AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Jeg gidder ikke klage på det, men kan tenke meg at noen av de eldre grinebiterne her i blokka vil gjøre det Er en ny nabo som holder på flytte inn, har bilen på tomgang utenfor, spiller musikk og flyttefolk som går opp og ned med masse møbler etc. Trodde ikke denne type støy var lov jeg? Anonymkode: 55ae8...34f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Joda. Men hadde kanskje vært hyggeligere av din nye nabo å slå av musikken og stoppe bilen i det minste. Anonymkode: 26310...ee6 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Står det ikke i vedtektene til blokka? I sameiet jeg bor er det presisert at det skal være stille søndager, med mindre man flytter inn eller ut den dagen. Det er det eneste unntaket fra søndagsstille, faktisk. Anonymkode: 4360b...53b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 I mitt borettslag er det ikke lov, og jeg hadde klagd. Ikke fordi jeg bryr meg så mye om helligdagsfred og den slags, men fordi jeg har hjemmekontor med fleksitid og legger mye av jobbingen til søndager fordi jeg forventer at det er arbeidsro da. Anonymkode: 100fb...439
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Det må da være greit å flytte på søndager, noen ganger havner jo innflyttningsdato på en søndag og da har man ikke så mye valg mtp flytting når de som bor der fra før av ikke flytter ut før dagen før innflyttningsdato. Men ja, jeg hadde ikke blasta musikk og hoiet i vei hvis det var en søndag jeg flyttet. Hadde vært så rolig jeg kunne. Anonymkode: 73f79...9f3 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Høy musikk er helt unødvendig, men resten må man akseptere. Anonymkode: df85c...724 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 Dette er ikke styrt av borettslaget. Helgefred er norsk lov. Anonymkode: 80de7...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 De fleste jobber hele uka. Jeg har alltid lagt flytting til helgedager, men har aldri bodd i borettslag da. Foretrekker enebolig på landet, her kan jeg gjøre det som passer meg, når som helst. Anonymkode: 08023...e41
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg gidder ikke klage på det, men kan tenke meg at noen av de eldre grinebiterne her i blokka vil gjøre det Er en ny nabo som holder på flytte inn, har bilen på tomgang utenfor, spiller musikk og flyttefolk som går opp og ned med masse møbler etc. Trodde ikke denne type støy var lov jeg? Anonymkode: 55ae8...34f Unødvendig tomgangskjøring er ikke lov, og der hadde jeg sagt i fra om. Men ut over det hadde jeg ikke brydd meg, for flyttestøy er ikke "utilbørlig larm". Anonymkode: 0daa0...abb 6
lillevill Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg gidder ikke klage på det, men kan tenke meg at noen av de eldre grinebiterne her i blokka vil gjøre det Er en ny nabo som holder på flytte inn, har bilen på tomgang utenfor, spiller musikk og flyttefolk som går opp og ned med masse møbler etc. Trodde ikke denne type støy var lov jeg? Anonymkode: 55ae8...34f Musikk og bil på tomgang er dumt. Men de aller fleste flytter i helgen. 2
Motelvibes Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 Når skal de ellers flytte da? Er ikke nødvendigvis den som flytter som har bestemt at det skal være musikk, mest sannsynlig er det flyttefolkene som har musikk på. Skjer ikke daglig, litt må dere da tåle. Dere har da flytta en gang dere og. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Tenker flytting, bæring av møbler osv. er innafor. Men støyende oppussing som borring osv. er ikke innafor! Anonymkode: 4033a...a31
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 Med unntak av den der unødvendige musikken (og bil på tomgang) så klarer jeg ikke å se for meg at flytting i seg selv skaper så mye støy? Har selv flyttet mange ganger, og har hatt en rekke naboer som har flyttet både ut og inn og det støyer da virkelig ingenting. Jeg er selv styreleder og hadde noen klagd på det til meg, så hadde jeg hatt problemer med å ta de seriøst Anonymkode: f779c...546 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 På søndager skal man sitte inne og tvinne tommeltotter, med avslått tv og radio. Det skal være full stillhet. Basta bom. Anonymkode: aacfd...c34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå