Gå til innhold

Hvor mye tenker du er greit å bruke på en lampe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet og har frem til nå levd et billig studentliv. Har spart penger og kjøpt leilighet (med en god del lån selvsagt). Jeg har lyst på en vegglampe som koster rundt 4500 kr, men er usikker på om jeg kan kjøpe den med god samvittighet 😅 Og jeg vet det er er meningsløst å spørre andre fremmede om hva de tenker om saken ettersom økonomi er individuelt. Lurer likevel på hva dere tenker er makspris på en vegglampe? Jeg sparer rundt 10-15 000 kr i måneden og har sånn sett råd til det, men sparer også til å kjøpe større bolig og egen bil innen noen få år og trenger all fremtidig egenkapital jeg kan skrape sammen. 

Anonymkode: 7e684...6a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt max 300- 400 kr på en lampe.

Anonymkode: eb61c...04e

• Liker 2
Skrevet

Du har råd, og du har lyst på den. Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Så får du vurdere hva som veier tyngst, fremtidig egenkapital, eller interiør som du ønsker deg nå. For min egen del så er det en uaktuell problemstilling, jeg har ikke råd til å bruke så mye på en lampe. Men jeg ville heller ikke gjort det da jeg hadde råd. Det meste jeg eier er kjøpt brukt selv i perioden hvor jeg hadde veldig god råd. Både fordi jeg tenker at gjenbruk er bærekraftig og godt for miljøet, men aller mest fordi jeg liker best trendene fra noen tiår tilbake. 

• Liker 3
Skrevet

Spørs på lampa?

Om det er designerklassiker: gå for den.

Om det er type noe trendy så la være, da går du lei og får heller ikke solgt den. 

Jeg har lamper til den prisen og mer, men det er klassikere/lamper som ikke er i et trendbilde. 

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri prioritert å bruke så mye penger på en lampe, men det er jo opp til deg å bestemme. Min samboer lurte på å kjøpe en taklampe til 3500, men så fant jeg heller en brukt.. Donerte de pengene vi "sparte" til landsforreningen LEVE.

Anonymkode: a570a...098

Skrevet