AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Jeg tar noen fag på nettskole, og i dag er frist på en videoinnlevering i det ene faget. Jeg klarer ikke få meg til å starte på opptaket! Jeg synes det er helt forferdelig å skulle filme meg selv prate om et tema og å kjenne meg så fornøyd med jobben at jeg vil levere det inn. Jeg blir kvalm og svett bare jeg tenker på å sette i gang. I hodet mitt har jeg alt klart, men når jeg prøver å få det ut så blir jeg blank, det stopper opp og jeg famler etter ord og struktur, og jeg blir så skuffet over meg selv. Jeg har notater, men klarer ikke løsrive meg fra de. Det er i tillegg krav om å se i kamera, snakke fritt fra manus osv. Jeg har forsøkt å formidle dette til læreren, og hen forsøker å berolige meg at det kommer til å gå fint osv, men det hjelper egentlig ikke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: d4f29...642
Yoshi Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Tror jeg hadde laget en prompter selv. Et manus du leser så naturlig som mulig. Slik profesjonelle gjør på tv. Selv det blir ikke helt naturlig uten øvelse, men synes ikke lærer skal forvente så mye mer. Vi har ikke hatt video-oppgaver selv, men mange lydopptak. Jeg skrev alt jeg ville si og leste det opp på en naturlig måte og de ble fornøyd hver gang selv om det skulle være «improvisert».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå