstokk, men vet jo ikke om det var egg i de og evt kvalitet. Tror AMH var lavere enn de antok. Men tror de anser AMH over 30 som bra. Men jeg er ingen ekspert 

Da var det jo fantastisk at du ble gravid. :) Håper alt går bra videre i svangerskapet. Hvor mange sykluser prøvde dere før du ble gravid? Jeg er 41, og skal prøve igjen snart etter en SA. Håper jeg kan bli gravid og holde på fosteret.

Skrevet

Det var litt spesielt  siden jeg mistet el i 6 mnd og hadde tilslutt el etter en syklus på 45 dager. Så vet ikke helt om det var pga covid eller stress,  men klaffet tilslutt.  Lykke til til deg😊

• Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, LJo11 said:

Hei, 

Det var godt å høre. Lykke til!

Skrevet

For 10 år siden var jeg gjennom prøverør. Under utredningen hadde de funnet svært få sperm hos mannen, og AMH på 2 hos meg. Det kom som en bombe på meg som da var 28 år. Men de fikk ut 8 egg, hvor et av de idag er en pike på 9 år. 3 embryoer ble fryst ned, hvor et idag er en pike på 6 år ❤️ 

Idag er jeg 10 år eldre, og har ingen tegn til overgangsalder ennå, men hvor mange eggposer de hadde funnet idag aner jeg ikke. Aner ikke hva AMH er idag heller.

Min erfaring med lav AMH er at det har ikke så mye å si. 

Anonymkode: da4f3...32a

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...