Gå til innhold

Prblemer med øynene..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter med problemer med øynene mine her, eller hvertfall det ene. Det begynte med at jeg på lørdag kveld fikk en følelse av jeg hadde noe i øyet, men fikk det ikke ut. Da jeg våknet på søndag, var øyet mitt veldig rødt, og i hele går var det rødt i tillegg til at det kom en del sånn "øye-grums". Da jeg våknet i dag, var det omtrent likerødt, og det er veldig irritert. Jeg merker at det er ubehagelig når jeg titter rundt, og blunker.. Er det noen som har noe råd til hva jeg skal gjøre? Tenkte å gå på apoteket å kjøpe noe jeg kan dryppe i øyenene, eller skylle øynene med..? Håper noen har noe gode råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville fått noen til å se på det, evt gått til et apotek og høre der.

Skrevet

Mannen hadde det også sånn en gang, og det var øyekatarr.

Gå til lege for å få salve eller dråper.

Skrevet
Hei! Jeg sliter med problemer med øynene mine her, eller hvertfall det ene. Det begynte med at jeg på lørdag kveld fikk en følelse av jeg hadde noe i øyet, men fikk det ikke ut. Da jeg våknet på søndag, var øyet mitt veldig rødt, og i hele går var det rødt i tillegg til at det kom en del sånn "øye-grums". Da jeg våknet i dag, var det omtrent likerødt, og det er veldig irritert. Jeg merker at det er ubehagelig når jeg titter rundt, og blunker.. Er det noen som har noe råd til hva jeg skal gjøre? Tenkte å gå på apoteket å kjøpe noe jeg kan dryppe i øyenene, eller skylle øynene med..? Håper noen har noe gode råd...

Det er øyekatarr og må behandles med dråper fra lege. Det er også uhyre smittsomt, så vær grundig med håndvask og ikke gni deg i øyet.

Skrevet

Det er nok øyekatarr. og det er VELDIG smittsomt. Ubehagelig men ikke farlig. Pass på at du ikke smitter det andre øyet.. (med fingrene f.eks.)

Gå til legen og få salve så blir det raskt mye bedre. God bedring :klem:

Skrevet

Hadde det i sommer, øyekatarr. Håpet det skulle gå over av seg selv da jeg fikk det på det ene øyet. Det skulle jeg ikke gjort.. Fikk det på begge øynene i stedet, og måtte gå uten linser i over 1 uke. Ikke morsomt. Så jeg råder deg til komme deg til lege så fort som mulig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...