Gå til innhold

Hvordan er psykologien rundt dette? Han vil ikke ha meg, ingen andre skal få meg heller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ville ikke ha noe forhold mer, men etter jeg flyttet så er han opptatt av at jeg ikke skal være for noen andre heller. 

Hva er psykologien rundt slikt? Hvorfor er han sånn?

Anonymkode: ea103...4ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er jo vanlig blant usikre folk. De takler ikke forhold og de takler ikke å slippe folk fri. Her må du selv sette grensene. 

Anonymkode: b8dc4...d24

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Eiesyk, misunnelig, sjalu - muligens alt dette

Anonymkode: 03bc4...742

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ville ikke ha noe forhold mer, men etter jeg flyttet så er han opptatt av at jeg ikke skal være for noen andre heller. 

Hva er psykologien rundt slikt? Hvorfor er han sånn?

"Hvordan er psykologien rundt dette? Han vil ikke ha meg, ingen andre skal få meg heller" 

Dette høres ut som starten på en Truecrimedokumentar. 

Anonymkode: 3a720...1dc

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har du kontakt med han?

Anonymkode: b1a10...67d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er uansett ikke han som bestemmer. Har han slått opp med deg, så står du fritt til å bli kjæreste med andre. Han kan bli så sur og lei seg som han bare vil, men han har valgt det selv. Han bestemmer ikke over deg uansett om han er i et forhold med deg eller ikke!

Anonymkode: de5e1...43d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Og hvilken psykisk lidelse han måtte ha, får være hans problem. Ikke ditt. Hvis han ønsker hjelp, så får han bestille seg time hos psykolog. Eneste du evt må oppsøke, er å ringe politiet om du trenger besøksforbud.

Anonymkode: de5e1...43d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor har du kontakt med han?

Anonymkode: b1a10...67d

Barn.

• Liker 1
Skrevet

Narsissister føler at de eier deg. De trenger ikke å ha deg, men du skal ikke ha andre heller. 

Anonymkode: 06eb5...d75

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Narsissister føler at de eier deg. De trenger ikke å ha deg, men du skal ikke ha andre heller. 

Anonymkode: 06eb5...d75

Han kan bli rimelig ufin og skummel om jeg gjør som jeg vil som single. Så nå tør jeg ikke å gjøre så mye ut av meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Han kan bli rimelig ufin og skummel om jeg gjør som jeg vil som single. Så nå tør jeg ikke å gjøre så mye ut av meg. 

Hvordan vet han hva du gjør, da? Gir du ham informasjon? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan vet han hva du gjør, da? Gir du ham informasjon? 

Nei. Han ringer hele tiden å sjekker. Jeg gjør jo faktisk ingenting. Jobb og hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei. Han ringer hele tiden å sjekker. Jeg gjør jo faktisk ingenting. Jobb og hjemme. 

Kun ha skriftlig kommunikasjon. Begrens kommunikasjon til det som omhandler barna. Vær alltid saklig og ok i meldinger, og ikke bit på å svare på ufinheter.

Ja jeg vet det er vanskelig, men du gir ham narsissistisk påfyll når du godtar å prate med ham/treffe ham. Sørg for at dere ikke treffes ved overlevering av barn. Jeg fikk min far til å gjøre det. 

Slik klarte jeg å komme meg ut av grepet. Da har du også bedre kontroll på kommunikasjon, og skriftlig bevis dersom det skulle bli nødvendig. 

Lykke til! ❤

Anonymkode: 5b9fa...877

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette høres skummelt ut, det er slike som i ytterste konsekvens tyr til vold. Du bør vurdere voldsalarm om du er bekymret

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kun ha skriftlig kommunikasjon. Begrens kommunikasjon til det som omhandler barna. Vær alltid saklig og ok i meldinger, og ikke bit på å svare på ufinheter.

Ja jeg vet det er vanskelig, men du gir ham narsissistisk påfyll når du godtar å prate med ham/treffe ham. Sørg for at dere ikke treffes ved overlevering av barn. Jeg fikk min far til å gjøre det. 

Slik klarte jeg å komme meg ut av grepet. Da har du også bedre kontroll på kommunikasjon, og skriftlig bevis dersom det skulle bli nødvendig. 

Lykke til! ❤

Hvis jeg gjør det blir han ekstrem. Møter på døren og overvåker meg. Jeg orker ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du tar telefonen når som helst? Hvorfor?

Skrevet
Topsi skrev (30 minutter siden):

Dette høres skummelt ut, det er slike som i ytterste konsekvens tyr til vold. Du bør vurdere voldsalarm om du er bekymret

Man får ikke voldsalarm fordi eksen ringer og er litt sjalu 

Gjest theTitanic
Skrevet

Ringer han og sjekker, og du ikke tør å gjøre noe i frykt for hans reaksjon da eier han deg fremdeles.

Si at du har behov for å ligge rundt for tiden og at det får han bare innfinne seg med. Det er raskeste vei for han til å forstå at han ikke eier deg. Ikke la deg skremme. Ring politiet om han ringer på døren din og truer. Ha lås og sikkerhetslenke klar. Han mister samværsrett om han er utilgjengelig og farlig. 

Skrevet

Hvis jeg gjør det blir han ekstrem. Møter på døren og overvåker meg. Jeg orker ikke det.

Ja en periode vil nok det skje, men da må du også dokumentere, og ikke åpne opp. Ring politiet om nødvendig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Eiesyk kontrollerende handler om kontroll og maktsyke og egoisme og ikke noe om hvorvidt han liker deg mye eller lite 

Anonymkode: 454c1...0a2

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...