Gå til innhold

Nabo som plutselig står på min veranda og ser (filmer?) inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sykt snål nabo, han flyttet inn hit for omtrent et halvt år siden. I starten var han veldig hyggelig, men han har flere ganger dukket opp på verandaen min. For å gå til den, må han gå rundt hele huset, og passere inngangsdøra mi. Han står da bare og ser inn.

Jeg har en hund som er veldig usikker på menn, og som ikke er så glad i å være alene, så jeg har satt opp kamera for å se på hunden og snakke til den når den begynner å klynke. Kan jo selvfølgelig ikke følge med på han døgnet rundt, men prøver så godt jeg kan når jeg er borte så naboen ikke skal klage på støy. 

Da jeg var borte i dag tidlig stod mannen på verandaen og jeg hørte et helsikkes bråk fra hunden, han ble jo livredd. Det så da ut på kameraet som at naboen filma eller tok bilder inn i min leilighet av hunden. Er det lov?!?! Ikke rart det blir bråk når han skremmer livet av hunden min! 

Anonymkode: 6d263...648

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan du anmelde til Politiet.

Anonymkode: 81d07...4f5

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette har jeg lest før her inne..

Anonymkode: 717a5...40c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg hadde skaffet meg heldekkende gardiner til de vinduene så han ikke kan stå og glane inn noe mer!

Du kan sende han en melding og gi beskjed om at "Hold deg unna min bolig. Neste gang du står og spionerer inn mine vinduer på min veranda, så ringer jeg til politiet og anmelder deg for innbruddsforsøk og spionering". 

Anonymkode: cc86b...a47

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sikkert skjedd flere

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har sikkert skjedd flere

Kanskje det er samme mannen? :sjokkert:

• Liker 4
Skrevet

Kan det være at han filmer hunden mens den bjeffer for å bygge en klagesak?

Anonymkode: 600e0...7d2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men han provoserer jo hunden så den bjeffer ved å stå å kikke inn vinduet. Denne mannen høres jo fullstendig sprø ut. 

Enig med de andre ts. Ring politiet og skaff deg gardiner enn så lenge.

Anonymkode: 7e8ff...f3d

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er nok det han driver med. Men han skremmer jo livet av hunden, så vet ikke helt hvordan han får en sak av å provosere frem bjeffinga. Har jo video av at hunden ligger og sover før han plutselig står der med telefonen sin

• Liker 2
Skrevet

Godt dette ikke er i USA :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg husker også det. Da var det vel i tillegg noe spor utenfor, det er visst uteglemt så langt :)

Anonymkode: ae952...8fc

• Liker 2
Skrevet

Er det enebolig du har? For da skal det ekstremt mye til før naboen får gjort noe som helst med dette, og det hjelper uansett ikke hans sak når du kan legge frem bevis på at hunden ikke bjeffet, før han plutselig sto på din veranda og fremprovoserte en reaksjon fra din hund. At han har gått inn på din eiendom, og enda bedre opp på din veranda taler heller ikke hans sak. De aller fleste hunder vil varsle når det kommer fremmede så nær på deres eiendom.

Bare sørg for å lagre bevisene dine, sånn at de ikke slettet automatisk etter en stund. Vet det er forskjellig ettersom hvilke innstillinger man har.

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er nok det han driver med. Men han skremmer jo livet av hunden, så vet ikke helt hvordan han får en sak av å provosere frem bjeffinga. Har jo video av at hunden ligger og sover før han plutselig står der med telefonen sin

Helt vanlig at en hund bjeffer når det står fremmede i hagen eller rett utenfor vinduet. Så vet ikke helt hva slags sak han kan bygge på den måten akkurat. 

Anonymkode: 0e60c...e18

• Liker 7
Skrevet

offdå, ubehagelig du burde ringe poletiet eventuelt prøve å få besøksforbud mot han 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt vanlig at en hund bjeffer når det står fremmede i hagen eller rett utenfor vinduet. Så vet ikke helt hva slags sak han kan bygge på den måten akkurat. 

Anonymkode: 0e60c...e18

Ingen som har sagt at denne mannen er smart (eller frisk)

• Liker 2
Skrevet
MissPierce skrev (5 timer siden):

Er det enebolig du har? For da skal det ekstremt mye til før naboen får gjort noe som helst med dette, og det hjelper uansett ikke hans sak når du kan legge frem bevis på at hunden ikke bjeffet, før han plutselig sto på din veranda og fremprovoserte en reaksjon fra din hund. At han har gått inn på din eiendom, og enda bedre opp på din veranda taler heller ikke hans sak. De aller fleste hunder vil varsle når det kommer fremmede så nær på deres eiendom.

Bare sørg for å lagre bevisene dine, sånn at de ikke slettet automatisk etter en stund. Vet det er forskjellig ettersom hvilke innstillinger man har.

Nei, leier leilighet vegg i vegg med denne fyren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har en sykt snål nabo, han flyttet inn hit for omtrent et halvt år siden. I starten var han veldig hyggelig, men han har flere ganger dukket opp på verandaen min. For å gå til den, må han gå rundt hele huset, og passere inngangsdøra mi. Han står da bare og ser inn.

Jeg har en hund som er veldig usikker på menn, og som ikke er så glad i å være alene, så jeg har satt opp kamera for å se på hunden og snakke til den når den begynner å klynke. Kan jo selvfølgelig ikke følge med på han døgnet rundt, men prøver så godt jeg kan når jeg er borte så naboen ikke skal klage på støy. 

Da jeg var borte i dag tidlig stod mannen på verandaen og jeg hørte et helsikkes bråk fra hunden, han ble jo livredd. Det så da ut på kameraet som at naboen filma eller tok bilder inn i min leilighet av hunden. Er det lov?!?! Ikke rart det blir bråk når han skremmer livet av hunden min! 

Han tenker nok å lage bevis for å melde deg til Mattilsynet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...