AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 2 uker på, 4 uker av. Ett barn som går i barnehage, jeg jobber fullt. Han har jo ganske god tid i ukedagene til å gjøre sine prosjekter og gjøremål. Han kan sove så lenge han vil i ukedagene. Han er typen som blir gretten hvis han ikke får gjort noe han mener er nyttig (uansett årsak til at han ikke har fått gjort det, enten det er sykt barn, dårlig vær, hans egen latskap, andre planer, besøk, etc.) Jeg føler at da trenger han ikke være så innmari travel med å få gjort masse i helgene også. Tenker at da bør vi kunne tilbringe tid sammen alle tre og at kanskje jeg kan få litt tid til det jeg har lyst til å få gjort. Kanskje til og med ting som ikke er nyttige, bare for å slappe av og hente meg inn til ny travel uke. Dere som har familier der ene forelderen jobber borte i perioder, hvordan ser friperiodene ut? Hvor mye fritid får den enkelte? Anonymkode: 6404c...ba7
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Hos oss deler vi likt på det. Selv om jeg er hjemme alene med barnet i fire uker. Han gjør masse på dagtid når vi er på skole og jobb. Ellers så er han hjemme hvis ungen er syk. Men det har ikke alltid vært like enkelt. Det ble en overgang når vi fikk barn. For han mente at han trengte litt fri når han kom hjem fra jobb. Noe jeg ikke helt godtok. Men vi har kommet oss igjennom det gått i terapi og fått snakket om ting. Så nå deler vi likt på det, samtidig som vi gir hverandre fri tid. Også er vi hwldig som har barnevakt som stiller opp slik av vi kan finne på ting i sammen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Det å være alene i dagesvis med barna i tillegg til en vanlig jobb er jo dødsslitsomt. Dere må kreve mer av disse mennene deres. Min mann er lege, og når han har hatt vakthelg overkompenserer han for dette ved å ta barna ekstra mye så jeg får en del fri de neste dagene. Dette er ikke noe jeg har trengt å kreve, eller vi har gått til terapi med. Har ikke tenkt at jeg er heldig, det er da en selvfølge. Anonymkode: 45f7d...525 7
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det å være alene i dagesvis med barna i tillegg til en vanlig jobb er jo dødsslitsomt. Dere må kreve mer av disse mennene deres. Min mann er lege, og når han har hatt vakthelg overkompenserer han for dette ved å ta barna ekstra mye så jeg får en del fri de neste dagene. Dette er ikke noe jeg har trengt å kreve, eller vi har gått til terapi med. Har ikke tenkt at jeg er heldig, det er da en selvfølge. Anonymkode: 45f7d...525 Hos oss handlet det om å ha lit4 startproblemer hos oss begge. Men gikk seg til. Nå fungerer ting veldig bra. Selv om vi deler likt på pliktene. For han også fortjener pause
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Anonyme-meg skrev (15 minutter siden): Hos oss handlet det om å ha lit4 startproblemer hos oss begge. Men gikk seg til. Nå fungerer ting veldig bra. Selv om vi deler likt på pliktene. For han også fortjener pause Dere deler likt den perioden han er hjemme også? Når han har fri hver dag? Ja man er sliten etter jobbperiode, men han har vært uten noen plikter ift barn, husarbeid osv i flere uker. Dette hadde jeg aldri giddet, har heldigvis en mann som tenker likt sånn sett. Men om du er fornøyd er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 45f7d...525 4
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere deler likt den perioden han er hjemme også? Når han har fri hver dag? Ja man er sliten etter jobbperiode, men han har vært uten noen plikter ift barn, husarbeid osv i flere uker. Dette hadde jeg aldri giddet, har heldigvis en mann som tenker likt sånn sett. Men om du er fornøyd er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 45f7d...525 Vi har det veldig fint sånn vi lever. Han fortjener litt pause hann også etter 4 uker på jobb. Og det er takket være hans jobb og lønn at vi kan leve det gode og avslappende livet vi gjør.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Anonyme-meg skrev (7 minutter siden): Vi har det veldig fint sånn vi lever. Han fortjener litt pause hann også etter 4 uker på jobb. Og det er takket være hans jobb og lønn at vi kan leve det gode og avslappende livet vi gjør. Absolutt. Men jeg trodde poenget med tråden var at mannen kan hente seg inn på dagtid hverdager, og gjøre unna egne ting da. Slik at han kan avlaste mor på ettermiddager og helger. Barna trenger jo litt pappa-tid også. Anonymkode: 45f7d...525
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Absolutt. Men jeg trodde poenget med tråden var at mannen kan hente seg inn på dagtid hverdager, og gjøre unna egne ting da. Slik at han kan avlaste mor på ettermiddager og helger. Barna trenger jo litt pappa-tid også. Anonymkode: 45f7d...525 Ja å hvordan andre har løst det dilemmaet der. Å det har jeg forklart hvordan vi gjør det. Vi tilbringer mye tid sammen som familie.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 Her jobber mannen også når han er på land, med eget oppstartsfirma. Sier seg selv at han jobber mye også i friperioden. Jeg tar en master, passer unger og står for all matlaging samt det meste av hus og hjem. Jeg sørger også for at regninger blir betalt, sjekker forsikringer, sørger for EU-kontroll på bil, går på foreldremøter etc. jobber derfor ikke utenom fordi det ikke går (skal tilbake i jobb etter fullført master, men ikke i full stilling). Helgene han er hjemme tar han ofte jobboppdrag. En gang i blant tar han yngste med ut et par timer slik at jeg får lest på pensum. Anonymkode: 91b49...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det å være alene i dagesvis med barna i tillegg til en vanlig jobb er jo dødsslitsomt. Dere må kreve mer av disse mennene deres. Min mann er lege, og når han har hatt vakthelg overkompenserer han for dette ved å ta barna ekstra mye så jeg får en del fri de neste dagene. Dette er ikke noe jeg har trengt å kreve, eller vi har gått til terapi med. Har ikke tenkt at jeg er heldig, det er da en selvfølge. Anonymkode: 45f7d...525 Ja, det er slitsomt. Vi kommer jo inn i en rytme når det er bare oss to, men det er begrenset hva slags aktiviteter jeg får gjort. Jeg bare skulle ønske at han utnyttet fritiden bedre slik at vi kunne bruke helgene sammen eller at jeg kunne få tid til mine aktiviteter. Jeg rekker ikke så mye når han er borte og i ukedagene ellers går det slag i slag. Anonymkode: 6404c...ba7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja, det er slitsomt. Vi kommer jo inn i en rytme når det er bare oss to, men det er begrenset hva slags aktiviteter jeg får gjort. Jeg bare skulle ønske at han utnyttet fritiden bedre slik at vi kunne bruke helgene sammen eller at jeg kunne få tid til mine aktiviteter. Jeg rekker ikke så mye når han er borte og i ukedagene ellers går det slag i slag. Anonymkode: 6404c...ba7 Det skjønner jeg kjempegodt! ❤️ Anonymkode: 45f7d...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå