Maskinfører Skrevet 18. september 2022 #101 Del Skrevet 18. september 2022 Illuminatum skrev (6 minutter siden): Jeg merker stor forskjell i alle fall. Har 22 grader inne nå i september og nesten ikke brukt strøm Såpass ja har ingen varme på bare lyspærer fikk strømregning på 850,- forbruk 340 Kwt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. september 2022 #102 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Da får hun flytte lengre nord der det er billigere strøm........ Hjelper ikke å klage på at hun ikke har råd og fortsett å bo der det er dyrt å betale strøm. Anonymkode: 520d0...c02 Billig strøm i Nord Norge er bare en midlertidig greie, nå jobber de så svetten renner for å få bedre linjer over Sognefjorden, og når disse er på plass ? Vips så har du like høye strømpriser der. Selge et hus koster 100.000 kroner, kjøpe et nytt koster dokumentavgift, flyttelass og alt rundt det? Penger hun ikke har. Da må hun kjøpe en bolig utenfor alfarvei som koster vesentlig mindre en det hun har i dag. Uansett det å rive 3 barn opp med røttene og plante de et annet sted er ikke bare bare vekk fra familie og alt. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #103 Del Skrevet 18. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi hadde samme strømforbruk i juni. Og litt mer i juli faktisk. Da var det under halve regningen. Men samme kwh. Prisen pr kwh i juni var 187,5. Og i juli 210. Nå for august står det ca 415. Anonymkode: 63b7e...3db Altså, regninga på 9000 er jo for hele strømprisen. Du skal få strømstøtte, dvs penger tilbake når du betaler nettleia. Sjekk kontoen din eller hør med nettselskapet. Anonymkode: 003f2...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #104 Del Skrevet 18. september 2022 Kanskje du skal bytte til et strømselskap som gir deg strøm og nettleie på samme faktura, TS, så slipper du å bli forvirret? Anonymkode: 57a36...892 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #105 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg hadde solgt huset, og får dere ikke kjøpt leilighet, så hadde jeg leid. Og velg da gjerne leiligheten som har andre leiligheter både under, over og på sidene. Mine foreldre bodde sånn, og de brukte aldri varme på vinteren, for de fikk varme fra leilighetene rundt, og de hadde rundt 21-22 grader på vinteren. Jeg bor i halvparten av tomannsbolig på 120 m2, bor her med 2 tenåringer. Og vi brukte 708 kWh i august. Anonymkode: a8675...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #106 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 2100 kwh står det på strømregningen. Da er ikke nettleie tatt med. Men nå står det på Norgesenergi at noen av fakturaene viser feil, jeg aner ikke hva som er feil. Ligger på ca 28-30.000 kwh i året. Veldig dårlig isolert enebolig. Har ca 21-22 grader inne. Hadde 23-24 før da strømmen var billigere, så allerede har jeg problemer nå. Mange store vinduer, og vinduene er ikke byttet siden huset ble bygget på 70-tallet. Anonymkode: 63b7e...3db Men hva er den faktiske summen du skal betale? Det kan da umulig være at du må betale 9000 når strømstøtten er trukket fra? Strømstøtten gjorde at min strømregning ble nesten halvert i forhold til det strømmen koster. Hele nettleien ble borte og i tillegg ble altså det strømmen kostet nesten halvert. Anonymkode: 30abc...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #107 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Korrekt. Jeg har ikke ledig soverom jeg kan leie ut. (Husk også at halvparten her er vridd om/løgn/anonymisert for at ingen skal kjenne meg igjen.) Anonymkode: 63b7e...3db Jeg regner med det også er løgn/vridd om at du har MS? MS er en sykdom der nervevev i hjernen og ryggmargen gradvis blir ødelagt og har ingenting med leddproblemer å gjøre. Anonymkode: d9640...b8a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #108 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg regner med det også er løgn/vridd om at du har MS? MS er en sykdom der nervevev i hjernen og ryggmargen gradvis blir ødelagt og har ingenting med leddproblemer å gjøre. Anonymkode: d9640...b8a Min mann har MS, og han får stive ledd når det er kaldt. Anonymkode: 3fff7...345 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #109 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min mann har MS, og han får stive ledd når det er kaldt. Anonymkode: 3fff7...345 Men det har altså ingenting med MS å gjøre. Anonymkode: d9640...b8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #110 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor kan du ikke spare inn på innevarmen? Du har jo ikke råd til å bruke så mye strøm som du gjør nå - å det før kulden kommer. Dere må rett og slett bynne å bruke innesko) ullsokker for å unngå så mye varme i gulv. Varmepumpen drar vel endel strøm? Det er jo rett og slett sløseri å bynne å bruke den allerede i august når det var så varmt. Så må du se hva dere kan gjøre av sparetiltak. Er det noen rom du kan stenge av for vinteren? Kan de to største ungene dele rom, og minste kan flyttes inn til deg? Spar inn på dusjing for deg og barna. Er sikkert mange tiltak du og ungene kan gjøre for å spare strøm. Anonymkode: 974fe...e7f Herrejesus, til deg og alle andre som kommenterer sånn: tror dere TS er tilbakestående? At hvis man har en lidelse som gjør at man får MER smerter når det er kaldt at man ikke bruker ullsokker osv. Faen altså, hva er greia med det her. Tenk dere litt om. Tenk at TS er et oppegående menneske. Anonymkode: 93840...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #111 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får hun flytte lengre nord der det er billigere strøm........ Hjelper ikke å klage på at hun ikke har råd og fortsett å bo der det er dyrt å betale strøm. Anonymkode: 520d0...c02 Er du seriøs. Tenker du at for noen som er uføretrygdet med 3 barn så er det lett som en plett å røske opp livet sitt og få til å flytte til et nytt sted. Hipp hurra det har man kapasitet til når man er syk. Anonymkode: 93840...548 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #112 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men det har altså ingenting med MS å gjøre. Anonymkode: d9640...b8a Det vet du ingenting om. Han elsket kulde og hadde ikke disse problemene før. Nå er han en frysepinn med leddproblemer når vinteren nærmer seg. Anonymkode: 3fff7...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #113 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det vet du ingenting om. Han elsket kulde og hadde ikke disse problemene før. Nå er han en frysepinn med leddproblemer når vinteren nærmer seg. Anonymkode: 3fff7...345 Du får spørre fastlegen din, nevrologen hans eller google MS hvis du ikke tror meg 😊 Man kan ha mange andre plager i tillegg til MS. Men nok avsporing nå. Anonymkode: d9640...b8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #114 Del Skrevet 18. september 2022 Vi bor i 140kvm hus. Fikk strømregning på 3600kr. Tilbakebetalt ca 120kr. Nettleie 0kr (strømstøtte). Dusjet annenhver dag. Ingen varmekabler, ovn eller varmepumpe på. Har ikke peis. Ellers har strøm gått til kjøkkenmaskiner, matlaging, lading, lys, vask av klær ol. 9000kr er hinsides mye. Hva trekker strøm? Kan dere gjøre noe annerledes? Dusje sjeldnere og vaske med klut/kortere dusj? Droppe tørketrommel og henge opp klær. Bruke samme håndklær og klær lengre. Mat som ikke krever oppvarming hele tiden. Har du EL bil som lader? Skru av kabler på badet. Da er det også mindre sjanse for å bruke lengre tid på badet som dusjing. Gode dyner og/eller ekstra teppe i stedet for ovn før vinteren setter inn for fult. Ullsokker og ekstra genser inne. Anonymkode: f349e...f6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #115 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du får spørre fastlegen din, nevrologen hans eller google MS hvis du ikke tror meg 😊 Man kan ha mange andre plager i tillegg til MS. Men nok avsporing nå. Anonymkode: d9640...b8a Kjøre vene. Les denne, du. Jeg har vært på kurs om MS. https://www.helsenett.no/spor-oss/spor-nevrologen-om-ms/2468-kulde-varme-og-ms.html Anonymkode: 3fff7...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #116 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøre vene. Les denne, du. Jeg har vært på kurs om MS. https://www.helsenett.no/spor-oss/spor-nevrologen-om-ms/2468-kulde-varme-og-ms.html Anonymkode: 3fff7...345 Dette går på sensoriske forstyrrelser, som mange med MS har, jeg bare opplyste om at MS ikke er en sykdom som gir problemer med leddene. Dette er en medisinsk sannhet og ikke noe man kan ‘krangle’ om. Jeg har selv hatt MS i over tyve år, lest ‘alt’ om MS, lærebøker om nevrologi og utallige forskningsartikler om MS, vært på mange MS-kurs og snakker jevnlig med nevrologen min. Anonymkode: d9640...b8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #117 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette går på sensoriske forstyrrelser, som mange med MS har, jeg bare opplyste om at MS ikke er en sykdom som gir problemer med leddene. Dette er en medisinsk sannhet og ikke noe man kan ‘krangle’ om. Jeg har selv hatt MS i over tyve år, lest ‘alt’ om MS, lærebøker om nevrologi og utallige forskningsartikler om MS, vært på mange MS-kurs og snakker jevnlig med nevrologen min. Anonymkode: d9640...b8a Det blir jo flisespikkeri. Mange med MS profiterer på varme. Venninnen min har kjøpt leilighet i Spania da mannen hennes er hardt rammet. I Norge må han nå bruke stokk og rullestol. I Spania går han uten hjelpemidler. Om det konkret handler om selve leddene er vel mindre viktig, poenget er at mennesker med MS forverres av kulde. Anonymkode: 7a512...21b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #118 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette går på sensoriske forstyrrelser, som mange med MS har, jeg bare opplyste om at MS ikke er en sykdom som gir problemer med leddene. Dette er en medisinsk sannhet og ikke noe man kan ‘krangle’ om. Jeg har selv hatt MS i over tyve år, lest ‘alt’ om MS, lærebøker om nevrologi og utallige forskningsartikler om MS, vært på mange MS-kurs og snakker jevnlig med nevrologen min. Anonymkode: d9640...b8a Poenget er at TS hevder hun må ha høyere innetemperatur pga MS. Jeg ser ingen grunn til å stille spørsmål ved at TS har MS, som du gjør i innlegg 107. Anonymkode: 3fff7...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #119 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ufør alenemor her, med bolig kjøpt med startlån (kommune/husbank). Strømregningen for august ble på hele 9000 (!). Jeg skjønner det ikke, vi lå på 4500 i juli og juni.. Og har ikke varmet opp mer enda. Hjelper jo ikke dele opp, for neste blir vel enda verre. Mistet den ekstra strømstøtten som fulgte med bostøtten da grunnbeløpet gikk opp i juni. Kommer til å bli forferdelig fremover, for nå har vi jo skrudd på varme igjen i varmepumpa inne. Jeg har allerede avdragsfrihet. Skal jeg bare selge huset? Og leie? Men hvor? Har tre barn. Vurderer å ta minste ut av barnehage, men pga redusert foreldrebetaling betaler jeg jo ikke mer enn 1800,- der. Så det er ikke så mye penger å spare. De andre går skole. Allerede sagt opp SFO. Og jeg trenger penger NÅ, det hjelper jo ikke å selge og få oppgjør om flere måneder.. Hva skjer med strømmen da? Det er ingen vits i å søke sosialhjelp, har gjort det tidligere når det har vært trangt, og det er en helt forferdelig følelse der de går gjennom alt forbruk tre måneder tilbake, og kommenterer og kritiserer. Dessuten ruineres man økonomisk av det, fordi man må sette alt som kan vente på vent = inkasso -> betalingsanmerkninger osv... Har ikke ledig soverom her som kan leies ut, og har stengt av alt som kan stenges. Jeg trenger varme da jeg har MS. Har ikke orket styret med å søke grunnstønad pga mer utgifter til oppvarming, men kanskje jeg burde det nå? Hvordan dokumentere det i en tid der alle sliter? Anonymkode: 63b7e...3db 1. Søk om grunnstønad. 2. Søk sosialhjelp( du kan gjøre det digitalt via Nav, søk på " søk på sosialhjelp digitalt. Du m å gjøre det, da 9 000,- er MY E penger. Anonymkode: ec0fa...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #120 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Poenget er at TS hevder hun må ha høyere innetemperatur pga MS. Jeg ser ingen grunn til å stille spørsmål ved at TS har MS, som du gjør i innlegg 107. Anonymkode: 3fff7...345 Det var bare et spørsmål siden hun skrev at flere opplysninger var usanne. Anonymkode: d9640...b8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå