Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som er glad i alkohol, litt for mye, og han drikker ofte til han nesten ikke vet hvor han er. Han har nok et alkoholproblem. Eller, jeg vet han har det.  Flere ganger har han vært ute alene og jeg får ikke tak i ham før langt på natt. Da kommer han seg nesten ikke hjem, vet ikke hvor han er, telefonen går tom for strøm. Har ikke noe i mot at han drar ut med venner eller tar seg en øl ute alene, men jeg synes ikke noe om at han drikker seg sanseløs til langt på natt og ikke tar telefonen på 8 timer. Ofte uten å si ifra på forhånd eller etter å ha sagt han kommer hjem etter et par timer. Det gjør meg veldig redd og stressa. Vi har hatt mange samtaler om dette og det har blitt mye bedre med tiden. På fredag var vi i byen, skulle han egentlig til en kompis, men det ble avlyst. Han sa han ble med hjem, han hadde egentlig mye å jobbe med hjemme. Så overhører jeg han på telefonen et kvarter senere der han sier han skal ut på byen og jeg skal hjem 🤨 Konfronterte ham og kom litt mye følelser på en gang, lurte på hva han hadde følt om jeg holdt på som han. Nå har han såvidt snakket til meg siden da. Jeg har forsøkt å gå stille i gangene og å snakke med ham. Han sier han ikke er sint, men stenger meg ute. Er jeg en helt urimelig samboer? Er det jeg som tar feil her?

Anonymkode: 98a90...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har et faktisk alkoholproblem som avhengighet til alkohol, kan du ikke løse det ved å be ham drikke mindre. 

Anonymkode: 68845...017

Skrevet

2 valg

A: Ødelegg livet ditt medå være medavhengig

B: Forlat ham og si at det er frem til han klarer å kutte alkoholen

• Liker 4
Skrevet

Det hadde vært en dealbreaker for meg

Anonymkode: eb602...f20

• Liker 1
Skrevet
bilstripe skrev (2 timer siden):

2 valg

Dette! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en samboer som er glad i alkohol, litt for mye, og han drikker ofte til han nesten ikke vet hvor han er. Han har nok et alkoholproblem. Eller, jeg vet han har det.  Flere ganger har han vært ute alene og jeg får ikke tak i ham før langt på natt. Da kommer han seg nesten ikke hjem, vet ikke hvor han er, telefonen går tom for strøm. Har ikke noe i mot at han drar ut med venner eller tar seg en øl ute alene, men jeg synes ikke noe om at han drikker seg sanseløs til langt på natt og ikke tar telefonen på 8 timer. Ofte uten å si ifra på forhånd eller etter å ha sagt han kommer hjem etter et par timer. Det gjør meg veldig redd og stressa. Vi har hatt mange samtaler om dette og det har blitt mye bedre med tiden. På fredag var vi i byen, skulle han egentlig til en kompis, men det ble avlyst. Han sa han ble med hjem, han hadde egentlig mye å jobbe med hjemme. Så overhører jeg han på telefonen et kvarter senere der han sier han skal ut på byen og jeg skal hjem 🤨 Konfronterte ham og kom litt mye følelser på en gang, lurte på hva han hadde følt om jeg holdt på som han. Nå har han såvidt snakket til meg siden da. Jeg har forsøkt å gå stille i gangene og å snakke med ham. Han sier han ikke er sint, men stenger meg ute. Er jeg en helt urimelig samboer? Er det jeg som tar feil her?

Anonymkode: 98a90...ba7

Hei! 
opplevd nesten samme, ga seg aldri.. til og med ikke med nyfødt i hus..

Jeg opplevde at det ødela meg, uansett om jeg elsker han av hele mitt hjerte. Flyttet ut for ett halvt år siden, og alt jeg vil er å dra tilbake.. men samtidig vet jeg at jeg vil ødelegge meg selv og ungen om han ikke endrer seg…så blir ikke før den tid..

Har han alltid vert sånn? Tenker det er vesentlig…

Anonymkode: 50102...186

Skrevet
7 hours ago, bilstripe said:

2 valg

Dette, men ikke ta ham tilbake. Jeg var sammen med en alkoholiker. Jeg slo opp, han dro til avrusning, jeg tok ham tilbake, så ble det like ille igjen sakte men sikkert. Så mange bortkasta år.

Dette blir ikke bedre, TS. Det blir bare verre.

Anonymkode: 12d7d...b7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette, men ikke ta ham tilbake. Jeg var sammen med en alkoholiker. Jeg slo opp, han dro til avrusning, jeg tok ham tilbake, så ble det like ille igjen sakte men sikkert. Så mange bortkasta år.

Dette blir ikke bedre, TS. Det blir bare verre.

Anonymkode: 12d7d...b7a

Hei! Ikke ts, men lignende situasjon…

hvor lenge var det slutt? Liksom hvor lang tid måtte han bevise noe før du tok han tilbake? Og hvor lang tid tok det før det ble ille igjen? 

Anonymkode: 50102...186

Skrevet

Hei, jeg har hatt en samboer som var helt lik som din. Det ble slutt mellom oss etter to år, og det var det beste som har skjedd meg. Jeg sliter fortsatt med problemer med tillit til min nåværende kjæreste som ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt. 

Prøv å se om du kan klare å skape deg et liv uten han. For han er det kun alkoholen som betyr noe, og sånn kommer det til å forbli helt til den dagen han slutter helt å drikke. 

Anonymkode: 731a1...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...