Gå til innhold

Avrusning. Spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på "avrusning". Skriver det i hermetegn fordi jeg mener jeg ikke trenger det. Men lurer på hvordan det er og hva jeg "gjør" der. 

Mister jeg automatisk førerkortet? Veldig bekymret for dette. 

Anonymkode: a6305...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener du at du ikke trenger det? 
Har du ikke ødelagt nok eller er det noen som du kjenner som har diktet opp hele rushistorien ? 

Anonymkode: d8104...be2

Skrevet

Skal du bare på avrusning eller skal du også på et langtidsopphold? 

Nei du mister ikke automatisk førerkortet. Men du må kanskje ta Pet prøver eller urinprøver hos legen i en stund

På selve avrusning skjer det som oftest ikke så mye, det er ikke vits i at det skjer så mye heller viss du har bruk for det (som de aller fleste har når de kommer på selve avrusning), de fleste blir dårlige så det er ikke så mye aktivitet på avrusning. Det er en plass en får en del oppfølging da det innebærer en viss risiko å gå av et rusmiddel. De fleste opplever sjelvinger (tremor), muskelkramper,  abstinenser, oppkast, angst, depresjon, syn eller hørsel hallusinasjoner, dette pleier å avta etter noen dager men det kommer selvsagt an på hvor lenge du har rust deg og på hva. På selve avrusning er en ikke så lenge igrunn, alt ifra et par dager til 14 dager kanskje 3 uker. Det vil være andre pasienter der som gjennomgår det samme som deg i større eller mindre grad. Det vil være god kvalifisert hjelp hos postpersonalet. Avrusning er enten bare en pause og du går ut igjen og fortsetter som før du var på avrusning eller du velger å ta litt tak i livet ditt og innser at du faktisk trenger hjelp og gjør den innsatsen det trengs for deg å få den hjelpen for ingen kommer på avrusning viss de ikke trenger det, så mye plass, råd og tid i helsevesenet er det ikke at en bare drar med seg randome inn  for å sette de på avrusning. 

Om du skal på langtidsbehandling etterpå og du finner ut at det er rett for deg vil det være mer program, mer opplegg og bedre hjelp. 

Anonymkode: 16fcf...6a4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...