AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Jeg tror jeg har en cyste på eggstokken som sprakk for en uke siden, har fortsatt vondt nederst i magen, men smertene er betydelig redusert. Det jeg lurer på, er om noen av dere har hatt cyster på eggstokkene, men fortsatt blitt gravid? Håper på svar fra dere 🥺 Anonymkode: d8f92...575
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Ja, har hatt cyste på eggstokk. Fikk to barn før og to etterpå. Anonymkode: d9168...0ba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Det er helt normalt å få vann yster på eggstokkene i blant. Det skyldes bare eggløsning som ikke gikk helt som den skulle. Klart du kan bli gravid. Anonymkode: 062c0...b7d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tror jeg har en cyste på eggstokken som sprakk for en uke siden, har fortsatt vondt nederst i magen, men smertene er betydelig redusert. Det jeg lurer på, er om noen av dere har hatt cyster på eggstokkene, men fortsatt blitt gravid? Håper på svar fra dere 🥺 Anonymkode: d8f92...575 Jeg fikk en cyste etter jeg tok abort, fikk beskjed om at den sprekker av seg selv - og det gjorde den. Har ikke fått noen barn enda, men forhåpentligvis blir ikke det noe problem når jeg starter prøvingen 😊 Anonymkode: af236...ee8
SmuleSMitt Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Gjør det alltid vondt når en cyste sprekker? Eller kan den sprekke uten at man merker noe til det?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt normalt å få vann yster på eggstokkene i blant. Det skyldes bare eggløsning som ikke gikk helt som den skulle. Klart du kan bli gravid. Anonymkode: 062c0...b7d Ts her Vil det si at jeg ikke kan bli gravid denne måneden da, pga egget aldri ble sluppet fordi det ble til en cyste istedenfor? Cysten min sprakk akkurat da jeg skulle ha eggløsning, er derfor redd for at egget ikke klarte å bli sluppet 😥 Anonymkode: d8f92...575
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 SmuleSMitt skrev (46 minutter siden): Gjør det alltid vondt når en cyste sprekker? Eller kan den sprekke uten at man merker noe til det? Om jeg ikke tar helt feil nå, så tror jeg man alltid kjenner om en cyste sprekker, i forskjellig smertegrad da, avhenger av hvor stor cysten er Anonymkode: d8f92...575 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Hadde cyste i april, ble gravid i juni. Gynekologen sa at vanncyster som det ikke hindrer graviditet, de forsvinner stort sett av seg selv og kan komme og gå. Anonymkode: 81c6e...0ec 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her Vil det si at jeg ikke kan bli gravid denne måneden da, pga egget aldri ble sluppet fordi det ble til en cyste istedenfor? Cysten min sprakk akkurat da jeg skulle ha eggløsning, er derfor redd for at egget ikke klarte å bli sluppet 😥 Anonymkode: d8f92...575 Mest sannsynlig henger denne cysten igjen fra forrige eggløsning. Da jeg var på fertilitetsklinikk, fant de 4 follikler på høyre side - hvor den ene var i ferd meg å gå til eggløsning. På venstre side var det kun en cyste - de sa at det var en follikkel fra forrige syklus som hadde vokst og vokst - og at den mest sannsynlig kom til å sprekke og forsvinne i løpet av syklusen. De mente altså at jeg kom til å få eggløsning på høyre side om få dager - til tross for cysten som levde sitt eget liv på venstre side 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Hatt cyste og blitt gravid så. Anonymkode: 11a82...a31
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Kvinne87Rogaland skrev (12 minutter siden): Mest sannsynlig henger denne cysten igjen fra forrige eggløsning. Da jeg var på fertilitetsklinikk, fant de 4 follikler på høyre side - hvor den ene var i ferd meg å gå til eggløsning. På venstre side var det kun en cyste - de sa at det var en follikkel fra forrige syklus som hadde vokst og vokst - og at den mest sannsynlig kom til å sprekke og forsvinne i løpet av syklusen. De mente altså at jeg kom til å få eggløsning på høyre side om få dager - til tross for cysten som levde sitt eget liv på venstre side 🤷♀️ Takk for svar! Jeg sluttet på p piller for 3 uker siden, derfor tror jeg ikke at den cysten har vært der siden sist eggløsning, da jeg ikke har eggløsning med p piller 😔 Men kanskje jeg kan være heldig, og at cysten sprakk på høyre side, og at egget ble sluppet på venstre side denne måneden? 🤣 Anonymkode: d8f92...575
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg har en cyste på eggstokken som sprakk for en uke siden, har fortsatt vondt nederst i magen, men smertene er betydelig redusert. Det jeg lurer på, er om noen av dere har hatt cyster på eggstokkene, men fortsatt blitt gravid? Håper på svar fra dere 🥺 Anonymkode: d8f92...575 Ja cyster er vanlig og går stortsett vekk av seg selv. Kun store blodcyster du må på sykehuset for. Det går nok fint skal du se. Men om du fremdeles gjør vondt etter en ule bør du ta kontakt med lege/GYN for en sjekk. Anonymkode: 778f2...4d1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 SmuleSMitt skrev (1 time siden): Gjør det alltid vondt når en cyste sprekker? Eller kan den sprekke uten at man merker noe til det? Noen merker ikke noe i det hele tatt. Spørs hvor liten eller stor den er. Anonymkode: 778f2...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Selvsagt kan man bli gravid selvom man har cyste? Anonymkode: 35407...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå