Gå til innhold

Nylig kjøpt rekkehus/ parkering/ trakkasering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Noen som har litt peiling på regler angående parkering. Har nylig kjøpt meg rekkehusleilighet/endeleilighet. På feltet er det tre rader med rekkehus. De som bor på endelighetene parkerer på utsiden. Dette er noe de går sammen med rekkene og bestemmer. Jeg har sagt ifra til naboene at det blir plassen min da jeg har satt opp ladeboks. Og egentlig sagt ifra at siden det er min vegg og alle de andre har det på den måten så vil jeg også følge dette. Dette har endt med trakassering. 3 av naboene er misfornøyd med det og legger søppel på plassen min og går og snakker rett og slett bare dritt om meg til de andre naboene. Tatt en prat med de som holder på slik og de bruker bare at sånn har vi alltid hatt det at vi steller oss på den plassen. Hva gjør jeg? Den ene naboene har til og med stelt seg forann meg på purr faen. 

Endret av Inecath
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt, er dette din faste plass som hører til din leilighet? Eller har du bare tatt deg til rette og valgt deg en "fast" plass som de andre ikke får bruke?

Anonymkode: 7b295...57c

• Liker 11
Skrevet

Litt kronglete det her, men de på feltet har på en måte satt sine egne regler, så de som bor i endeleilighetene parkerer utenfor veggen sin, så alle gjør det på feltet men når jeg kom flyttende dit så mener de på rekka at det er første mann til mølla, så blir jo ikke at dette er min plass, men når alle har det slik og det er ladeboks på veggen min som tilhører min leilighet (stod der fra før når jeg kjøpte) og hun som bodde der parkerte også der og hadde ett helvette med dem om det. Regelen er slik på feltet at de som har garasje parkerer i garasjen og de som hadde endevegg eller ladeboks har lov til å parkere der, men de lager bare ett styr. Kommer ikke til noen enighet, så trenger litt råd og hjelp. Eneste reglene jeg vet er de de selv har satt men det skal plutselig ikke gjelde meg 🤪

Skrevet

Og når dette har endt med baksnakking og trakkasering vet jeg ikke mine arme råd her 

Skrevet

Legg inn forslag til styret at man vedtektsfester hvilke plasser som tilhører hvilken bolig. 

• Liker 15
Skrevet

Tusen hjertelig for svar 

Skrevet

Hvorfor kan ikke de andre parkere utenfor sine leiligheter? Er det ikke vei frem til hver boenhet?

Anonymkode: 4ab1d...f7f

Skrevet

Dette må du jo bare ta opp på styremøte og få formalisert. Det nytter ikke med muntlige regler på sånt, det må stå i vedtekter.

Anonymkode: 5156d...fd7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor kan ikke de andre parkere utenfor sine leiligheter? Er det ikke vei frem til hver boenhet?

Anonymkode: 4ab1d...f7f

Det er vel heller unntaket etter min erfaring. Og hvis det hadde vært tilfelle hadde det neppe vært et problem

Anonymkode: e6b88...a4b

Skrevet

Det hjelper ikke hva som er eller har vært praksis i alle år, ei heller hva som er naturlig og logisk. Det må stå i vedtektene. Om det ikke står noe der nå,  får du forsøke og få med tilsnakkende naboer om å fremme det som sak på årsmøte. Inntil da har vel alle de samme rettighetene på alt som er fellesområder. Ikke at de kan lade på en strømboks du betaler for, men man kan ikke sette opp strømboks på fellesområdet og med det erklære det for sitt. 

Anonymkode: 566f7...3e0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...