AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Baby er 14 dager i dag. Mesteparten av begge familier har vært innom og hilst på det nye familiemedlemmet - alle unntatt min bror med familie. Alle har selv tatt kontakt og spurt om de kan komme og hilse på. Jeg har ikke hørt noe fra min bror. Han vet at babyen er født da han var hos mine foreldre da jeg ringte dem, vet derfor at han både ble informert og fikk se bilde i den anledning, har derfor ikke sendt han en egen melding om at babyen er kommet. Syns det ble litt smør på flesk og har hatt litt nok med meg selv etter en tøff fødsel. Kan det være at han sitter og venter på invitasjon? Synes det er litt leit at det ikke er kommet så mye som en gratulasjon en gang. Dette er vårt første barn, så er plutselig litt usikker på om folk forventer å bli inviterte? Anonymkode: d592e...4e8
Anonym6789 Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Spørs litt på relasjonen og hvor tett dere er ellers. Pleier han å komme på besøk? Om jeg hadde fått vite av mamma at mine søsken har fått barn, så hadde jeg likevel forventet å få et bilde eller noe av babyen direkte fra bror/søster. Kanskje han også føler seg utelatt? 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Min bror er av typen som ikke er noe flink til å ta initiativ til slik. Han bryr seg jo om familie, men han er bar en av de som ikke tenker over å ta initiativ, så han må vi invitere på feks slik besøk 😅 han er jo helt med når han kommer, så handler ikke om motvilje eller at han ikke bryr seg. Anonymkode: e49b9...8f9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Han fikk aldri eget bilde av babyen? Men han er også voksen? Jeg fikk høre av mamma at jeg hadde blitt tante, og fikk aldri bilde, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ble ekstremt skuffet. Og det dårlige forholdet jeg og søskenet mitt hadde fra før, ble ikke akkurat noe bedre av å gjøre det slik. Så om du greide å sende et bilde til andre, så ser jeg ikke hvor vanskelig det skulle vært å trykke på navnet hans samtidig? Men det er mine tanker. Jeg ville nok invitert han, kanskje sende en sms med beskjed om at du har hadd det litt tøft, men at du hadde synes det hadde vært koselig om han kom på besøk. Også lagt ved et bilde av lillegull. Anonymkode: c71be...390 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Jeg synes du kan sende han et bilde av babyen og ta det derfra. Siden dette er hans første onkelbarn vet vel ikke han heller hva som er vanlig? Inviter han dit. Anonymkode: b1478...ccc 6
Daria Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Jeg synes det er vel så rart at du ikke har kontaktet ham direkte som at han ikke har gjort det. Å vite når det er greit å "mase på" og invitere seg på besøk til nybakte foreldre er ikke så lett (se bare på alle trådene her inne om det); når man ikke engang får beskjed om at barnet er født, er det lett å tenke at foreldrene ikke orker kontakt ennå og holde seg litt på avstand til man hører noe. 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Baby er 14 dager i dag. Mesteparten av begge familier har vært innom og hilst på det nye familiemedlemmet - alle unntatt min bror med familie. Alle har selv tatt kontakt og spurt om de kan komme og hilse på. Jeg har ikke hørt noe fra min bror. Han vet at babyen er født da han var hos mine foreldre da jeg ringte dem, vet derfor at han både ble informert og fikk se bilde i den anledning, har derfor ikke sendt han en egen melding om at babyen er kommet. Syns det ble litt smør på flesk og har hatt litt nok med meg selv etter en tøff fødsel. Kan det være at han sitter og venter på invitasjon? Synes det er litt leit at det ikke er kommet så mye som en gratulasjon en gang. Dette er vårt første barn, så er plutselig litt usikker på om folk forventer å bli inviterte? Anonymkode: d592e...4e8 Selvsagt inviterer du han. Menn er ikke alltid like flinke på sånt og du kan ikke hive ansvaret over på hans kone (om han har en) han kommer helt sikkert om du inviterer Anonymkode: 0bdec...82e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Synes ikke din oppførsel akkurat har invitert til noe initiativ fra han. Du har på 14 dager ikke giddet å sende han et eneste bilde av babyen fordi han har jo fått vite gjennom andre at du har fått barn. Jeg hadde blitt ekstremt skuffa om mine søsken hadde behandlet meg på den måten, og hadde nok ikke hatt lyst til å spørre om å få komme på besøk. I følge din logikk trenger han det vel ikke heller, han har jo tross alt fått se bilde av babyen fra noen andre så hva mer er det å se liksom 🤷🏻♀️ Og at du ikke har orket å sende han en melding på 14 dager er jo bare tull når du har orket å ha besøk av alle andre. Anonymkode: 808fd...2d3 8
mingus Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 (endret) Send han et bilde av babyen og spør om han vil komme og hilse på? 🙂 Mine brødre har aldri møtt min nesten 8 mnd gamle baby. De er ufrivillig barnløse og på andre siden av landet. Min ene bror er mye inn og ut av sykehuset og mye dårlig, så skjønner godt han ikke orker, men jeg synes det er litt kjipt. Klart vi kan kjøre med 2 unger hylende i baksetet i 11++ timer, men det er jo en smule enklere for dem å reise hit for å si hei til familien. Hadde sendt melding jeg hvis jeg var deg, og iallfall om han bor i området! Endret 18. september 2022 av mingus Edit; enklere for han som ikke er syk mente jeg 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Takk for svar vi er ikke så tett, men har mer den relasjonen at vi sees til søndagsmiddager og andre familiesamlinger. Han var også den eneste personen som ikke gratulerte da vi fortalte om graviditeten (face to face i familiemiddag). Siden da har jeg ikke sett snurten av han. De som har vært innom på besøk her har selv spurt om å få komme innom og gjerne tatt med seg kaker, mat eller annet. Føler at dersom vi inviterer, legger vi jo også forventninger om servering og det er jeg ikke klar for. Er såvidt kommet på beina igjen etter blodtap og komplikasjoner, så orker ikke stelle i stand noen store greier. Føler litt på at det er vanskelig å «be om oppmerksomhet». Er vel egentlig bare skuffet over hele holdningen. Jeg burde vel sendt en melding, men de eneste jeg kommuniserte nyheten til direkte var mine foreldre nettopp pga formen, resten har min mann tatt seg av. Anonymkode: d592e...4e8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Jeg inviterer aldri meg selv på barselbesøk, venter på å bli invitert. Men har gjort eller gjør det tydelig at jeg gjerne vil komme når de er klare for det, da. Anonymkode: ba59a...efd 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for svar vi er ikke så tett, men har mer den relasjonen at vi sees til søndagsmiddager og andre familiesamlinger. Han var også den eneste personen som ikke gratulerte da vi fortalte om graviditeten (face to face i familiemiddag). Siden da har jeg ikke sett snurten av han. De som har vært innom på besøk her har selv spurt om å få komme innom og gjerne tatt med seg kaker, mat eller annet. Føler at dersom vi inviterer, legger vi jo også forventninger om servering og det er jeg ikke klar for. Er såvidt kommet på beina igjen etter blodtap og komplikasjoner, så orker ikke stelle i stand noen store greier. Føler litt på at det er vanskelig å «be om oppmerksomhet». Er vel egentlig bare skuffet over hele holdningen. Jeg burde vel sendt en melding, men de eneste jeg kommuniserte nyheten til direkte var mine foreldre nettopp pga formen, resten har min mann tatt seg av. Anonymkode: d592e...4e8 Hvis formen er dårlig så venter han jo på en beskjed om at det er ok å komme Dette kan du faktisk ikke være fornærmet over. Ta deg sammen. Inviter han. Lag litt kaffe og be mannen din kjøpe en pakke kjeks. INGEN forventer servering på barselbesøk. Her Må du rett og slett komme over deg selv og skjerpe deg litt. Anonymkode: 0bdec...82e 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 Merkelig å utelate broren sin på det viset. Bare merkelig. Skjønner godt han ikke orker ta kontakt. Anonymkode: 5bd5c...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Skrevet 19. september 2022 ,Det er helt vanlig at man venter med å dra på besøk til man får grønt lys, fordi formen til mor kan være så varierende. Det kan også være han føler seg utelatt iom at du ikke har informert han direkte, jeg hadde blitt veldig såret hadde det vært mine søsken som ikke sendte til meg. Ønsker du at han skal komme tar du kontakt, og du kan også i samme slengen si hvordan formen din er. Anonymkode: 577d0...a74 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #15 Skrevet 19. september 2022 Jeg er jente og har heller ikke besøkt mine søstre som har fått barn hvis de har vært veldig dårlig etter fødsel. Da har jeg ventet av respekt for at det er krevende med besøk (jeg bor et stykke unna) , vi har familie som bor nærmere enn det jeg gjør ++. Men jeg har selvsagt fått masse bilder… Anonymkode: 8b915...b27
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #16 Skrevet 19. september 2022 Du burde jo absolutt sent ham et bilde og informert om fødselen. Selv om dere bare sees til søndagsmiddag. Merkelig gjort å gå gjennom moren din. Han føler seg nok like tilsidesatt som du føler det er rart at han ikke har vært der. Så like mye din feil dette Anonymkode: 9ebe1...275
Millimani Skrevet 19. september 2022 #17 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Baby er 14 dager i dag. Mesteparten av begge familier har vært innom og hilst på det nye familiemedlemmet - alle unntatt min bror med familie. Alle har selv tatt kontakt og spurt om de kan komme og hilse på. Jeg har ikke hørt noe fra min bror. Han vet at babyen er født da han var hos mine foreldre da jeg ringte dem, vet derfor at han både ble informert og fikk se bilde i den anledning, har derfor ikke sendt han en egen melding om at babyen er kommet. Syns det ble litt smør på flesk og har hatt litt nok med meg selv etter en tøff fødsel. Kan det være at han sitter og venter på invitasjon? Synes det er litt leit at det ikke er kommet så mye som en gratulasjon en gang. Dette er vårt første barn, så er plutselig litt usikker på om folk forventer å bli inviterte? Anonymkode: d592e...4e8 Det minste du skulle gjort er å informere om at babyen var født, og så sende et bilde av babyen. Ikke minst så er det absolutt normal folkeskikk overfor din bror! Det er ikke riktig å utelate ham fra det, bare fordi han var hos dine foreldre da det skjedde. Du kan faktisk ikke forvente at "alle" tar kontakt, og kanskje har dine foreldre tenkt sammen med din bror at du kan kontakte ham selv - uten at de har sagt det til deg. Mange er slitne etter fødsler, og trenger dager å komme seg på etter at de har kommet hjem. Derfor er det også vanlig at foreldrene inviterer når mødre føler seg sterke nok til å ta imot besøk. Hvorfor sendte du ikke melding til din bror? Bare fordi du tilfeldigvis visste at han var der han var? Normalt sett sender man melding til flere i samme omgang når man forteller at babyen er kommet, og da er det helt naturlig at din bror ligger innunder dette. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar vi er ikke så tett, men har mer den relasjonen at vi sees til søndagsmiddager og andre familiesamlinger. Han var også den eneste personen som ikke gratulerte da vi fortalte om graviditeten (face to face i familiemiddag). Siden da har jeg ikke sett snurten av han. De som har vært innom på besøk her har selv spurt om å få komme innom og gjerne tatt med seg kaker, mat eller annet. Føler at dersom vi inviterer, legger vi jo også forventninger om servering og det er jeg ikke klar for. Er såvidt kommet på beina igjen etter blodtap og komplikasjoner, så orker ikke stelle i stand noen store greier. Føler litt på at det er vanskelig å «be om oppmerksomhet». Er vel egentlig bare skuffet over hele holdningen. Jeg burde vel sendt en melding, men de eneste jeg kommuniserte nyheten til direkte var mine foreldre nettopp pga formen, resten har min mann tatt seg av. Anonymkode: d592e...4e8 Forventer du gratulasjon når du forteller din bror at du er gravid? Jeg går ut i fra at han ble glad da du/dere sa det, men ordet "gratulerer" trenger ikke bli brukt av alle. Dere klarer fint å invitere, og din bror klarer å forstå at han ikke kan forvente noe særlig slik du er nå. Slik jeg forstår det har din bror en familie, og med andre ord har han og/eller dama hans stått i samme situasjon selv. Hvis dere inviterer legger dere forventninger om servering? Tja, kan ikke mannen din ta seg av det da? Eller du kan si til din bror at du ikke orker å servere så mye, så kanskje de kan ha med seg noe hvis de ønsker. Eller holder det ikke med "bare" kaffe eller te? Men hva forventer du av din bror i det hele tatt egentlig, da du ikke en gang så mye som har sendt melding om barnet med begrunnelsen at han har fått se det av dine foreldre? Tror du ikke han forventet noe av deg? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Skrevet 19. september 2022 Ta nå og send han et bilde! Det tar 1 minutt.. Anonymkode: b1478...ccc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå