AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Har vært sykemeldt i ett år. Har hatt samtale med arbgiver der jeg ber om det er mulig å tilrettelegge noe hjemmekontor pga helse. De er ikke med på det. Men kan en legeerklæring hjelpe med det? Hvis legen viser at jeg er nødt til å ha noe fleksibel hverdag? Anonymkode: de712...59e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Når du har vært sykemeldt i ett år har du svært for rettigheter ifht arbeidsgiver. Mener du at du kan gjøre noe jobb med tilrettelegging burde du vært på ballen mye tidligere, ikke komme når tidsfristen egentlig er gått. Første året er man vernet mot oppsigelse og har rett på tilrettelegging, så forsvinner det godet. Arbeidsplassen har ingen plikt til å gi deg hjemmekontor, ei heller ved fremvisning av legeerklæring. Kan du jobbe hjemmefra i bør du søke en jobb som gir muligheter for hjemmekontor. Anonymkode: 1b994...58a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært sykemeldt i ett år. Har hatt samtale med arbgiver der jeg ber om det er mulig å tilrettelegge noe hjemmekontor pga helse. De er ikke med på det. Men kan en legeerklæring hjelpe med det? Hvis legen viser at jeg er nødt til å ha noe fleksibel hverdag? Anonymkode: de712...59e Ja tenker det er verdt ett forsøk, kanskje møte med lege, deg, tillitsvalgt og arbeidsgiver feks. Selvom du kun har oppsigelsesvern ett år, så skal det mye til å si deg opp etter det om ikke arbeidsgiver kan bevise at det ikke er mulig å klare å tilrettelegge for deg, for deg til å klare å beholde stillingen din. Anonymkode: 4efc8...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå