Gå til innhold

Ting jeg lærte av alvorlig utmattelse, deletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver i dag fordi jeg må minne meg selv på dette. Håper andre vil dele sine læresetninger som de fikk gjennom å jobbe seg ut av langvarigutmattelse, eller utbrenthet. Tror vi har mye å lære av hverandre. ❤️ 

1. Ta valget om å IKKE delta på noe sosialt lang tid i forveien, i stedet for å vente for å se an formen. Venter du legger du et press på deg selv om å føle deg bedre, og bruker tid og energi og ressurser på å gruble og angste rundt hvorvidt du kan delta eller ikke, hva folk vil mene osv. Om du bare sier nei, kan du sørge over det, og hvis du mot formodning får en hopp i funksjonsnivå kan du heller delta på kort varsel. (Denne sliter jeg fremdeles med, for jeg føler at det er frekt å si fra 4 uker i forveien at "jeg kan ikke komme", da ender jeg med å bruke 4 uker heller på å håpe på å få det til og sliter meg ut.)

2. Om det er fint vært, ikke ta det som et tegn på at du burde gå ut og nyte og få noe ut av dagen. Aksepter at utmattelsen er den sammen uavhengig av vær. Nyt at det er fint vær med akkurat de avslappende aktivitetene du hadde tenkt fra før av. Det er godt med fint vær selv om man ser på det fra senga innenfra. 

Anonymkode: 697b7...db9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...