AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Nå er jeg ikke i Norge som dere sikkert skjønner. Her jeg er er det 31 varmegrader. Ser folk går i jeans, bukse og til og med langermede topper som er svarte! Selv går jeg i shorts og topp som dekker puppene, thats it. Er så svett at jeg er blir helt klissvåt. Skulle jeg brukt slike klær nå hadde jeg vært så våt at klærne hadde vært ekle. Er det fordi jeg er norsk at det oppleves varmt for meg? Verre enn for de som bor her eller er fra tilsvarende temperatur? En vanesak? Til og med om kvelden kan jeg ikke gå med bukse, genser. Må enten ha på en luftig skjorte eller crop top. Anonymkode: 139a1...83c 1
skreppamedleppa Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Vi opplever temperatur forskjellig. Jeg er selv en frysepinne og der andre fint kan gå med shorts får jeg gåshud og hakker tenner uten ull. Så er spm skal jeg ta hensyn til andres temperatur forståelse eller min egen? Svaret er at jeg gir fullstendig bang i andres og kler meg etter min egen! Jeg har absolutt ingen trang til å vise andre hvor viking kvinne jeg kan være og hvor barsk og hinsides tøff det er med lite klær. Fryser jeg kler jeg på meg samme hvor varmt andre måtte mene det er. Så er det også slik her i Norge at en kan mange ganger se midt på sommeren hvem som er turister og hvem som ikke er det bortsett fra kodek kameraet. Turistene kler seg i dunjakker og bobletøy her hvor jeg bor mens de innfødte kler seg i shorts og singlett, sånn er det kanskje i andre land også, at en kan fort se på folk ut ifra bekledning om de er turister eller ei. Generelt (uten om oss frysepinner da) så er nordmenn vant til et hardt klima. Viss en hiver en frosk opp i en gryte med kalt vann og skrur på varmen kjenner ikke frosken at den blir kokt ihjel, kontra å hive den oppi en gryte med varmt vann, så ja det er nok mye en vanesak også. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Hvorfor stiller noen rare spm Anonymkode: 21921...e86 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor stiller noen rare spm Anonymkode: 21921...e86 Jeg ser ikke hvorfor dette er et rart spørsmål. Hvorfor blir dere så sure her for helt vanlige spørsmål? Anonymkode: 139a1...83c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 skreppamedleppa skrev (8 minutter siden): Vi opplever temperatur forskjellig. Jeg er selv en frysepinne og der andre fint kan gå med shorts får jeg gåshud og hakker tenner uten ull. Så er spm skal jeg ta hensyn til andres temperatur forståelse eller min egen? Svaret er at jeg gir fullstendig bang i andres og kler meg etter min egen! Jeg har absolutt ingen trang til å vise andre hvor viking kvinne jeg kan være og hvor barsk og hinsides tøff det er med lite klær. Fryser jeg kler jeg på meg samme hvor varmt andre måtte mene det er. Så er det også slik her i Norge at en kan mange ganger se midt på sommeren hvem som er turister og hvem som ikke er det bortsett fra kodek kameraet. Turistene kler seg i dunjakker og bobletøy her hvor jeg bor mens de innfødte kler seg i shorts og singlett, sånn er det kanskje i andre land også, at en kan fort se på folk ut ifra bekledning om de er turister eller ei. Generelt (uten om oss frysepinner da) så er nordmenn vant til et hardt klima. Viss en hiver en frosk opp i en gryte med kalt vann og skrur på varmen kjenner ikke frosken at den blir kokt ihjel, kontra å hive den oppi en gryte med varmt vann, så ja det er nok mye en vanesak også. Mulig jeg misforstod deg, men ble du sur for spørsmålet mitt? «Jeg har ikke behov for å vise hvor vikingkvinne jeg er». Jeg er selv en frysepinne i Norge. Så fort høsten kommer, særlig om kvelden oh morgenen så fryser jeg også, men når dagen er i gang og jeg er i aktivitet så blir jeg veldig varm. Om vinteren er det meste helt jævlig. Men når jeg er i et land der gradene er 31, jeg går i kort topp og shorts, klissvåt av svette, så får jeg nesten vondt på vegne av de som går i bukse og sorte topper som også er langermet. Synes du jeg er en viking kvinne om jeg går slik i 30 grader? Anonymkode: 139a1...83c 1
Embla Othea Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Meget individuelt hvordan man reagerer på temperatur. Det er ikke alle som er like komfortable med å gå lettkledd. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Det oppleves annerledes for de som bor der. Når de kommer til Norge får de kuldesjokk. Anonymkode: 3498f...fb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Jeg har det helt fortreffelig når temperaturen treffer 40˚. Nesten så jeg kjenner at margen tiner. Men, jeg gjør som de innfødte og kler varmen ute. Så jeg har mer klær på meg i 40˚ enn ved norsk sommer med 25˚. Anonymkode: b5a8a...b60 1
skreppamedleppa Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig jeg misforstod deg, men ble du sur for spørsmålet mitt? «Jeg har ikke behov for å vise hvor vikingkvinne jeg er». Jeg er selv en frysepinne i Norge. Så fort høsten kommer, særlig om kvelden oh morgenen så fryser jeg også, men når dagen er i gang og jeg er i aktivitet så blir jeg veldig varm. Om vinteren er det meste helt jævlig. Men når jeg er i et land der gradene er 31, jeg går i kort topp og shorts, klissvåt av svette, så får jeg nesten vondt på vegne av de som går i bukse og sorte topper som også er langermet. Synes du jeg er en viking kvinne om jeg går slik i 30 grader? Anonymkode: 139a1...83c Nei kjære vene, jeg blir ikke sur for spm ditt.. Men jeg tror det er helt unødvendig for deg å få vondt av andre for at de ikke kjenner det samme som deg. De er vandt til den temperaturen, det er ikke du, det er ikke vondt for de.. Folk er forskjellige, det er igrunn ikke noe mer hokus pokus enn det.. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Jeg fikk selv en a-ha opplevelse på rundreise i et muslimsk land, der jeg måtte kle meg. Klær beskytter også mot varmen. Stekende sol rett på hud gjør at det koker. Velger imdlertid ikke dongeri, og mørke farger. Anonymkode: c1435...0ca 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk selv en a-ha opplevelse på rundreise i et muslimsk land, der jeg måtte kle meg. Klær beskytter også mot varmen. Stekende sol rett på hud gjør at det koker. Velger imdlertid ikke dongeri, og mørke farger. Anonymkode: c1435...0ca Synes ingen klær hjelper mot varmen. Det blir bare mer fukt under klærne i slik varme. Så det beste for meg er så naken som mulig, altså, jeg dekker puppene og rumpa,underlivet med shorts. Anonymkode: 139a1...83c 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 Bor i Norge men ... Er ikke alltid jeg gidder å barbre meg hvis varmen bare varer en dag eller to. Da går jeg i langbukse. Synes barbering er noe herk men tør ikke gå hårete. Går ikke i shorts. Synes ikke baksid av leggene er så pene, pga begynnende åreknuter. Anonymkode: 94a10...9b2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 Akklimatisering+ Individuelle forskjeller. Anonymkode: bdde2...c3e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Selvskading kan også være en årsak til å dekke seg til. Generelt hvordan man ønsker å kle seg når det er varmt eller kaldt, er en smakssak. Anonymkode: ba92e...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ingen klær hjelper mot varmen. Det blir bare mer fukt under klærne i slik varme. Så det beste for meg er så naken som mulig, altså, jeg dekker puppene og rumpa,underlivet med shorts. Anonymkode: 139a1...83c Du må bruke pustende materialer. Syntetiske klær /plast, eller billig bomull. Det gjør selvfølgelig alt verre. Anonymkode: c1435...0ca
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 Jeg blir sjeldent våt av svette, da må jeg trene veldig intensivt. Men kan absolutt bli varm om sommeren. Unngår tettsittende klær og bruker vide bukser i lin. Eller går med shorts og t-skjorte. Synes jeans ofte blir for tett, men om det er vide og gjerne litt kortere modell kan det gå. Kan ikke gå i shorts på jobben. Men det er noe i det, å kle varmen ute. Anonymkode: 09a67...0d4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ikke hvorfor dette er et rart spørsmål. Hvorfor blir dere så sure her for helt vanlige spørsmål? Anonymkode: 139a1...83c Nei det er ikke et helt vanlig spørsmål. Anonymkode: 6895d...152 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 Fordi jeg har en helt heslig kropp. Anonymkode: 1a52d...c66 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 Jeg hater beina mine, derfor går jeg aldri i shorts eller skjørt. Jeg er dessuten en frysepinn, så jeg opplever ikke varmen like sterkt som deg Anonymkode: b7ad7...82a 1
Wilma89 Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 Hvis det er et land det pleier å være mye varmere, opplever de varmen annerledes. Husker det var 20 grader da jeg var i Bangkok. Da gikk lokalbefolkningen i fleecejakker og hakket tenner🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå