Gå til innhold

Dere som kontakter bruktselgere på Finn/Tise uten å følge opp:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor?

Jeg selger litt diverse barneklær/egne ting.

Like ofte som gjennomførte salg kommer disse greiene som Finn har laget morsomme reklamer på.

De som bare spør «250 kr?» uten noe mer tar jeg ikke så seriøst.

Men MANGE er sånn «er disse fortsatt til salgs, og kan jeg hente i dag/dag X». 

Jeg svarer raskt, hører ikke noe mer. 

Hvorfor gjør så mange dette?

Anonymkode: bae3c...220

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AprilRyan
Skrevet

Vet ikke. Kanskje de ombestemmer seg, glemmer det, kjøper det av noen andre eller noe.

Det er ganske irriterende i hvert fall og mange andre merkelige opplevelser.

Det var ei som for eksempel nå nylig ville kjøpe en kjole av meg. Avtalte at jeg kunne legge den ut i postkassen og da skriver hun at hun skulle hente den om ikke så lenge og at hun skulle vippse. Jeg fikk ingenting på vipps og etterspurte det, men fikk ikke svar. Skrev at den ikke kom til å bli lagt ut før jeg hadde fått betalt. Veldig rart, men fikk en unnskyldning noen dager etter om at hun ikke skulle ha den på grunn av x og y. Jeg begynte å lure litt på om hun trodde at jeg var dum nok til å legge den ut før mottatt betaling.

Ellers er det endel som avtaler henting eller vil møtes, men som jeg aldri hører noe mer fra.

Heldigvis er de fleste ok og kommer når de skal eller kommer til avtalt sted.

Skrevet
AprilRyan skrev (16 minutter siden):

Vet ikke. Kanskje de ombestemmer seg, glemmer det, kjøper det av noen andre eller noe.

Det var ei som for eksempel nå nylig ville kjøpe en kjole av meg. Avtalte at jeg kunne legge den ut i postkassen og da skriver hun at hun skulle hente den om ikke så lenge og at hun skulle vippse. Jeg fikk ingenting på vipps og etterspurte det, men fikk ikke svar. Skrev at den ikke kom til å bli lagt ut før jeg hadde fått betalt. Veldig rart, men fikk en unnskyldning noen dager etter om at hun ikke skulle ha den på grunn av x og y. Jeg begynte å lure litt på om hun trodde at jeg var dum nok til å legge den ut før mottatt betaling.

Ellers er det endel som avtaler henting eller vil møtes, men som jeg aldri hører noe mer fra.

Det var en som spurte om jeg ikke kunne legge tingene utenfor hos meg/henge i en pose på døra, slik at hun kunne prøve dem selv om jeg ikke var hjemme. 

Lurer på hva de selv hadde gjort hvis noen foreslo noe sånt ..? Og er sånne folk bare utspekulerte eller ekstremt naive?

Skrevet
AprilRyan skrev (42 minutter siden):

Jeg lurer på om en «teknikk» noen bruker er å kontakte flere samtidig? 🤷‍♀️

Om jeg er interessert i noe venter jeg et par tre dager på svar før jeg leter etter annet. Minst 48 timer liksom, og hvertfall mer enn 1 minutt. 

SYKT irriterende 🤷‍♀️

Gjest AprilRyan
Skrevet
ti10 skrev (47 minutter siden):

Det var en som spurte om jeg ikke kunne legge tingene utenfor hos meg/henge i en pose på døra, slik at hun kunne prøve dem selv om jeg ikke var hjemme. 

Lurer på hva de selv hadde gjort hvis noen foreslo noe sånt ..? Og er sånne folk bare utspekulerte eller ekstremt naive?

De tror kanskje at de skal komme unna med det, men det virker rart at noen skal gå på noe sånt. Men man vet jo aldri om de har prøvd det før og så lurt noen andre. Selv om en skulle tro at de da ble utestengt fra Finn/Tise.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg lurer på om en «teknikk» noen bruker er å kontakte flere samtidig? 🤷‍♀️

Om jeg er interessert i noe venter jeg et par tre dager på svar før jeg leter etter annet. Minst 48 timer liksom, og hvertfall mer enn 1 minutt. 

SYKT irriterende 🤷‍♀️

Ja, det kan være. Jeg svarer ganske kjapt, men kan være at de fikk en bedre deal et annet sted eller fikk noe til en bedre pris.

Jeg venter også, men kontakter bare folk om jeg virkelig har lyst på akkurat den tingen/plagget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...