AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Jeg har søkt på en stilling som assisterende daglig leder i en butikk, og har vært igjennom en runde med intervju allerede. Jeg følte intervjuet gikk veldig bra, men det tok over en uke før de ringte meg igjen, så i løpet av uka har altså selvtillitten min falt drastisk. Men i dag fikk jeg altså telefon med invitasjon til intervjurunde nummer 2! Jeg er selvsagt veldig glad for dette, da jeg virkelig vil ha denne jobben. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal forberede meg. Jeg har aldri vært gjennom flere runder med intervjuer før, så hvordan vil intervju nummer 2 skille seg fra det første? Jeg har ingen erfaring innenfor selve driften av en butikk, så jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal løse hypotetiske situasjoner/problemer, sånn at de som intervjuer meg tenker at jeg vil være en god kandidat. Jeg har kun erfaring fra å jobbe i kassa og den type ting. Ingen ledererfaring. Jeg er desperat etter å få denne jobben, så trenger å imponere på intervjuet. Er det noen som har gode tips å komme med? Bør jeg diskutere lønn, eller vente til jeg eventuelt får et tilbud? Noen daglige ledere som kan komme med gode råd? - Nervøs Anonymkode: 26be1...e02
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Ettersom du er innkalt til intervju nr 2 så må du ha gjort noe riktig på runde 1! Ingen kan forberede seg konkret på hva de vil komme til å spørre om, så det får en ta som det kommer. Om du vil forberede deg litt ekstra kan du jo eventuelt låne en bok om arbeids-og organisasjonspsykologi eller annet som er relevant for ledere? Jeg vet ikke hva slags butikk dette er, men kan vel komme spørsmål om hvordan du vil motivere de ansatte, løse konflikter, øke omsetning, hvordan utvikle bedriften videre osv. kanskje? Om du ikke allerede har gjort det, så les også så mye du kan om bedriften på nett. Anonymkode: de0bb...c42 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ettersom du er innkalt til intervju nr 2 så må du ha gjort noe riktig på runde 1! Ingen kan forberede seg konkret på hva de vil komme til å spørre om, så det får en ta som det kommer. Om du vil forberede deg litt ekstra kan du jo eventuelt låne en bok om arbeids-og organisasjonspsykologi eller annet som er relevant for ledere? Jeg vet ikke hva slags butikk dette er, men kan vel komme spørsmål om hvordan du vil motivere de ansatte, løse konflikter, øke omsetning, hvordan utvikle bedriften videre osv. kanskje? Om du ikke allerede har gjort det, så les også så mye du kan om bedriften på nett. Anonymkode: de0bb...c42 Tusen takk for tips! Jeg har allerede lest omtrent alt de har på nettsidene sine da jeg forberedte meg til første intervju. Fikk tips fra en daglig leder på en lignende butikk om at de mest sannsynlig vil spørre om hvordan jeg vil løse forskjellige situasjoner som kan oppstå, og prøve å få tak på hvilken lederstil jeg vil ha, og det synes jeg er småskummelt med tanke på at jeg ikke vet dette selv. Så tror jeg må lese meg opp på forskjellige lederstiler, og både hva som utgjør en god leder, samt hvordan man kan bli en god leder og motivator. Økning av omsetning aner jeg ikke hvordan jeg ville gjort, for igjen, her har jeg ingen erfaring. Så må nok lese meg litt opp der også. Har i alle fall nok å lese på i kveld, ja! Anonymkode: 26be1...e02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå