Gå til innhold

Mamma er sint på meg pga. jeg har tatt botox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Jeg er 34, mor min er i 60-årene. For litt siden tok jeg litt forebyggende botox for første gang. Veldig lite og naturlig resultat, ingen som har lagt merke til det/kommentert det. Hadde ikke tenkt å si noe til min mor, hun er av typen som er imot alt sånt og aldri har brukt maskara engang. Men så fikk hun vite det via søsteren min. Og hun har sendt mange meldinger. Hun er sint, skuffet og lager dette til en stor greie..? Hjelp? Hva gjør jeg? Synes dette er svært ubehagelig 

Anonymkode: d0793...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gammel nok til å ta Botox er du gammel nok til å ta dine egne avgjørelser. Fortell henne at det er en privatsak du ikke er interessert i tilbakemeldinger på. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Elle Melle skrev (Akkurat nå):

Er du gammel nok til å ta Botox er du gammel nok til å ta dine egne avgjørelser. Fortell henne at det er en privatsak du ikke er interessert i tilbakemeldinger på. 

Ja, enig i det. Og det gjør jeg også. Men vondt at hun har så sterk reaksjon på dette. Sier hun ikke kjenner meg igjen som person, jeg bare er utseendefokusert osv. 

• Hjerte 1
Skrevet

Min kropp - mitt valg.

Enkelt svar hun må respektere.

Anonymkode: e960e...7f6

• Liker 2
Skrevet

Din mor har gjort sine valg i livet, nå må du få gjøre dine valg. 

Anonymkode: bd4cc...52a

• Liker 3
Skrevet

Sykt irriterende med de som er så stolte av å ikke bruke sminke, naturlig er best og blabla.. og skal hevde seg over andre. 

Anonymkode: d2f7f...01d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykt irriterende med de som er så stolte av å ikke bruke sminke, naturlig er best og blabla.. og skal hevde seg over andre. 

Anonymkode: d2f7f...01d

Jeg tipper det ikke er hevding så mye som bekymring. Det er et samfunnsproblem når kvinner i 30-årene føler de må begynne å bruke Botox og lignende/andre virkemidler for å føle seg pene nok. Det høres ut som TS' mor har prøvd å lære barna sine andre verdier, og nå er skuffet over valget datteren har tatt. Hun må selvfølgelig bare bite det i seg, men jeg synes ikke det er grunnlag for å anklage henne for å være stolt og hevde seg.

Anonymkode: b1860...e2d

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg hadde også blitt overrasket over at en 34-åring tok botox og fryktet fortsettelsen, men du bestemmer jo selv over din kropp. 

Anonymkode: f147e...07e

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen er fin med botox så skjønner din mor. Det koster også. Dette var dumt av deg. Du er 34 år, hallo. Det er bare så stygt med botox, fillers og ducklips.

Anonymkode: 1dfdb...2fc

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen er fin med botox så skjønner din mor. Det koster også. Dette var dumt av deg. Du er 34 år, hallo. Det er bare så stygt med botox, fillers og ducklips.

Anonymkode: 1dfdb...2fc

Som sagt er det ingen som har lagt merke til det, ikke engang min egen mor (før hun ble fortalt det). Jeg vedder på at mange av de du ser og prater med i dagliglivet har botox, men gjort på en bra måte som gjør du ikke legger merke til det.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt er det ingen som har lagt merke til det, ikke engang min egen mor (før hun ble fortalt det). Jeg vedder på at mange av de du ser og prater med i dagliglivet har botox, men gjort på en bra måte som gjør du ikke legger merke til det.

Hva er vitsen hvis folk ikke legger merke til det en gang? 

Anonymkode: 3a15e...01a

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For min del gjør det at jeg ikke rynker pannen og sinnarynken like mye, og det har forebyggende effekt. Men kan fortsatt bevege og rynke pannen men ikke like mye.

• Liker 3
Skrevet

For min del gjør det at jeg ikke rynker pannen og sinnarynken like mye, og det har forebyggende effekt. Men kan fortsatt bevege og rynke pannen men ikke like mye.

Men hvorfor ser ikke folk som kjenner deg forskjell når du beveger og rynker pannen mindre enn vanlig? Jeg ser jo når søsteren min og venninnene mine har tatt Botox, selvom jeg kanskje ikke alltid ser det på fremmende? 
vel, moren din vet det uten at hun ser det, og det har sikkert forebyggende effekt. Jeg hadde blitt skuffet om det var datteren min så jeg skjønner henne, men du er jo voksen så du må jo be henne slutte og blande seg. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke normalt å legge merke til bittesmå endringer.

Du ser ikke om hun går ned 5 kg heller, men hun føler seg bedre.

Anonymkode: 90418...25a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At ingen har kommentert det, betyr ikke at ingen har lagt merke til det. Men det er vel heller ikke denne første gangen som er problemet, men det faktum at du helt garantert ikke stopper her.

• Liker 5
Skrevet

Hun er vel bekymret for at du skal ende opp som en av dem som tar flere og flere inngrep, og som ender opp med å ødelegge seg. Jeg påstår ikke at du kommer til å gjøre dét, men jeg kan forestille meg en slik bekymring hos moren din.

Anonymkode: 5cd15...1e6

• Liker 5
Skrevet

Skjønner din mor. Hun synes vel du ser ut som et naut. 

Anonymkode: 00e2e...579

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

At ingen har kommentert det, betyr ikke at ingen har lagt merke til det. Men det er vel heller ikke denne første gangen som er problemet, men det faktum at du helt garantert ikke stopper her.

Helt garantert altså?? Jeg tar botox i sinnarynka. Det er det eneste jeg har gjort og kommer til å gjøre av behandling som forandrer utseendet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ta Botox eller andre injeksjoner før jeg er over 45. Bare vedlikehold av samme områder som nå. 

• Liker 1
Skrevet

Dette handler muligens om at moren din kan føle litt på at hun har mislyktes som mor i form av å «feile» i å ha gitt deg en god selvfølelse, og synes det er trist at du tenker at du trenger å sprøyte nervegift i ansiktet, når hun synes du er perfekt som du er ❤️

Jeg må ærlig si at jeg håper min datter aldri føler på dette skjønnhetspresset når hun blir voksen, samtidig håper jeg at vi fortsatt kan kommunisere på en god måte uansett hvilke valg hun tar. 

Anonymkode: 14025...1be

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...